Startsida Forum E-handelsforumet Köp & SÀlj Webbshop inom IT hÄrdvara

Etiketter: ,

Visar 1 inlÀgg (av 1 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
    BjornM
    Deltagare

SÀljer min e-handelssida som jag drivit sedan 2012 dÄ jag har börjat med annan rörelse.

Jag sÀljer it hÄrdvara sÄsom skrivare, nasservrar, skrivartillbehör, etikettskrivare, skÀrmar, datorer och mycket mer.

Det allra mesta sÀljs via droppshipping frÄn svenska och utlÀndska leverantörer.
    Leverantörens lagerstatus uppdateras automatiskt varje dag pÄ min hemsida och priset setts efter en avancerad matematisk formel beroende pÄ de olika leverantörens, systemet hanterar det faktum att flera leverantörer har samma produkter utan att visa dessa flera ggr i front end.

Produktbilder och beskrivningar kommer frÄn ett företag som heter Icecat, det matchas med leverantörernas produktfler.

Dom flesta slutkunder Àr företag och snittorder ligger runt tusenlappen, (dock högre för företagskunder)

Butiken Àr byggt i Magento som i sig sjÀlvt Àr gratis.

Dock finns följande kostnader:

server: 1560kr ex moms per mÄnad
    (det gÄr sÀkert att hitta bÀttre hosting eller kan vara vÀrt att investera i en egen)

kort betalning med payex 295kr ex moms i mÄnaden.
    (Har ganska bra avtal nÀr det gÀller transaktionsavgifter)

klarna 299 kr

BrandvÀgg 25 us dollar i mÄnaden

Vill man kan man betala för produktbilder och beskrivningar frÄn ett företag som heter Icecat, 150 euro i mÄnaden, de har Àven en gratis version med lite fÀrre tillverkare, (kan förklara detta nÀrmare via telefon och mejl)

Sen Àr det naturligtvis Ärliga kostnader sÄm ssl certifikat domÀn etc pÄ sammanlagt nÄgon tusenlapp per Är.

OmsÀttningen var som högst 2012 pÄ strax under 400 000, de flesta kunder kommer frÄn Prisjakt och Pricerunner.

Vissa kategorier har dÀr haft bra ROI.

Dock har marknadsföring legat nere pÄ senare tid och sÄledes omsÀttningen.

Jag har inte lyckats att driva det med vinst Àn sÄ lÀnge men för en person med kunskap inom IT och/eller duktig e-handlare finns det potential.

Vid försÀljning ingÄr leverantörskontakter, sjÀlva hemsidan och dess system/script och ett litet lager med ett vÀrde pÄ nÄgra hundralappar.

(Verksamheten gÄr att driva i stort sÀtt utan lager)

Visar 1 inlÀgg (av 1 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.