Plus Forum Övrigt Off-topic vårvinterdag

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94307
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Tänkte bara höra hur illa det är hos er sörlänningar, ska man tro aftonbladet ligger ni alla nersnöade. Här i Sundsvall har vi haft en underbar vårvinterdag. -13 grader och strålande sol från en klarblå himmel. Lite blåst men inga rasade tak. Har roat mig med att sola lite på altanen, shoppa ett halsband och lite trixande med butikslösningen :D

    #108841
    GregerA
    Deltagare

    Här i centraleuropa så är det väl runt noll idag också. Snön som inte ligger i drivor har töat bort. Sen har jag sovit en stor del av dagen, har gått med nån infektion hela veckan som varken blivit bättre eller sämre.

    #108844
    Rikard
    Deltagare

    I Barcelona är det idag sol och + 17 grader! Är nere och undersöker en eventuell filial, trivsammare klimat.

    #108846
    Andreas
    Deltagare

    Här i Finland (Åbo) är det -17 och dagen började bra..

    Steg upp o lurade på hockey, 5-0 så de gjorde en på bra humör… Sen fixa undan lite skolarbeten och sen bara slappa…

    Dock dragit på mig en irriterande snuva som gör mig väldigt degig, så ikväll stannar jag hemma med en film som sällskap.

    #108848
    Tomas
    Deltagare

    Här (Eskilstuna) blåser det och snöar vågrät och -15 grader. Vårt varmvatten frös för 36 tim sedan och jag har bränt ett par proppar i försöken att tina upp det. Det är i alla fall lite varmare inne, men när det blåser så här blir det inte varmt i vårt hus. Skottat 3-4 ggr senaste dygnet så nog känns det att det är vinter:)

    #108849
    Macondax
    Deltagare

    @Kodmyran 3936 wrote:

    … inga rasade tak …

    Det är fantastiskt. Bor själv i Vänersborg, samma stad det nu figurerar om gällande det rasade taket på “vår nya Arena Vänersborg”. Fantastiskt bygge för övrigt, budgeterades till 140 miljoner, slutnotan är inte klar, men nu är det 284 miljoner….

    Är cirka 100 kvm tak som rasat, så medierna har överdrivit saken något. Ändå är det anmärkningsvärt att bygget inte håller bättre “klass”. Taket var ju för fasiken skottat senast i fredags!

    Ontopic:
    Här är vädret bara fint. Lätt snöfall, -17 grader och allmänt mycket snö. Att köra bil ifrån Vänersborg till Hällefors där jag sitter nu (åkte 10:30 från Vänersborg), gick fint. Det var bara ett sjuhelv*tes väder strax söder om Örebro.

    #108852
    MonsterM
    Deltagare

    Lite länger norrut i Lövånger som ligger mellan Umeå och Skellefteå så hade vi natten mellan fredag och lördag -31 och lite blåst, i skrivande stund så är det -26. Börjar faktiskt bli riktigt less den här kylan, skönt att det bara är några månader kvar till vår ;)

    #108862
    dstrombe
    Deltagare

    I London är det 4 grader och mycket, mycket regn….

    #108863
    GregerA
    Deltagare

    Lite kallare i Malmö igår och idag, ca -3, och lite extra snö har kommit i natt.

    #108865
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    och vi har i dag 18 grader kallt och sol, men tack och lov ingen snö ( vill inte skotta mer nu)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.