Plus Forum E-handelsforumet Logistik Adress- och returhantering

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105386
    entranced
    Deltagare

    Hej,

    Är helt nystartade inom dropshipping och en hel del är redan på plats. Däremot så har vi lite funderingar på hur vi ska hantera returer och garantiärenden. Vi vill helst inte gå ut med en personlig adress (bolaget är i dagsläget registrerat på min personliga hemadress) men skulle vilja ha en alternativ adress till detta (Postbox?).

    Dock vet vi inte riktigt hur vi ska hantera returer. Vi har haft ideér med postbox men i många fall hanterar dom inte paket och i andra fall så hanterar dom paket med eftersändning hem – vilket i våra förfrågningar är svindyrt. Minst sagt.

    Ett scenario är att vi har en postbox som kunder kan skicka tillbaks produkter till men att alla paket som skickas dit går till mitt närmsta utlämningsställe som jag kan hämta ut dessa på. Men vet inte riktigt hur det fungerar eller om det ens är möjligt.

    Så kontentan är att vi skulle vilja registrera bolaget på en annan adress än min hemadress samt kunna få returpaket skickade till oss antingen till postbox eller utlämingsställe.

    Förslag och tankar från er som varit med ett tag mottages gärna.Som sagt så är vi rookies på detta.

    Vi finns i Sthlm.

    Tack på förhand!

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.