Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Wikinggruppen
- Detta ämne har 12 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av
EsecoGubben.
-
FörfattareInlägg
-
17 februari, 2016 kl. 21:40 #103341
mjl
DeltagareHej,
Ni som använder er av eller har använt er av Wikinggruppen…
Jag skulle vilja få lite djupare insikter i Wikinggruppen. Hur är det att arbeta med dem? Hur fungerar deras back-end att arbeta i? Vilka kopplingar har ni och hur fungerar dessa? Löses problem på rätt sätt eller tillämpas nödlösningar? Skulle gärna vilja ta del av era upplevelser, bra som dåliga.
Tack på förhand!
18 februari, 2016 kl. 08:48 #180801Croona
Deltagare@mjl 86036 wrote:
Hej,
Ni som använder er av eller har använt er av Wikinggruppen…
Jag skulle vilja få lite djupare insikter i Wikinggruppen. Hur är det att arbeta med dem? Hur fungerar deras back-end att arbeta i? Vilka kopplingar har ni och hur fungerar dessa? Löses problem på rätt sätt eller tillämpas nödlösningar? Skulle gärna vilja ta del av era upplevelser, bra som dåliga.
Tack på förhand!
Gör en testbutik så får du se hur det ser ut back-end.
Vi har bara positivt om Wikinggruppen, har haft dem sedan 2008. Problemen löses på rätt sätt, och de kan fixa i stort sett vad som helst om du har en klar idé om hur det ska vara.22 mars, 2016 kl. 13:54 #181243blazern
DeltagareHej, Wikinggruppen är kanon. Dom svarar på mail/Twitter de mest konstiga tider på dagar eller dygnet när vanligt folk är lediga
De har ordnat några speciallösningar för vår del och de känns genomtänkta och skapade på ett bra sätt som är hållbart.
Har inget negativt att säga faktiskt, utan allt är kanon, på riktigt.
23 mars, 2016 kl. 06:52 #181210Dancar
DeltagareVi kör ocksÃ¥ WGR och tycker det funkar prima. Jag tycker att man fÃ¥r gÃ¥ in med ett lite annorlunda synsätt när det kommer till WGR jämfört med mÃ¥nga andra lösningar. Tanken är inte att man ska fÃ¥ en fullvärdig butik frÃ¥n start, utan man fÃ¥r ett skal som har alla basic funktioner och sedan bygger man butiken efter sina egna behov. Det är ocksÃ¥ därför som man fÃ¥r X antal fria timmar för programering eller motsvarande i de större paketen. Detta tankesätt gör ocksÃ¥ att det är svÃ¥rt att svara pÃ¥ vilka kopplingar som finns och vad man kan göra. Jag skulle säga att allt är möjligt. De har gjort mÃ¥nga anpassningar för oss (stora som smÃ¥) och de jobbar alltid snabbt och undviker ”fulhack” vilket betyder att allt blir gjort pÃ¥ ett korrekt och framtidssäkrat sätt. Vi har implementerat flera lösningar och kopplingar som inte funnits pÃ¥ deras hemsida och det har alltid gÃ¥tt snabbt och bra. Deras kundtjänst är mycket snabb och trevlig, vilket för mig är viktigt dÃ¥ det är en sÃ¥ vital del av verksamheten.
30 mars, 2016 kl. 04:02 #167031Johan W
DeltagareDeras kundtjänst må säkert vara bra osv. men jag skapade en testbutik och det var som att gå tillbaka 10 år.
Gränssnittet i admin var väldigt väldigt gammalt och såg ut som något man knappat ihop under en vecka. Trodde först inte mina ögon då jag hört väldigt gott om dem.
För mig är gränssnittet i admin väldigt viktigt då det är där du spenderar mycket av din arbetstid med produkthantering, orderhantering osv.
