Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vad har ni haft mest nytta av tekniskt?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #93838

    Jag tänkte vi kunde lista bra saker rent design/teknikmässigt som är bra att lära sig om man ska hålla på med ehandel och vart man hittar resurser för att lära sig det bättre.

    Alltså exempelvis antar jag att många webbshoppar är skrivna i php? Så det känns som en vettig sak att lära sig ordentligt om man vill kunna modifiera.
    PHP: Hypertext Preprocessor är då en bra sida.

    Vad har ni haft nytta av?

    #105650
    Dan
    Deltagare

    PHP+Mysql och design helt klart. Att kunna lite av varje har varit väldigt värdefullt.

    #105651

    @Dan 253 wrote:

    PHP+Mysql och design helt klart. Att kunna lite av varje har varit väldigt värdefullt.

    Har du några bra sidor för design att tipsa om förresten? Jag tycker det man hittar när man googlar oftast är rätt standard eller väldigt flashigt med jättebanners och det stuket så funktionen blir lidande.

    #105653
    timmy
    Medlem

    Kan tipsa om Web Creme | Web design inspiration. Tycker man kan få bra inspiration där!
    Har du en befintlig webshop så tycker jag PHP och CSS är det viktigaste.
    När jag bygger upp mina så använder jag PHP, CSS, JavaScript och mysql. Kan du alla dem så har du ditt på det torra :)

    #105655
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag tycker nog att man kanske inte behöver kunna en massa programmering för att hålla på med e-handel, men ska man göra sin egen shop så är det naturligtvis ett måste.

    Saker man kanske inte tänker att man behöver är att kunna en hel del om säkerhet så att man kan täppa till säkerhetsluckor i ens butik.

    MYSQL och lite mer avancerad PHP för att butiken inte ska bli för tungladdad. Även designen spelar naturligtvis in där, men inte lika mycket som hur du lägger upp databasen, indexerar rätt, samt skriver dina frågor.

    #105656
    Dan
    Deltagare

    Inte att förglömma är såklart sökmotoroptimering som alla e-handlare bör ha grundkunskaper kring.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.