Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Enskild Firma & Skatt utomland
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 10 månader sedan av
VATadviser.
-
FörfattareInlägg
-
1 december, 2017 kl. 16:44 #104399
johnnetr
DeltagareHej,
Jag är en webbutvecklare frilans och har registrerad som Enskild Firma här i Sverige.
Ifall jag bor och jobbar i London. Betalar jag fortfarande svensk skatt och moms?
I ett annat fall, om jag bor i Singapore betalar jag fortfarande svensk skatt och moms? Jag kommer att använda mitt svenska företags-bankkonto och skicka faktura från min svenska firma till mina kunder.3 december, 2017 kl. 17:32 #184370Ekraft
DeltagareOm du har utvandrat frÃ¥n Sverige vill jag verkligen rÃ¥da dig att inte ha ett företag registrerat här, dÃ¥ det gör dig till ”obegränsat skattskyldig”. Jag skulle istället rekommendera dig att registrera ett företag där du bor, och betala skatt och avgifter till det land som du bor i.
7 december, 2017 kl. 11:36 #184387VATadviser
DeltagareHej den frÃ¥gan är för ”svÃ¥r” för detta forum. För mÃ¥nga variabler helt enkelt och för hÃ¥rda straff om du gör fel.
Lägg lite pengar på att fråga en riktig revisor.
För här har du både Svensk, Engelsk och/eller Kinesisk lagstiftning att ta hänsyn till.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.