Plus Forum Övrigt Om Ehandel.se felmeddelanden och segt?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94119
    Micke
    Deltagare

    Får upp detta felmeddelanden titt som tätt och siten verkar slöa sönder ibland?

    Connection Error
    MySQL Error : Connection Error
    Error Number: 0
    Date : Tue, October 27, 2009 20:02:48
    IP : X
    Browser : Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/3.0.195.27 Safari/532.0
    Referer : International E-handel – Af Anders Lorenzen Andersen
    PHP Version : 5.2.10
    OS : FreeBSD
    Server : Apache/1.3.41 (Unix) PHP/5.2.10 with Suhosin-Patch mod_ssl/2.8.31 OpenSSL/0.9.8e
    Server Name : http://www.ehandel.se
    Script Name : /index.php

    #107571
    Micke
    Deltagare

    Även:
    “Just nu har vi väldigt många besökare, vänligen återkom om ett par timmar”

    #107572
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Det har dykt upp titt som tätt de sista dagarna, och provar man direkt igen så fungerar det

    #107573
    GregerA
    Deltagare

    Nu vill vi ha pengarna tillbaka … :D

    Jag har märkt samma sak. Det är kanske Dans leksaksbutik som har så mycket trafik att det sänker servern.

    Fast det har funkat bra nu ikväll.

    #107574
    Dan
    Deltagare

    Ehandel.se:s databasserver strular och webbservern för alla mina butiker strular… just nu är det bajs som vi säger… Allt ligger hos Loopia kanske jag skulle nämna…

    Grejen är att nu säger nån säkert “åååh kör en VPS bla bla bla o flytta”… ja men det gör man inte under julhandeln för det kan gå lika illa. Jag har downtime på min VPS hos Glesys också så jag vet inte vad som är bäst helt ärligt. Hos Glesys betalar jag dock 1000 spänn i månaden så det är iaf dyrare :)

    #107575
    Parvelito
    Deltagare

    Erfarenhetsmässigt så brukar alla lösningar förr eller senare strula. Jag fick t.ex. mail från börsnoterade DIBS att deras betalningstjänst legat nere en LÅNG tid i lördags, en avlöningshelg. Ingen kunde betala med kort via dem då…

    Den stora skillnaden mellan olika lösningar är att de dyrare kan vara något mer intresserade av att lösa problemen, medans de billiga ofta kör standardformulär 1A “Det är något av scripten som du lagt in som är kakkigt skrivet, och därför orsakar dessa problem”.

    #107576
    GregerA
    Deltagare

    Allt ligger hos Loopia kanske jag skulle nämna…

    De håller väl på att anpassa sin kvalitet till sin ägare Mamut :rolleyes: (som tyvärr har en småbuggig version ute nu – men i alla fall bättre än den förra).

    Men det är som Parvelito säger, alla drabbas av problem förr eller senare. Min webshop ligger hos FS-Data och det har alltid funkat väldigt bra, men häromveckan fick jag ett certifikat installerat och då gjorde dom någon felkonfigurering så att bara varannan access till hemsidan kom fram. Det tog nästan en vecka innan de hade fixat det – trots ett antal mail och telefonsamtal. Det blev en liten dip i säljkurvan den veckan.

    #107579
    MnM
    Deltagare

    @Dan 2486 wrote:

    Hos Glesys betalar jag dock 1000 spänn i månaden så det är iaf dyrare :)

    😮 för dom pengarna får du ju nästan en dedikerad server…

    #107581
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag bytte ut Loopia för flera år sedan av just den anledningen, för mkt nertid, dock skulle jag precis som dig inte gjort det om det varit julhandel julhandel, så det är nog et smart drag att vänta tills i feb

    #107582
    Dan
    Deltagare

    Jag betalar för managed hosting, därför min VPS är så dyr. En dedikerad server som ingen kan sköta är värdelös :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.