Startsida › Forum › Övrigt › Om Ehandel.se › felmeddelanden och segt?
- Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 8 månader sedan av
Dan.
-
FörfattareInlägg
-
27 oktober, 2009 kl. 19:05 #94119
Micke
DeltagareFår upp detta felmeddelanden titt som tätt och siten verkar slöa sönder ibland?
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0
Date : Tue, October 27, 2009 20:02:48
IP : X
Browser : Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/3.0.195.27 Safari/532.0
Referer : International E-handel – Af Anders Lorenzen Andersen
PHP Version : 5.2.10
OS : FreeBSD
Server : Apache/1.3.41 (Unix) PHP/5.2.10 with Suhosin-Patch mod_ssl/2.8.31 OpenSSL/0.9.8e
Server Name : http://www.ehandel.se
Script Name : /index.php27 oktober, 2009 kl. 19:06 #107571Micke
DeltagareÄven:
”Just nu har vi väldigt mÃ¥nga besökare, vänligen Ã¥terkom om ett par timmar”27 oktober, 2009 kl. 19:16 #107572Katrin Lundgren
DeltagareDet har dykt upp titt som tätt de sista dagarna, och provar man direkt igen så fungerar det
27 oktober, 2009 kl. 23:34 #107573GregerA
DeltagareNu vill vi ha pengarna tillbaka …
Jag har märkt samma sak. Det är kanske Dans leksaksbutik som har så mycket trafik att det sänker servern.
Fast det har funkat bra nu ikväll.
28 oktober, 2009 kl. 08:46 #107574Dan
DeltagareEhandel.se:s databasserver strular och webbservern för alla mina butiker strular… just nu är det bajs som vi säger… Allt ligger hos Loopia kanske jag skulle nämna…
Grejen är att nu säger nÃ¥n säkert ”åååh kör en VPS bla bla bla o flytta”… ja men det gör man inte under julhandeln för det kan gÃ¥ lika illa. Jag har downtime pÃ¥ min VPS hos Glesys ocksÃ¥ sÃ¥ jag vet inte vad som är bäst helt ärligt. Hos Glesys betalar jag dock 1000 spänn i mÃ¥naden sÃ¥ det är iaf dyrare
28 oktober, 2009 kl. 09:17 #107575Parvelito
DeltagareErfarenhetsmässigt sÃ¥ brukar alla lösningar förr eller senare strula. Jag fick t.ex. mail frÃ¥n börsnoterade DIBS att deras betalningstjänst legat nere en LÃ…NG tid i lördags, en avlöningshelg. Ingen kunde betala med kort via dem dÃ¥…
Den stora skillnaden mellan olika lösningar är att de dyrare kan vara nÃ¥got mer intresserade av att lösa problemen, medans de billiga ofta kör standardformulär 1A ”Det är nÃ¥got av scripten som du lagt in som är kakkigt skrivet, och därför orsakar dessa problem”.
28 oktober, 2009 kl. 11:33 #107576GregerA
DeltagareAllt ligger hos Loopia kanske jag skulle nämna…
De hÃ¥ller väl pÃ¥ att anpassa sin kvalitet till sin ägare Mamut :rolleyes: (som tyvärr har en smÃ¥buggig version ute nu – men i alla fall bättre än den förra).
Men det är som Parvelito säger, alla drabbas av problem förr eller senare. Min webshop ligger hos FS-Data och det har alltid funkat väldigt bra, men häromveckan fick jag ett certifikat installerat och dÃ¥ gjorde dom nÃ¥gon felkonfigurering sÃ¥ att bara varannan access till hemsidan kom fram. Det tog nästan en vecka innan de hade fixat det – trots ett antal mail och telefonsamtal. Det blev en liten dip i säljkurvan den veckan.
28 oktober, 2009 kl. 12:10 #107579MnM
Deltagare@Dan 2486 wrote:
Hos Glesys betalar jag dock 1000 spänn i månaden så det är iaf dyrare
😮 för dom pengarna fÃ¥r du ju nästan en dedikerad server…
28 oktober, 2009 kl. 13:04 #107581Katrin Lundgren
DeltagareJag bytte ut Loopia för flera år sedan av just den anledningen, för mkt nertid, dock skulle jag precis som dig inte gjort det om det varit julhandel julhandel, så det är nog et smart drag att vänta tills i feb
28 oktober, 2009 kl. 13:12 #107582Dan
DeltagareJag betalar för managed hosting, därför min VPS är så dyr. En dedikerad server som ingen kan sköta är värdelös
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.