Plus Forum E-handelsforumet Logistik SMS aviseringar som ser galna ut

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94143
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Är det fler än jag som haft kunder som klagat på schenker på sista tiden, att de får sina SMS aviseringar men de är tomma utan pinkoder?

    #107729
    Bjorn
    Deltagare

    Har hört en hel del klagomål i övrigt på Schenker, de verkar inte göra något rätt. Mailservrarna är felconfade så mailen hamnar i spamkorgen, paket försvinner, tillochmed en hel bur full med paket hade slarvats bort.

    #107730
    Skatan
    Deltagare

    Har senaste veckan haft väldiga problem med att kunder inte fått sina aviseringar och varit tvunga att ringa och be om sändningsnummer.

    #107733
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    ok, men då har de saknat hela aviseringen?

    #107967
    Croona
    Deltagare

    @Skatan 2669 wrote:

    Har senaste veckan haft väldiga problem med att kunder inte fått sina aviseringar och varit tvunga att ringa och be om sändningsnummer.

    Är det något problem ni har haft innan?
    Vi har också haft detta problemet nu och 2 veckor tillbaka, samma sak förra året. Jag har själv ringt till deras kontor i Borås och de säger att de inte har haft några problem med detta, och de kan inte förstår vad som är fel… Deras systemansvarige hade en teori om att mobilerna som ska få SMS avi är avstängda så då går inte SMS:et fram……….

    #107969
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Vi har då och då SMS som inte kommer fram, och det beror precis som systemansvarig säger att ett SMS sparas i 24 timmar, har mobilen varit avstängd längre tid efter SMS et skickas kommer det tyvärr inte fram. Det är den normala hanteringen för SMS och inte unikt för Schenker.

    Däremot att de skickar ut tomma SMS aviseringar är nog ett problem de har, frågan är bara ur stort det är. det är det jag försöker se, vi hade en hel del fall i somras och sedan ett fall när jag gjorde det här inlägget, och därefter inget.

    #107971
    GregerA
    Deltagare

    Jag har inte hört något om tomma SMS, men att man inte fått SMS har hänt, liksom att ett o annat paket hamnat hos fel ombud. Men det är ju inte unikt för Schenker … :rolleyes:

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.