Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Välja gratistema eller köpa ett till woocommerce?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #187566
    Fabrikör Stava
    Deltagare

    Jag håller på och skapar en butik med woocommerce men är inte speciellt förtjust i utseendet på något av de teman jag har provat. Har sett en del snygga teman som kostar pengar men är lite osäker på om det är värt det. Ett av de jag hittade kostar 44 dollar.

    Någon som har nån erfarenhet i frågan, alltså ska man försöka ändra utseendet på gratis teman eller är det lika bra att köpa ett och få det utseende direkt som man är ute efter?

    Om man vill ändra i CSS koden, ska man göra det med en plugin eller direkt i källkoden? Något tips på en bra guide för att ändra css koden i woocommerce?

    #187567
    wendel
    Deltagare

    Har bara lite allmänna tips:

    Jag skulle satsa på någon av de riktigt stora (populära) teman som finns. Du vill att temat skall underhållas så länge som möjligt (annars måste du byta) och då behöver de som underhåller (säljer) temat tjäna pengar på det.

    Om du själv skall hacka en massa så måste du själv underhålla dina hack och hålla dem kompatibla och säkra. Mindre css-justeringar brukar inte vara några problem att göra dock, och brukar dessutom ofta behövas även med betalteman.

    Satsa på teman som är snabba som tusan: Jag hade tittat på Astra (med Gutenberg) gratistema eller Flatsome betaltema, men det finns ju massor av andra.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.