Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback – Leksaker.se

Etiketter: ,

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Denice
    Deltagare

Hej alla e-handlare.

Vi har nyligen öppnat portarna för vår nya och första e-handels sida leksaker.se. Vi skulle gärna vilja ha feedback vad ni tycker om den? Något som behöver ändras eller läggas till?

Tack på förhand!:)

MVH
    Denice Elfström
    Leksaker.se

Bjorn
    Deltagare

Grym domän!

Lite snabba synpunkter.

– Grymt sega sidladdningar, TTFB pÃ¥ 3-4 sek är helt orimligt. Klena servrar eller dÃ¥lig cachning?
    – Alla fancy rollover-effekter som är lÃ¥ngsammare än nÃ¥gra tiondels ms är bara sjukt irriterande. T.ex. i menyn. Samma gäller overlays som poppar upp utan hover-intent sÃ¥som certifierad e-handelmärket.
    – Design ser ok ut men väldigt bulkig pÃ¥ mÃ¥nga ställen, speciellt i kassan, den är mycket lik en annan leksaksbutik som jag inte kommer pÃ¥ namnet pÃ¥.

logic
    Deltagare

Designen är snygg, men det verkar som att CSS:en kraschar på lightboxen som uppmanar besökare att fylla i mail. Knappen ser ut att vara standard och hamnar under boxen.

MyJosephine
    Deltagare

Grattis till ett bra domännamn.

Första intrycket & startsidan
    – Känns väldigt grÃ¥, kanske mer färg? (inte skrikigt utan subtilt)

– Klarnaloggan känns lite malplacerad och onödigt stor. Kanske flytta ner den pÃ¥ annat ställe – kanske i ”footern”.

– ”Nytt”ikonen känns instängd och bör flyttas fram i z-index sÃ¥ man ser hela cirkeln, istället för ”avklippt”

– Utseendet och strukturen pÃ¥ pris/ordinarie pris och rabatt-procenten känns inte riktigt optimal. Jag personligen blir stressad av det. Kan behövas lite mer symmetri, m.m.

– Detta kan ocksÃ¥ vara en smaksak, men när det är leksaker sÃ¥ tror jag en ”sans-serif” (mjuk font) hade varit bättre pÃ¥ produkt-titlarna.

– Längst ner pÃ¥ startsidan där CMS-delen är sÃ¥ störs det lite att den boxen helt plötsligt skiljer sig i bredden frÃ¥n resterande boxar, ska där vara nÃ¥gon maskot till höger om den sen? Eller varför är den som en avlÃ¥ng pratbubbla?

Kan även behöva mer ”padding” sÃ¥ den matchar resten av boxarna.

– Produktlistan har inte en fullständig klickbarhet. Ovanför själva bilderna pÃ¥ den vita delen kan man klicka men inte komma vidare (sätt länken runtom hela boxen).

– Varför stÃ¥r det ”hot” pÃ¥ teknik?

Produktsida
    – Jag försökte ha överseende med att menyn inte är i linje av bredd som resterande av sidan, men väl inne pÃ¥ produktsidan när man även ser en ”breadcrumb” sÃ¥ blir det mer pÃ¥tagligt.

Finns lite smått i produktboxen att förbättra men annars okej.

Kassan
    Huga, här är mycket stress. Jag stannar nog här :) Och det är en sak att ha i Ã¥tanke…. Försök göra kassan behaglig, gör inte allt ”skrikigt” utan subtilt och gör mest fokus pÃ¥ de delar som de ska klicka pÃ¥ (call-to-action).

Denice
    Deltagare

@Björn 87255 wrote:

Grym domän!

Lite snabba synpunkter.

– Grymt sega sidladdningar, TTFB pÃ¥ 3-4 sek är helt orimligt. Klena servrar eller dÃ¥lig cachning?
    – Alla fancy rollover-effekter som är lÃ¥ngsammare än nÃ¥gra tiondels ms är bara sjukt irriterande. T.ex. i menyn. Samma gäller overlays som poppar upp utan hover-intent sÃ¥som certifierad e-handelmärket.
    – Design ser ok ut men väldigt bulkig pÃ¥ mÃ¥nga ställen, speciellt i kassan, den är mycket lik en annan leksaksbutik som jag inte kommer pÃ¥ namnet pÃ¥.

Hej Björn,

Tack för feedbacken.

Vi jobbar med att få ordning på cachningen, så förhoppningsvis blir den snabbare inom kort. Vi har även tagit bort popupen på e-handelsmärket.

