Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback – Leksaker.se
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 4 månader sedan av
DreamRooms.
-
FörfattareInlägg
-
30 maj, 2016 kl. 12:41 #103583
Denice
DeltagareHej alla e-handlare.
Vi har nyligen öppnat portarna för vår nya och första e-handels sida leksaker.se. Vi skulle gärna vilja ha feedback vad ni tycker om den? Något som behöver ändras eller läggas till?
Tack på förhand!
MVH
Denice Elfström
Leksaker.se1 juni, 2016 kl. 13:33 #181696Bjorn
DeltagareGrym domän!
Lite snabba synpunkter.
– Grymt sega sidladdningar, TTFB pÃ¥ 3-4 sek är helt orimligt. Klena servrar eller dÃ¥lig cachning?
– Alla fancy rollover-effekter som är lÃ¥ngsammare än nÃ¥gra tiondels ms är bara sjukt irriterande. T.ex. i menyn. Samma gäller overlays som poppar upp utan hover-intent sÃ¥som certifierad e-handelmärket.
– Design ser ok ut men väldigt bulkig pÃ¥ mÃ¥nga ställen, speciellt i kassan, den är mycket lik en annan leksaksbutik som jag inte kommer pÃ¥ namnet pÃ¥.1 juni, 2016 kl. 14:05 #181697logic
DeltagareDesignen är snygg, men det verkar som att CSS:en kraschar på lightboxen som uppmanar besökare att fylla i mail. Knappen ser ut att vara standard och hamnar under boxen.
1 juni, 2016 kl. 16:41 #181698MyJosephine
DeltagareGrattis till ett bra domännamn.
Första intrycket & startsidan
– Känns väldigt grÃ¥, kanske mer färg? (inte skrikigt utan subtilt)– Klarnaloggan känns lite malplacerad och onödigt stor. Kanske flytta ner den pÃ¥ annat ställe – kanske i ”footern”.
– ”Nytt”ikonen känns instängd och bör flyttas fram i z-index sÃ¥ man ser hela cirkeln, istället för ”avklippt”
– Utseendet och strukturen pÃ¥ pris/ordinarie pris och rabatt-procenten känns inte riktigt optimal. Jag personligen blir stressad av det. Kan behövas lite mer symmetri, m.m.
– Detta kan ocksÃ¥ vara en smaksak, men när det är leksaker sÃ¥ tror jag en ”sans-serif” (mjuk font) hade varit bättre pÃ¥ produkt-titlarna.
– Längst ner pÃ¥ startsidan där CMS-delen är sÃ¥ störs det lite att den boxen helt plötsligt skiljer sig i bredden frÃ¥n resterande boxar, ska där vara nÃ¥gon maskot till höger om den sen? Eller varför är den som en avlÃ¥ng pratbubbla?
Kan även behöva mer ”padding” sÃ¥ den matchar resten av boxarna.
– Produktlistan har inte en fullständig klickbarhet. Ovanför själva bilderna pÃ¥ den vita delen kan man klicka men inte komma vidare (sätt länken runtom hela boxen).
– Varför stÃ¥r det ”hot” pÃ¥ teknik?
Produktsida
– Jag försökte ha överseende med att menyn inte är i linje av bredd som resterande av sidan, men väl inne pÃ¥ produktsidan när man även ser en ”breadcrumb” sÃ¥ blir det mer pÃ¥tagligt.Finns lite smÃ¥tt i produktboxen att förbättra men annars okej.
Kassan
Huga, här är mycket stress. Jag stannar nog härOch det är en sak att ha i Ã¥tanke…. Försök göra kassan behaglig, gör inte allt ”skrikigt” utan subtilt och gör mest fokus pÃ¥ de delar som de ska klicka pÃ¥ (call-to-action).
2 juni, 2016 kl. 10:50 #181700Denice
Deltagare@Björn 87255 wrote:
Grym domän!
Lite snabba synpunkter.
– Grymt sega sidladdningar, TTFB pÃ¥ 3-4 sek är helt orimligt. Klena servrar eller dÃ¥lig cachning?
– Alla fancy rollover-effekter som är lÃ¥ngsammare än nÃ¥gra tiondels ms är bara sjukt irriterande. T.ex. i menyn. Samma gäller overlays som poppar upp utan hover-intent sÃ¥som certifierad e-handelmärket.
– Design ser ok ut men väldigt bulkig pÃ¥ mÃ¥nga ställen, speciellt i kassan, den är mycket lik en annan leksaksbutik som jag inte kommer pÃ¥ namnet pÃ¥.Hej Björn,
Tack för feedbacken.
