Plus Forum E-handelsforumet Logistik Någon som behöver fraktetiketter för laserskrivare?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94240
    nCo
    Deltagare

    Vi har bytt till en Zebra och har en kartong med ca 300 st vanliga STE fraktetiketter (600 etiketter) för laser över. Istället för att slänga den kanske någon vill ha den för fraktkostnaden (ca 100 kr)?

    #108414
    WaxDog
    Medlem

    Hej,
    Jag tar dom gärna.
    PM:ar för detaljer.

    mvh Andreas

    #108415
    Dan
    Deltagare

    Varför byter man till zebra egentligen. Jag är jättenöjd med min laser och STE-A4 så det hade varit intressant att veta vilka problem/nackdelar man möter längre fram :)

    #108416
    GregerA
    Deltagare

    Jag tror den främsta anledningen är att man vill jobba med ett kolli i taget, och då blir det 50% spill på STE laseretiketterna. Det blir även en del spill när man mixar fraktsätt och/eller transportörer eftersom Unifaun/Pacsoft börjar varje sort på nytt ark.

    STE Laserark kostar väl runt 500:-/500 st = 50öre – 1kr/st beroende på spill
    Zebra-etiketter kostar ca 600:-/2000 st = 30 öre/st
    Man behöver inte heller nån toner till DT-etiketterna.
    så det finns en del pengar att spara om man skriver några tusen per år, och Zebran betalar sig snabbt.

    #108417
    Dan
    Deltagare

    Aha… jo då förstår jag. Jag jobbar med “printfiler” som innebär att vi väljer vilka ordrar vi vill skriva ut just nu (vi kan skicka vid 10.00, 14.00 och 16.00 exempelvis om vi har mycket att göra. annars bara vid 13.00) och då printas allting på en gång.

    Men har man stora flöden kan jag tänka mig att man vill ta order för order.

    #108419
    nCo
    Deltagare

    I vårt fall berodde det på en enda sak, jag vann den på netauktion för 800 kr :) Annars hade jag aldrig lagt pengar på en sån sak men nu när man har den vill man inte byta tillbaka. Vi skickar ju allt som brev så den används max till 3-4 DHL paket om dagen.

    #108677
    nygryning
    Deltagare

    zebran fungerar ju även utmärkt att använda till utskrift av adressetiketter för vanliga Posten Brev också.

    #110085
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    ähum, hjälp en fraktnybörjare. Det finns ju massor med zebror när jag kikar på dustin, vilken variant är det ni talar om där du slipper toner?

    #110088
    Nicklas
    Deltagare

    @Kodmyran 5355 wrote:

    ähum, hjälp en fraktnybörjare. Det finns ju massor med zebror när jag kikar på dustin, vilken variant är det ni talar om där du slipper toner?

    Du ska leta efter en skrivare med direkttermo, samt direkttermo ettiketter.

    Tex Zebra GX420d är en liten fin direkttermo skrivare som klarar att mata transportetiketter direkt från kartongen.

    #110089
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    ok, men den är ju inte speciellt dyr jämfört med en vanlig skrivare, vad var det då man menade med att det var en så dyr investeringskostnad? Greger eller Dan som pratade om det tidigare, jag är förvirrad?? ( inte så ovanligt kanske) :-)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.