Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Hantering av Leveransbesked
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 8 månader sedan av
EsecoGubben.
-
FörfattareInlägg
-
25 februari, 2016 kl. 10:49 #103363
Beezed
DeltagareHej.
Jag letar efter ett bra verktyg/system att skicka ut leveransinformation till vÃ¥ra kunder. DÃ¥ dessa kan ändras under resans gÃ¥ng dÃ¥ mycket är beställningsvara efter tillverkning sÃ¥ kan leveransinformationen ändras.Vi har idag Jetshop som tyvärr inte har nÃ¥gon bra funktion för att skicka ut leveransinfo, mest bara att skicka ut ”varan levererad”. Affärsystemet som vi använder oss av ”Specter” har visserligen en funktion men dÃ¥ vi likt McDonalds inte använder oss av det registrerade företagsnamnet utan annat namn pÃ¥ ebutiken sÃ¥ förvillar det kund att fÃ¥ mail frÃ¥n nÃ¥gon annan de beställt av (Även om vÃ¥rt registrerade namn sÃ¥klart stÃ¥r med i köpvillkoren).
Idag gör vi det manuellt och skickar via Outlook vilket nu börjar ta väldigt mycket tid då ordrarna blir fler & fler.
Har ni något tips på program/verktyg/mall att få detta smidigare, färre klick och slippa copy/paste så mycket mellan programvaror/fönster?
Tacksam för alla idéer som finns att prova.
27 februari, 2016 kl. 19:45 #180940Dan
DeltagareKan ni inte ställa in avsändarnamn i specter bara? Alt kalla er företagsnamnet Ab (butiken.se)
27 februari, 2016 kl. 19:49 #180941Dan
DeltagareGår även skapa nya användare/avsändare i pacsoft/unifaun eller köra viewmybox men enklast är nog be specter lösa det bara
1 mars, 2016 kl. 12:59 #180971EsecoGubben
DeltagareÄr det ett nytt uppdaterat leveransdatum som du vill få ut information om till kunden? Och att det systemet skickar det per automatik?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.