Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Praktikplats inom e-handel
Etiketter: digital marknadsföring, e-commerce, e-handel, internship, praktik
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 8 månader sedan av
David Allert.
-
FörfattareInlägg
-
16 januari, 2019 kl. 17:22 #104918
David Allert
DeltagareHej!
Är en ung kille som för tillfället studerar till nÃ¥got som kallas för ”E-handelslogistiker” vid Nässjöakademin. Det är en tvåårig kvalificerad yrkeshögskoleutbildning. Sammanfattat skulle man kunna säga att den tar upp e-handel utifrÃ¥n ett helhetsperspektiv, men fokus ligger framförallt pÃ¥ att driva trafik till webbplatsen genom SEO/SEA/SMM med mera. Vi är redan certifierade i Google Analytics och kommer även bli det inom Google AdWords innan utbildningen avslutas. Vi lär oss att kravställa och driva e-handelsprojekt samt att konverteringsoptimera webbplatser för ökad lönsamhet. Bidrar självfallet med mer information om mig själv och utbildningens innehÃ¥ll om sÃ¥ önskas.
Nu till vÃ¥ren, mellan datumen 18/3 – 24/5 har vi vÃ¥r andra och sista LiA-period (Lärande i Arbete) och jag har ännu inte lyckats hitta en praktikplats. De omrÃ¥den jag söker inom är Skövde/Skara och Göteborg, även JönköpingsomrÃ¥det skulle kunna vara aktuellt.
Då tiden börjar rinna ut slog tanken mig att ni här på Ehandel.se förmodligen har bättre koll än någon annan på svenska e-handlare, så det jag vill fråga er är helt enkelt om ni har några tips eller erbjudanden som skulle kunna hjälpa mig i mitt sökande? All input uppskattas. Tack på förhand!
Om tråden är felplacerad ber jag om ursäkt då jag är ny här på forumet!
/David
30 januari, 2019 kl. 19:10 #186066Pierrenacka
DeltagareHej David,
Har du fått praktikplats än?
5 februari, 2019 kl. 13:58 #186094David Allert
DeltagareHej, jag har ett par företag på tråden, men ännu ingen garanterad plats. Är ni intresserade av att ta in en praktikant?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.