I kassan har vi flertal saker att gör pÃ¥ vÃ¥r ”ToDo” lista. SÃ¥ även den bör bli bättre inom en snar framtid.

Mvh
    Denice Elfström

Denice
    Deltagare

@MyJosephine 87257 wrote:

Grattis till ett bra domännamn.

– Känns väldigt grÃ¥, kanske mer färg? (inte skrikigt utan subtilt)

– Klarnaloggan känns lite malplacerad och onödigt stor. Kanske flytta ner den pÃ¥ annat ställe – kanske i ”footern”.

– ”Nytt”ikonen känns instängd och bör flyttas fram i z-index sÃ¥ man ser hela cirkeln, istället för ”avklippt”

– Utseendet och strukturen pÃ¥ pris/ordinarie pris och rabatt-procenten känns inte riktigt optimal. Jag personligen blir stressad av det. Kan behövas lite mer symmetri, m.m.

– Detta kan ocksÃ¥ vara en smaksak, men när det är leksaker sÃ¥ tror jag en ”sans-serif” (mjuk font) hade varit bättre pÃ¥ produkt-titlarna.

– Längst ner pÃ¥ startsidan där CMS-delen är sÃ¥ störs det lite att den boxen helt plötsligt skiljer sig i bredden frÃ¥n resterande boxar, ska där vara nÃ¥gon maskot till höger om den sen? Eller varför är den som en avlÃ¥ng pratbubbla?

Kan även behöva mer ”padding” sÃ¥ den matchar resten av boxarna.

– Produktlistan har inte en fullständig klickbarhet. Ovanför själva bilderna pÃ¥ den vita delen kan man klicka men inte komma vidare (sätt länken runtom hela boxen).

– Varför stÃ¥r det ”hot” pÃ¥ teknik?

Produktsida
    – Jag försökte ha överseende med att menyn inte är i linje av bredd som resterande av sidan, men väl inne pÃ¥ produktsidan när man även ser en ”breadcrumb” sÃ¥ blir det mer pÃ¥tagligt.

Finns lite smått i produktboxen att förbättra men annars okej.

Kassan
    Huga, här är mycket stress. Jag stannar nog här :) Och det är en sak att ha i Ã¥tanke…. Försök göra kassan behaglig, gör inte allt ”skrikigt” utan subtilt och gör mest fokus pÃ¥ de delar som de ska klicka pÃ¥ (call-to-action).

Hej MyJosephine,

Tack för all feedback. Uppskattas verkligen.

– Vi har medvetet valt en nedtonad grÃ¥skala sÃ¥ bilderna ska sticka ut mer och inte dra uppmärksamheten till fel ställen.

– ”Nytt” ikonen ska fixas sÃ¥ den blir helt rund.

– Vi jobbar med att fÃ¥ till stilen pÃ¥ ”pris” sÃ¥ den inte ska se för rörig ut. Även sÃ¥ kollar vi pÃ¥ fonten pÃ¥ hela sidan om den ska bytas ut eller göras smalare.

– Det är tänkt att vi ska ha maskot pÃ¥ varje sida. Se exempel pÃ¥ hur det kommer att se ut pÃ¥: https://www.leksaker.se/lego/city

– ”Produktlistan har inte en fullständig klickbarhet. Ovanför själva bilderna pÃ¥ den vita delen kan man klicka men inte komma vidare (sätt länken runtom hela boxen).” Detta har vi faktiskt missat, sÃ¥ de ska vi absolut kika pÃ¥ och Ã¥tgärda.

– ”Hot” har varit defult när produkter är populära. Detta har vi tagit bort sÃ¥ länge tills vi vet exakt hur vi ska utforma den.

Produktsida

– Menyn ska fixas sÃ¥ den blir i linje med resten av sidan. Där kommer även kassan hamna när man skrollar pÃ¥ sidan.

Kassan

– Den hÃ¥ller vi pÃ¥ att jobba med förfullt sÃ¥ den ska förbättras. Göras smidigare och stilrenare.

Tack återigen för all feedback.

Mvh
    Denice Elfström

DreamRooms
    Deltagare

Hej,

Skulle ta en titt på er e-handel men får bara ett felmeddelande.
    ”There has been an error processing your request
    SQLSTATE[HY000]: General error: 1114 The table ’log_visitor_info’ is full”.
    Verkar vara att databastabellen ”log_visitor_info” är full.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.