Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Min nya butik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #93875
    Dan
    Deltagare

    Jag jobbar just nu inför lanseringen av min inredningsbutik. Jag vill inte avslöja namnet än pga diverse anledningar men jag vill be om er hjälp med ett dilemma.

    Först lite bakgrund om butiken:

    • Ska sälja unik och exklusiv heminredning
    • Det ska kännas ungt, modernt och originellt
    • Prisnivån kommer vara medel till hög. Pris är ingen konkurrensfaktor
    • Jag vill stå ut med min webbutik och inte se ut som alla andra inredningsbutiker.

    Jag har gjort följande design. Jag vet att jag är ute på lite hal is. Det är lite mörkt och murrigt och jag vet inte om jag förmedlar känslorna som jag beskrev ovan. Jag ska börja jobba med en alternativ ljus design nu. Men vad tycker ni?

    #105879
    Nicklas
    Deltagare
    Dan;520 wrote:
    Jag jobbar just nu inför lanseringen av min inredningsbutik. Jag vill inte avslöja namnet än pga diverse anledningar men jag vill be om er hjälp med ett dilemma.

    Först lite bakgrund om butiken:

    • Ska sälja unik och exklusiv heminredning
    • Det ska kännas ungt, modernt och originellt
    • Prisnivån kommer vara medel till hög. Pris är ingen konkurrensfaktor
    • Jag vill stå ut med min webbutik och inte se ut som alla andra inredningsbutiker.

    Jag har gjort följande design. Jag vet att jag är ute på lite hal is. Det är lite mörkt och murrigt och jag vet inte om jag förmedlar känslorna som jag beskrev ovan. Jag ska börja jobba med en alternativ ljus design nu. Men vad tycker ni?

    Ser bra ut, jag har svårt att säga mer när man inte får klicka runt så att man får helhetsintrycket.
    Den borde sticka ut en del då det flesta kör på kärlekstemat.
    Jag tycker att du ska visa den för 10 st slumpvis valda tjejer och ta åt dig av deras första intryck. Är den klockren där så är det bara att köra. ;)

    #105882
    niclask
    Deltagare

    Nej nej nej….

    webbplatsen utstrålar inte alls det du tänker erbjuda! Funkar inte alls för mig om du ska rikta in dig på medel och hög inkomst tagare. Däremot gillar jag affärskonceptet, kan väl se framgång där.

    Jag ser en ljus och luftig webbplats framför mig! Dock är det ganska orginellt…kanske värt att testa nytt.

    #105887
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag är tjej och gillar heminredning och NEEEEJJJJJJ

    Den är helt fel. Vi designnissar gillar ljust stilrent, svart och vitt.
    Bli inte ledsen nu men för mig förmedlar den känslan av rustikt, gammalt stall…..inte riktigt vad jag tänkt mig som inredning.

    #105888
    Dan
    Deltagare

    Nej, jag har haft känslan av att jag är ute och cyklar :(

    #105889
    Micke
    Deltagare

    var tvungen att kolla datumet om det var 1 april ;-)

    jag tror en riktigt bra design i den här kategorin lyfter fram tom fula produkter och får dom att framstå som snygga, gör din det? själv tycker jag det blir tvärt om.

    jag har nog försökt jobba med några få färger som känns fräsha och använt dom för att lyfta fram innehållet. Mina tankar hade gått åt exklusiva hotellobys som ofta är minimalistiskt inredda men fyller sin funktion på ett snyggt sätt. Stuket som Tre har i sina mobilbutiker med mycket vitt och några få element som sticker ut tror jag hade passat bra för detta.

    PS jag är ingen designguru ;)

    #105890
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Där tror jag du slog huvet på spiken, en bra design lyfter fram produkterna och får dem att se snygga ut. satsa på enkelt minimalistiskt.

    #105891
    Magnus
    Deltagare

    Spontana åsikter.
    Färgen och designvalet tror Jag inte passar kvinnor som troligen är din kundgrupp. Det är lite för mycket Westernstuk / Country.
    Att ha olika typer av logotyper i headern Posten Kreditor etc är nog smart.
    Det borde Jag också ha.

    #105892
    Dan
    Deltagare

    Tack för all input. Man blir hemmablind lätt. Men att designa enkelt, minimalt och stilrent är så j*vla svårt. Man får ju inte använda några designelement. :(

    #105902
    Andreas
    Deltagare

    Håller med de övriga, designen känns fel…

    Design är annars väldigt intressant och svårt. Låt nå proffs göra arbetet om du vill ha det bra. Det kostar, men tror du vinner i längden på att syssla med det du kan bäst.

    Så som världen är uppbyggd: folk skall syssla med de det kan bäst istället för att göra allt själva, på det viset får samhället mest ut av varje arbetstimme.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.