30 mars, 2016 kl. 07:52 #181225Dancar
DeltagareJag hÃ¥ller med dig Johan, jag blev själv väldigt tveksam till WGR när jag först loggade in under min ”prova pÃ¥”-period. Men man kan se deras system frÃ¥n tvÃ¥ hÃ¥ll, man kan se det som ett system som man ska jobba aktivt i utan en massa kopplingar till andra system och dÃ¥ har deras backend och grundfunktioner mycket övrigt att önska. Men man kan ocksÃ¥ se det som att det är ett ”skal” som man kan anpassa efter sina egna unika behov. Genom det simpla gränssnittet sÃ¥ blir detta enklare att göra och förr eller senare (förhoppningsvis förr) sÃ¥ behöver man koppla pÃ¥ ett affärssystem vilket man istället kommer att jobba I (nÃ¥got vi började göra efter c:a ett Ã¥r). När man kommit dit sÃ¥ uppskattar man mycket att det finns en hög flexibilitet i ehandelsplattformen och framförallt bra support snarare än att backend ser snyggt ut (dÃ¥ man inte jobbar sÃ¥ mycket i det längre).
Det var detta som var ögonöppnaren för mig när det tillslut blev WGR trots min smärre chock när jag först såg det
. DÃ¥ ska sägas att jag ändÃ¥ ocksÃ¥ är en riktig ”sucker” för snygga gränssnitt, men när affärerna tar fart sÃ¥ uppskattar man snabba och bra lösningar mer än snyggt gränssnitt. Desto viktigare dock att front office är snyggt givetvis, och där kan de trolla fram rätt snygga grejer.
Det är iaf hur jag ser på saken, sen är ju smaken som baken
30 mars, 2016 kl. 12:23 #181228Jonkejober
DeltagareJag har också använt deras testbutik och tyckte det var väldigt tungjobbat. Instämmer dock om att supporten och kontakten med dem varit väldigt bra. Jag valde dock att avstå köp av shop pga admin interfacet. Kändes som att det var en miljon klick för varje sak man skulle göra.
1 april, 2016 kl. 07:03 #181242Johan W
Deltagare@Dancar 86610 wrote:
Jag hÃ¥ller med dig Johan, jag blev själv väldigt tveksam till WGR när jag först loggade in under min ”prova pÃ¥”-period. Men man kan se deras system frÃ¥n tvÃ¥ hÃ¥ll, man kan se det som ett system som man ska jobba aktivt i utan en massa kopplingar till andra system och dÃ¥ har deras backend och grundfunktioner mycket övrigt att önska. Men man kan ocksÃ¥ se det som att det är ett ”skal” som man kan anpassa efter sina egna unika behov. Genom det simpla gränssnittet sÃ¥ blir detta enklare att göra och förr eller senare (förhoppningsvis förr) sÃ¥ behöver man koppla pÃ¥ ett affärssystem vilket man istället kommer att jobba I (nÃ¥got vi började göra efter c:a ett Ã¥r). När man kommit dit sÃ¥ uppskattar man mycket att det finns en hög flexibilitet i ehandelsplattformen och framförallt bra support snarare än att backend ser snyggt ut (dÃ¥ man inte jobbar sÃ¥ mycket i det längre).
Det var detta som var ögonöppnaren för mig när det tillslut blev WGR trots min smärre chock när jag först såg det
. DÃ¥ ska sägas att jag ändÃ¥ ocksÃ¥ är en riktig ”sucker” för snygga gränssnitt, men när affärerna tar fart sÃ¥ uppskattar man snabba och bra lösningar mer än snyggt gränssnitt. Desto viktigare dock att front office är snyggt givetvis, och där kan de trolla fram rätt snygga grejer.
Det är iaf hur jag ser på saken, sen är ju smaken som baken
Vi kan väl sammanfatta det som att om du skall köra Wikinggruppen så behöver du ett affärssystem där du administrerar dina produkter och ordrar.
Jag tycker själv sådant skall ingå och är en självklarhet. Finns många andra plattformar som har ett modernt gränssnitt idag.
2 april, 2016 kl. 15:41 #181259blazern
DeltagareDancar, vilket affärssystem valde ni?
2 april, 2016 kl. 23:51 #181254Hasse
DeltagareHar haft dom i flera Ã¥r nu. Min webbutik ligger nere sen 4 dar tillbaks för att de skulle byta servrar. Ingen förvarning till mig som kund, butiken bara dog. KATASTROF! Inte tal om nÃ¥gon ersättning heller, de tar inte pÃ¥ sig nÃ¥got ansvar…. Mailen fungerar inte heller, har ocksÃ¥ tidigare varit mycket strul med den. SÃ¥ just nu skulle jag inte rekommendera dom till nÃ¥gon, grrrr 😡
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.