Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vanligt att ragga andras kunder?
- Detta ämne har 15 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 2 månader sedan av
Carl of Sweden.
-
FörfattareInlägg
-
8 juli, 2009 kl. 09:24 #93954
Carl of Sweden
DeltagareFick ett mail frÃ¥n Jetshop där de skrev…
Citat:
”Har försökt att nÃ¥ dig för att kolla intresset av att eventuellt utveckla er webbutik!”Är ju ganska ny inom E-handel och undrar nu om det är vanligt att man försöker ”sno” andras kunder pÃ¥ det här sättet?
Jag blev lite sur faktiskt….
Carl, trogen Nordiskehandel-kund….
8 juli, 2009 kl. 09:39 #106450Dan
DeltagareJag har inte varit med om det faktiskt. Dock känns det väldigt riskfyllt att göra så, speciellt om man stöter på trogna kunder, som faktiskt du är. Ska man göra det ska man gå på de med undermåliga lösningar ju
8 juli, 2009 kl. 09:51 #106451Carl of Sweden
DeltagareJo, det är ganska fräckt att fråga om vi vill utveckla vår redan fantastiska butik med en annan butikslösning!
Inga vidare ”raggare” de pÃ¥ JetShop!
8 juli, 2009 kl. 12:14 #106454Katrin Lundgren
DeltagareDet är inte vanligt och känns otroligt dumt, för att inte tala om desperat…
Vi skulle aldrig göra så eftersom jag tycker det känns totalt oetiskt.8 juli, 2009 kl. 13:42 #106455RollUp-Kungen
DeltagareJag ser inte problemet? inte för att vi jobbar så men alla säljer ju och har man en säljare kan man ju anta att han ringer kunder som redan har en leverantör, hos oss ringer det dagarna i ända med folk som vill sälja saker.
Om man gämför det med att alla vill peta ner sin konkurrent frÃ¥n No1 platsen pÃ¥ Google sÃ¥ är ju det samma sak, att ta andelar och eftersom marknaden inte är sÃ¥ stor att det finns obegränsat med ”ny” kunder sÃ¥ mÃ¥ste ju nÃ¥gon jaga alla de som redan har lösning, ibland fÃ¥r de napp när nÃ¥gon är missnöjd med nuvarande och ibland är ju kunden sÃ¥ nöjd att man tackar nej till nya förslag pÃ¥ samarbeten.Som sagt sÃ¥ ser jag inte dilemmat i att nÃ¥gon raggar kunder.. vÃ¥ra konkurrenter är pÃ¥ vÃ¥ra kunder hela tiden men vi lägger energin pÃ¥ att göra dem sÃ¥ nöjda att de säger nej till andra uppvaktningar eftersom jag har svÃ¥rt att se att konkurrenterna slutar jaga vÃ¥ra kunder bara för att vi ”vill” det..
8 juli, 2009 kl. 14:05 #106456Rikard
DeltagareJag ser heller inte det oetiska i agerandet. Möjligen kan ju man ta illa upp för att dom tycker att weshopen är usel och behöver förbättras men i övrigt får man väl acceptera att säljare vill sälja in andra produkter på detta vis?
8 juli, 2009 kl. 14:08 #106457Carl of Sweden
DeltagareTycker det är en viss skillnad. Om du säljer ett tvättpaket och andra varor som är BILLIGARE än de frÃ¥n den leverantören du fÃ¥r frÃ¥n sÃ¥ kan det ju vara en god affär. Dessutom är det ganska lätt att ändra…
Jag har jobbat med denna butiken i mer än ett halvår nu och är väldigt nöjd med Nordiskehandel.se
Förstår inte varför jag skulle byta plattform efter allt jobb jag har haft och dessutom till något mycket dyrare än vad jag har?
Men det är inte priset i sig som gör mig sur. Utan att JetShop tydligen har synpunkter på min sajt om att den bör förbättras och behöver utvecklas!
Vill jag utveckla butiken vilket jag kommer att gör så småningom så använder jag mig naturligtvis av den plattform jag redan har och som är väl inarbetad!
SÃ¥ jag tycker fortfarande det känns märkligt…..
8 juli, 2009 kl. 14:11 #106458Carl of Sweden
DeltagareJag skiter fullständigt i om de inte gillar vår butik. Vi är själva mycket nöjda med den vilket även alla våra partners är!
Och de borde fatta att om vi vill utveckla vår butik ännu mer så vänder vi oss till Nordiskehandel.se i första hand!
8 juli, 2009 kl. 14:58 #106462RollUp-Kungen
Deltagare@Carl of Sweden 1185 wrote:
Jag skiter fullständigt i om de inte gillar vår butik. Vi är själva mycket nöjda med den vilket även alla våra partners är!
Och de borde fatta att om vi vill utveckla vår butik ännu mer så vänder vi oss till Nordiskehandel.se i första hand!
Varför borde de ”fatta” det? man kan ju inte anta att alla säljare redan vet att alla är nöjda för dÃ¥ behövs de ju inte,,, deras jobb är ju att göra x antal kontakter och pÃ¥ dessa fÃ¥ x antal avslut, om de visste alla som var nöjda redan hade ju detta varit klärvojant. Det är ju toppen att ni är nöjda med er leverantör och inte vill byta och det är ju även lätt att förmedla till de som försöker sälja in nÃ¥got men tänk om,, bara tänk om nÃ¥gon inte är nöjd med sin lösning,,, dÃ¥ kanske de är glada att nÃ¥gon ringde och erbjöd nÃ¥got bättre..
Just if…8 juli, 2009 kl. 16:21 #106463Carl of Sweden
Deltagare@alex@a-skylt.se 1189 wrote:
Varför borde de ”fatta” det? man kan ju inte anta att alla säljare redan vet att alla är nöjda för dÃ¥ behövs de ju inte,,, deras jobb är ju att göra x antal kontakter och pÃ¥ dessa fÃ¥ x antal avslut, om de visste alla som var nöjda redan hade ju detta varit klärvojant. Det är ju toppen att ni är nöjda med er leverantör och inte vill byta och det är ju även lätt att förmedla till de som försöker sälja in nÃ¥got men tänk om,, bara tänk om nÃ¥gon inte är nöjd med sin lösning,,, dÃ¥ kanske de är glada att nÃ¥gon ringde och erbjöd nÃ¥got bättre..
Just if…OK, jag har läst din synpunkt nu! Tycker ändÃ¥ fortfarande att det är märkligt att JetShop lägger ner arbete pÃ¥ att ragga kunder frÃ¥n andra butikslösningar. SÃ¥dan aggressiv marknadsföring gillar jag inte alls! Sedan fÃ¥r du naturligtvis tycka som du vill!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.