Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Bilagor/passagerare

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94338
    nygryning
    Deltagare

    Hej, tänkte höra med er, mest för inspirationens skull, vad/om ni skickar med något i era paket till kunderna med t. ex information om retur/byte mm?

    Kanske är det någon som vill dela med sig?

    #109088
    Thomas THL
    Deltagare

    Någon klok sa till mig att man skall aldrig skicka ut faktura/varor utan att erbjuda något nytt!
    Funkade leveransen bra & kunden är nöjd så finns goda chanser att de beställer på nytt, kanske inte direkt men inom en snar framtid.

    Man skall inte göra det för lätt för kunden att returnera saker…..

    /Thomas

    #109090
    Macondax
    Deltagare

    @Thomas THL 4218 wrote:

    Någon klok sa till mig att man skall aldrig skicka ut faktura/varor utan att erbjuda något nytt!
    Funkade leveransen bra & kunden är nöjd så finns goda chanser att de beställer på nytt, kanske inte direkt men inom en snar framtid.

    Man skall inte göra det för lätt för kunden att returnera saker…..

    /Thomas

    Skickar du med något erbjudande om något nytt?
    Hur har du isåfall utformat detta?

    Själv skickar jag med faktura/kvitto alt. packsedel, reklam för en sida innehållande lastbilsrelaterade bilder, visitkort med direkt kontaktinformation till mig, samt ett A4 där kunden får en förklaring till varför paketet kommer i använt emballage, och där jag tydligt skrivit ut att detta är vår “miljöpolicy”.

    För övrigt, så erbjuds kunden är en rabattkupong, med fraktfritt. Dock har denna inte alls slagit väl ut (ingen har löst in den).

    #109091
    Croona
    Deltagare

    Vi skickar bara med en följesedel!

    Macondax – Så du skriver ut ett A4 papper som förklarar att du är miljövän :)

    #109092
    GregerA
    Deltagare

    Ibland skickar vi med lite godis … Haribos små “2:- påsar”.
    Det går väl inte att säga att det ger någon konkret merförsäljning, men någon blir säkert glad.

    #109095
    Tilda
    Medlem

    @nygryning 4214 wrote:

    Hej, tänkte höra med er, mest för inspirationens skull, vad/om ni skickar med något i era paket till kunderna med t. ex information om retur/byte mm?

    Kanske är det någon som vill dela med sig?

    Vi är ju väldigt nya än så länge men har hunnit få några ordrar. När paketets vikt tillåter så skickar jag med garnprover, vi har tre sorter så det är rätt smidigt med tre trådar på ett “visitkort”. Ibland skickar vi dock endast en virknål, med frakt på 6 kr och då kan man knappt ha med frimärken utan att det blir för tungt. ;)

    Än så länge har alla följesedlar skickats med mail så snart betalningen mottagits. Ingen har klagat på att de inte kommit i pappersformat och det är bra för både ekonomin (vår!) och miljön. =)

    Innan vi började ville jag skicka med en massa kul i varje försändelse men har fått hålla igen lite på det tills vi får en högre omsättning. Verkligheten knackade på.

    #111750
    Bifrost
    Deltagare

    Väcker tråden lite…. vi skickar med följesedel / kvitto plus retursedel

    Är det någon som skickar med erbjudande mm?

    #111753
    Parvelito
    Deltagare

    Under sommaren prövar jag att skicka med ett vykort “Glad Sommar” till lite bättre kunder med en tidsbegränsad engångsrabattkod på baksidan att använda i vår webshop. Kan användas av den som får det för att köpa igen, eller så kan det skickas/ges till någon annan som skall handla och vill ha lite motivation att välja min shop.

    #111754
    Joel
    Deltagare

    Jag skickar alltid med en kondom i en snygg förpackning med vår logotype och rabattkod på baksidan :D

    #111757
    PatrikS
    Deltagare

    Vi skickar med en liten broschyr med tips och råd om barn och ungar användande av datorer och Internet. Samt ett visitkort med en fri frakt kampanjkod på.
    Kunder som handla mycket brukar få en extra present om vi har något från nån leverantör.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.