Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Värsta kundhistorierna

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Micke
    Deltagare

ibland undrar man hur kunderna tänker ;-)

Har fĂ¥tt samtal 2gĂ¥nger senaste 2mĂ¥nadersperioden innan klockan sex pĂ¥ morgonen till min mobil. Tilläggas bör att mobilnumret är inte utsatt pĂ¥ sidan eller pĂ¥ typ hitta.se sĂ¥ jag har ingen aning om hur dom har fĂ¥tt tag idet. (Svarar pga att det kan vara nĂ¥got viktigt som har hänt familjen eller likande.)

Sen är det lite kul med kunder som ringer Ă¥ är inställda pĂ¥ att skälla pĂ¥ en som leverantör och när man förklarar läget (tex att paketet finns att hämta ut hos deras postombud) blir helt mĂ¥llösa och snabbt avslutar samtalet.

Vad är era värsta kundhistorier?

Parvelito
    Deltagare

Det jag avskyr mest är nog barn till curlingföräldrar. De börjar bli myndiga nu, och de är helt fantastiskt odrägliga verklighetsfrĂ¥nvända socialt inkompetenta icketänkande ansvarslösa hjon som samhället för lĂ¥ng tid framĂ¥t kommer fĂ¥ dras med.

Aldrig har de fĂ¥tt nĂ¥gra gränser uppsatta för sig. Aldrig har de behövt inordna sig efter nĂ¥got annat regelverk än det som rĂ¥der hemma. Aldrig har de fĂ¥tt dra konsekvenserna av sitt agerande. Och när de sedan vĂ¥gar sig bort frĂ¥n mammas gata sĂ¥ blir allt fel för dem, och för de som rĂ¥kar ut för dem. De fĂ¥r ju inte göra lumpen längre, där man förut kunde nöta bort en del olater.

Typiska drag är att de skall bli ”kompenserade” in absurdum. Ă„r ett blixtlĂ¥s pĂ¥ en väska för 20kr trasigt sĂ¥ tycker de inte att det är OK att bara fĂ¥ en ny väska. Ett annat drag är oförmĂ¥ga att göra egna enkla felsökningar, som att kolla batterier, kabelanslutningar eller att det monterats rätt. Det är nĂ¥gon annans problem att göra det. Ett tredje karaktärsdrag är oförmĂ¥gan att förstĂ¥ konsekvensen av sitt handlande. I deras värld är det OK att beställa saker, och sedan skicka pappa eller mamma att förklara att man inte vill ha sakerna, att ”allt blev fel”. Det är OK att begĂ¥ lagbott i form av bedrägeri eller urkundsförfalskning, och sedan skicka mamma eller pappa för att försöka ursäkta det hela etc.

Hur identifierar man dem dĂ¥? Ofta +18 Ă¥r med god ekonomi trots avsaknad av arbete. Bor hemma hos mamma och pappa, och förmodligen är det de som kommer flytta först och överlĂ¥ta huset till honom, för det är förvĂ¥nansvärt ofta en han även om undantag finns. Har massor med frĂ¥gor, inte sällan blandat med drömmar och tossiga idĂ©er av ett slag som man inte förstĂ¥r och är onormalt tidskrävande innan man kommer till avslut. Sänder inte sällan vibbar om sig at vara bortskämd.

RĂ¥kar man pĂ¥ en sĂ¥dan, sĂ¥ är det ofta billigast att inte ens försöka göra affärer. De fĂ¥r skicka mamma eller pappa istället… :D

Katrin Lundgren
    Deltagare

ja du, det mest otrevliga är nog faktiskt dödshot för att ett paket inte anlänt i tid enl kundens sätt att se pĂ¥ det.

Att de ringer pĂ¥ nätterna pĂ¥ firmatelefonen är mer regel än undantag tyvärr. Julafton, nyĂ¥rsafton osv ringer det ocksĂ¥ folk, och sĂ¥ säger de förvĂ¥nat Oj, svarade nĂ¥gon….
    Numer har jag skaffat en växellösning och telefonen ringer inte efter 17.00. det blev helt enkelt ohĂ¥llbart när det ringde jämt.

tidigare när jag hade företagets adress pĂ¥ min sajt som är hemadressen kom det titt som tätt folk och skulle handla trots att info fanns att vi enbart fanns pĂ¥ nätet.

kunder som ska ha garanti pĂ¥ att paketet ska anlända nästa dag.

jag kan göra en lĂ¥ng lista…kommer kanske pĂ¥ mer senare

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.