Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Dhl hämta inte upp…
- Detta ämne har 16 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 5 månader sedan av
Stefan72.
-
FörfattareInlägg
-
19 april, 2018 kl. 13:42 #104637
Arne_1921
DeltagareBoka min första leverans för upphämtning tisdag kväll (kört och lämnat själv på terminal innan..)
Ingen dök upp igĂĄr…. ingen har dykit upp idag..
Ringde supporten och dom satte prio pĂĄ att det skulle hämtas imorgon och sa att jag i regel kan förvänta mig att dom kommer dagen efter. Hon kunde dock itne svara för varför dom inte kommit… Vad kan man kräva? HĂĄller ju inte att dom inte dyker upp pĂĄ flera dagar efter en beställning…. bor förövrigt i 1.9mil frĂĄn cetrala gbg sĂĄ det är ju inte i obygden precis…
19 april, 2018 kl. 14:51 #185134nmn
DeltagareOm du har paket varje dag är det mycket enklare med en fast hämtning så behöver du inte boka varje dag. Är lätt att man glömmer göra det innan bryt-tid som kan vara ganska tidigt.
Ta sedan reda på numret till det lokala åkeri som kör för DHL så kan du ringa dem direkt om det strular, de brukar ha bra koll på var bilarna är och vem som är försenad just idag. Den centrala DHL kundtjänsten är i princip omöjlig att komma fram till på eftermiddagen och de måste ändå ringa det lokala åkeriet för att ta reda på läget.
20 april, 2018 kl. 06:03 #185138Arne_1921
DeltagareHar ja tyvärr inte än iaf utan det är några i veckan. Hur tar ja reda på numret till lokala DHL? Ger dom ut det på supporten?
20 april, 2018 kl. 07:15 #185142Stefan72
DeltagareSen beror det ju på hur det ser ut där de ska hämta? Det ska ju tydligt framgå var företaget finns och att det liksom syns var hämtningen ska ske. Är man ny kund och kanske har det hemma och de är ute och irrar där man inte ser ett dyft om företaget ifråga så är det nog lätt att man åker vidare för man hinner liksom inte undersöka saken.
Supporten kan ringa upp varenda chaufför om det så är men de lämnar motvilligt ut numren direkt. Det har då jag aldrig fått utan är det problem så ringer dom och man får vänta i luren.20 april, 2018 kl. 11:32 #185148Jimmy Ostrom
DeltagareBli bästa kompis med chauffören eller chaufförerna, bjud dom på kaffe etc är mitt tips. Jag rullar ut röda mattan varje gång, dom är viktiga för oss e-handlare.
20 april, 2018 kl. 18:53 #185154Arne_1921
DeltagareRingde igĂĄr och dom tyckte det va sĂĄ konstigt sĂĄ….. Hon pĂĄtog att hon satte prio pĂĄ min transport och att jag kan förvänta mig att detta inte ska inträffa
Dagen har gĂĄtt… ingen har hämtat idag heller… Ringde ĂĄterigen supporten och dom kunde inte ge nĂĄgot besked om varför inte paketet hämtats. Dom försäkra mig ĂĄterigen om att detta inte hör till vanligheten. Samtidigt som dom inte lovar nĂĄgonting och stĂĄr inte för nĂĄgon kompensation för det inträffade. Turligt nog är det bara en transport pĂĄ prov jag gör. Jag har hittills ĂĄkt själv till terminalen och lämnat men detta hĂĄller ju inte…
Tydlig upphämtning… tja … ja bor precis vid vägen. Gatunumret stĂĄr med tydliga nummer pĂĄ husväggen jag har ett förrĂĄd med en skylt där det stĂĄr DHL som även den syns frĂĄn vägen sĂĄ ja vettiii…. inte stabilt detta….
Kommer köra till terminalen tillsvidare men…
23 april, 2018 kl. 11:20 #185166Stefan72
DeltagareBe att kundtjänst ringer upp chauffören. Är det ett någorlunda normalt distrikt så är det ju samma chaufför hela tiden. Har denne åkt förbi två ggr så borde man kunna redogöra för varför.
23 april, 2018 kl. 16:41 #185167Arne_1921
DeltagareNu kom ja till rätt person idag som ”felsökte” Det visar sig att min gatuadress va för lĂĄng sĂĄ dom klippte sista siffran sĂĄ det blev 15 istället för 151…..
rĂĄdet va att korta in vägen till v. sĂĄ skulle det gĂĄ nästa gĂĄng….
23 april, 2018 kl. 21:23 #185169gvh
DeltagareHaha, underbart Arne!
Ibland är problemen stora, ibland små, och ibland obegripliga
RĂĄdet till DHL är väl att korta inmatningsfältet….
Vi hĂĄller tummarna imorgon!
24 april, 2018 kl. 08:58 #185170Ekraft
Deltagare@Arne_1921 91990 wrote:
Nu kom ja till rätt person idag som ”felsökte” Det visar sig att min gatuadress va för lĂĄng sĂĄ dom klippte sista siffran sĂĄ det blev 15 istället för 151…..
rĂĄdet va att korta in vägen till v. sĂĄ skulle det gĂĄ nästa gĂĄng….
Underbart! Jag ser framför mig en skitförbannad DHL-chaufför som säkert ringt på i flera hus och frågat efter dig och din firma utan att någon haft en aning, därför att du bor en halvmil bort.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.