Vi jobbar med att få ordning på cachningen, så förhoppningsvis blir den snabbare inom kort. Vi har även tagit bort popupen på e-handelsmärket.
I kassan har vi flertal saker att gör pÃ¥ vÃ¥r ”ToDo” lista. SÃ¥ även den bör bli bättre inom en snar framtid.
Mvh
Denice Elfström2 juni, 2016 kl. 11:03 #181701Denice
Deltagare@MyJosephine 87257 wrote:
Grattis till ett bra domännamn.
Första intrycket & startsidan
– Känns väldigt grÃ¥, kanske mer färg? (inte skrikigt utan subtilt)– Klarnaloggan känns lite malplacerad och onödigt stor. Kanske flytta ner den pÃ¥ annat ställe – kanske i ”footern”.
– ”Nytt”ikonen känns instängd och bör flyttas fram i z-index sÃ¥ man ser hela cirkeln, istället för ”avklippt”
– Utseendet och strukturen pÃ¥ pris/ordinarie pris och rabatt-procenten känns inte riktigt optimal. Jag personligen blir stressad av det. Kan behövas lite mer symmetri, m.m.
– Detta kan ocksÃ¥ vara en smaksak, men när det är leksaker sÃ¥ tror jag en ”sans-serif” (mjuk font) hade varit bättre pÃ¥ produkt-titlarna.
– Längst ner pÃ¥ startsidan där CMS-delen är sÃ¥ störs det lite att den boxen helt plötsligt skiljer sig i bredden frÃ¥n resterande boxar, ska där vara nÃ¥gon maskot till höger om den sen? Eller varför är den som en avlÃ¥ng pratbubbla?
Kan även behöva mer ”padding” sÃ¥ den matchar resten av boxarna.
– Produktlistan har inte en fullständig klickbarhet. Ovanför själva bilderna pÃ¥ den vita delen kan man klicka men inte komma vidare (sätt länken runtom hela boxen).
– Varför stÃ¥r det ”hot” pÃ¥ teknik?
Produktsida
– Jag försökte ha överseende med att menyn inte är i linje av bredd som resterande av sidan, men väl inne pÃ¥ produktsidan när man även ser en ”breadcrumb” sÃ¥ blir det mer pÃ¥tagligt.Finns lite smÃ¥tt i produktboxen att förbättra men annars okej.
Kassan
Huga, här är mycket stress. Jag stannar nog härOch det är en sak att ha i Ã¥tanke…. Försök göra kassan behaglig, gör inte allt ”skrikigt” utan subtilt och gör mest fokus pÃ¥ de delar som de ska klicka pÃ¥ (call-to-action).
Hej MyJosephine,
Tack för all feedback. Uppskattas verkligen.
Första intrycket & startsidan
– Vi har medvetet valt en nedtonad grÃ¥skala sÃ¥ bilderna ska sticka ut mer och inte dra uppmärksamheten till fel ställen.
– ”Nytt” ikonen ska fixas sÃ¥ den blir helt rund.
– Vi jobbar med att fÃ¥ till stilen pÃ¥ ”pris” sÃ¥ den inte ska se för rörig ut. Även sÃ¥ kollar vi pÃ¥ fonten pÃ¥ hela sidan om den ska bytas ut eller göras smalare.
– Det är tänkt att vi ska ha maskot pÃ¥ varje sida. Se exempel pÃ¥ hur det kommer att se ut pÃ¥: https://www.leksaker.se/lego/city
– ”Produktlistan har inte en fullständig klickbarhet. Ovanför själva bilderna pÃ¥ den vita delen kan man klicka men inte komma vidare (sätt länken runtom hela boxen).” Detta har vi faktiskt missat, sÃ¥ de ska vi absolut kika pÃ¥ och Ã¥tgärda.
– ”Hot” har varit defult när produkter är populära. Detta har vi tagit bort sÃ¥ länge tills vi vet exakt hur vi ska utforma den.
Produktsida
– Menyn ska fixas sÃ¥ den blir i linje med resten av sidan. Där kommer även kassan hamna när man skrollar pÃ¥ sidan.
Kassan
– Den hÃ¥ller vi pÃ¥ att jobba med förfullt sÃ¥ den ska förbättras. Göras smidigare och stilrenare.
Tack återigen för all feedback.
Mvh
Denice Elfström4 juni, 2016 kl. 06:27 #181715DreamRooms
DeltagareHej,
Skulle ta en titt på er e-handel men får bara ett felmeddelande.
”There has been an error processing your request
SQLSTATE[HY000]: General error: 1114 The table ’log_visitor_info’ is full”.
Verkar vara att databastabellen ”log_visitor_info” är full. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.