Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Ökad trafik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94221
    patrik1972
    Deltagare

    Hej, sitter här och känner mig rätt missnöjd med antalet besökare till vår shop. Jag tycker verkligen att våra produkter är intressanta och inte allt för dyra för gemene man. Jag skulle vilja ligga på ialla fall runt ett par tusen besökare per dag (ligger väl och snittar 100 kanske :confused:). Webshopen är eligt min mening snygg och tilltalade för besökaren. Vad gör vi för fel, vi har annonserat med adwords, i tidningar, med banners m.m, men besökarna utblir. Eller är det så att jag har för dåligt tålamod. Skulle verkligen uppskatta hjälp och kommentarer. Jag förstår om ni som konkurerar med oss, inte kanske vill hjälpa till, men ni andra kanske :)

    Kommer vara evigt tacksam!
    Inga besökare….ingen försäljning!

    #108236
    GregerA
    Deltagare

    Shopen ser absolut snygg, tilltalande och serös ut.

    Nu tillhör jag kanske inte målgruppen, eftersom jag gissar att kvinnor köper betydligt mer sånt här än män – men jag funderar lite på om det inte är så att många kvinnor tycker om att gå in i butiker och få lukta och känna på varorna. De kanske inte söker dessa produkter via nätet i första hand.

    Ett sätt för dig att få bättre trafik kan kanske vara att försöka smyga in lite diskret reklam i lämpliga forum på nätet (eller riktig annonsering såklart).

    Jag hoppas i alla fall att det går bra för dig – för sidan ser som sagt riktigt snygg ut.

    #108237
    WaxDog
    Medlem

    Du tog orden ur munnen på mig Greger.
    Varför inte ställa samma fråga på t.ex. Familjeliv.se
    Där hänger min sambo exempelvis och av vårt badrum att döma så älskar hon dessa produkter.

    Själv lever jag med 1 deo + 1 rakapparat och stjäl jag en slumpvis utvald flaska i duschen.

    #108238
    patrik1972
    Deltagare

    Tack för era kommentarer och tack för de underbara kommentarerna om shopen, det är min älskade sambo som byggt alltihopa, hon är bäst! Det var bra förslag ni kom med. Tar självklart emot flera.

    #108239
    WaxDog
    Medlem

    En sak som inte framfår av ditt första inlägg, hur länge har shoppen varit uppe?

    #108241
    patrik1972
    Deltagare

    Den har varit uppe i drygt 1 år, men skulle nog säga att den har varit ordentligt aktiv de senaste 6 månaderna.

    #108242
    Parvelito
    Deltagare

    Proffsig – ja! Kanske till och med för proffsig. Det är knappt man märker att det är en webshop man kommit till.

    Nu är jag definitivt inte målgruppen för det där, men spontant så saknade jag kända varumärken, konsumentanpassade priser och väl synliga saker i attraktiv prisklass att köpa till äkta hälften som kanske är mer intresserad. Längst ned i er produktmeny hittar jag presenttips men det är rätt så okända saker med en rätt så hög prislapp. Är det här bättre än det jag hittar på Kicks, Lindex eller H&M i stan?

    Det är väldigt lite som handlar om bad på er sajt, och det gör nog sitt till för de låga besökssiffrorna. Var är badskummet, badsaltet, de många tvålarna, ljusen med härliga dofter att ha på badkarskanten, de underbara badrockarna och badlakanen etc?

    Om du skall få till bra “buzz” runt dina produkter så tror jag att du skall satsa på att skapa varumärken. “från Grekland” är inte ett bra varumärke, men kanske är något i stil med “Egina” ett bättre varumärke. Kort, anknutet till Grekland och rätt så neutralt. Med varumärken är det lättare att SEO-optimera och få lite pang för pengarna när diverse modebloggare du mutat berättar om “Egina – en fantastisk bodylotion som man kan köpa på Badlust och som finns i flera underbara dofter”.

    #108244
    patrik1972
    Deltagare

    Tack för din kommenter parvelito. Anledningen till att man inte hittar kända varumärken är för att det är inte vår inriktining. Vi har produkter som vi tror på och det ska inte vara märken “Som alla andra”. När det gäller vår sajt och bad så håller jag med dig, vi håller på att kika på att ta in mer badprodukter som du säger. Och till sist så håller vi på just nu att gå igenom våra texter, många av produkterna som du nämner har vi bara hunnit lägga upp för att få ett sortiment i butiken snabbt. Jag har märkt hur otroligt viktig produkttextern är. Tack än en gång för dina kommentarer!

    #108247
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag är kvinna och här kommer mina ytterst kvinnliga kommentarer.

    1) varför får man ingenstans veta vad frakten är om man handlar för under 100 kr?? 100 kr är inte mycket så oftast blir det fraktfritt, varför inte basuenra ut det på förstasidan?

    2) Kvinnor vill ha kända varumärken! Vi är tyvärr följa strömmen människor.
    Många vill också ha as the celeberties use. seen on sandra bullock osv.

    3) Du har stor konkurens av en hel del etablerade shopar på marknaden.

    4) Namnet Badlust ger mig associationer till bad, och vad som väcker min lust att bada. Tyvärr så ger era produkter i butiken inte den känslan. Vart är badskum, badbomber mm som man förknippar med bad, dvs ert namn ger en association som ni inte följer upp i produktsortimentet.

    5) Annonser från andra företag NO, NO. Ser i mina ögon oseriöst ut.

    6) Vad i hela friden har mitt BMI med bad att göra??? Vill jag minska i vikt går jag till viktklubb eller en viktsajt, det är inget jag vill påminnas om när jag ska köpa badgrejor

    7) Ni annoonsernar med “Percutan vilken otrolig smörja”. Jaha, ska jag köpa smörjolja?

    8) Hälsoprodukter och shampon mm blandat ger mig intrycket av att ni inte vet vad ni satsar på. Är det bad? Är det kosttillskott? Fundera ut och renodla det tror jag ni vinner på.

    #108257
    patrik1972
    Deltagare

    Tack kodmyran..hårda ord men absolut relevanta. Jag får nog se över produktportföljen och inriktningen. Jag tar verkligen dina kommentarer till mig.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.