Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik swedishness.com utvärdera

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94399
    MST
    Deltagare

    Hallå allesammans

    Toppenforum detta, nytt för mig men kan nog bli nog så nyttigt tror jag, då alla verkar komma från olika bakgrunder och olika typer av e-handlar.

    Vi har just startat Swedishness.com, en butik för svensk design främst riktad mot privatpersoner och företag i utlandet.

    Det vore toppen med lite feedback kring denna, då vi suttit och jobbat med den det senaste halvåret och egentligen inte bjudit upp till dans utan varit helt insnöade … så: give us your best shot om tid finns – värderar alla åsikter högt!

    Danke,
    Mathias, Swedishness

    #109598
    WaxDog
    Medlem

    Proffsig design som nog passar kundkategorin och jag gillar framsidan där man om man inte riktigt vet vad man vill ha kan slötitta på bilderna bara och kanske hitta någonting intressant.

    Kan inte hitta direkt någonting negativt om jag sätter mig i sitsen som potentiell kund.

    #109599
    Tilda
    Medlem

    Mycket tjusigt, avslappnat men ändå lite “stelt” i äkta skandinavisk anda. ;) Nej, jag vet knappt något om design och inredning. =D Jag skulle dock vilja ha något som markerar att Brands och Categories också är drop-down-menyer.

    #109600
    Jimmy
    Deltagare

    Vanligtvis gillar jag inte när det är så här minimalistiskt. Men detta funkar, du fick mig intresserad och jag kom på mig själv med att titta intresserat på produkterna på första sidan och skrolla HELA vägen ner.
    Bra jobbat.

    #109601
    sailorcap
    Deltagare

    Trevlig design. Ser som sagt proffsigt ut! Man vill dock inte hålla på att scrolla allt för långt då det kan vara jobbigt och man kan tappa bort sig. Så lägg inte in för många produkter på en och samma sida.

    #109602
    dstrombe
    Deltagare

    Hej Mathias,

    Snygg site, men precis som sailorcap så kanske jag skulle korta sidan lite då det var mycket att scrolla.

    Annars fanns det en del intressant där.

    Kan ju även passa på att tipsa om ett par bra sajter om du vill annonsera där mycket Svenskar finns.

    londonsvenskar.com, för alla Svenskar som finns i London
    utlandssvenskar.com, deras forum är inte lika aktivt som den ovan men de har rätt så mycket medlemmar i USA.

    Sen vet jag inte om det finns ett forum för Svenskar i Malta men där finns det väldigt många svenskar. Vet att det finns en godisbutik som säljer Svenskt godis och de kanske kan vara intresserade av att pusha er.

    Även Scandinavian Kitchen brukar tipsa folk i London via sitt populära nyhetsbrev och sin Facebook grupp om nya Skandinaviska företag som riktar sig till oss som bor i London.

    Lycka till!

    // Daniel

    #109603
    MST
    Deltagare

    Tack för input och beröm.
    Och tips, såklart.
    Kommer t ex adaptera en liten dropdownpil efter Tildas kommentar och svensksajterna är också toppentips.
    Tanken från början var att vi skulle ha hela affären på en sida, men ju fler produkter vi lagt till desto mer lutar det åt att “sålla” lite eller dra en gräns vid typ 100 produkter för att det inte ska bli för mycket …

    Det är ju svårt detta med att vara “säljig” online, man blir lätt medryckt i en allmän kommershets och glömmer bort att odla en egen profil och egna strategier. Jag tror på en längre startsträcka och små förändringar över tid som gör att ens business håller i långa loppet –*speciellt som vi bara finns på nätet.
    Har man en fysisk affär eller flera andra arenor kan man gå ut lite hårdare –*då finns det redan förtroende hos kunder och man kan se det som en bonuskanal liksom …

    Ska försöka ge feedback själv på detta forum, känns roligt att ha dialog kring dessa superintressanta saker med andra insnöade, kloka och engagerade människor!

    #109607
    Kalle Svensson
    Deltagare

    Hej Mathias,

    Som sagt en minimalistisk och snygg sida helt i min smak!

    Men den tog lite tid att ladda ner så jag kollade i koden. Du laddar alla bilder från Swedishness – Swedish Quality Design Souvenirs vilket gör att webläsaren kommer att köa upp http request för att inte lasta ner webservern (webläsaren har bara ett visst antal utstående request per domännamn). Om du i stället alternerar source adressen mellan olika mediaservrar med olika domännamn så kommer det gå lite fortare att ladda:

    bla bla bla bla bla bla
    osv

    Hur många media domäner är en avvägningsfråga eftersom det tar tid att slå upp adresserna också (även om de pekar mot samma IP adress).

    ///Kalle

    #109608
    MST
    Deltagare

    Tackar Kalle, ska bums vidarebef till våra kodknackare och höra deras tankar!

    /Mathias

    #109609
    kylli
    Deltagare

    Gillade verkligen din idé och att använda Swedishness var ju klockrent. Liksom övriga tycker jag det blev mycket att scrolla även om jag gärna scrollar lite på en sida. Kanske bara lite mindre storlek på bilderna skulle kunna lösa det hela?

    Sen tycker jag kanske du borde ha SEK som förstaval när sidan visas på svenska. Eller riktar du dig främst utanför landets gränser? Kan vara en bra affärsshop för affärsmän som vill ta med sig nåt typiskt svenskt till sina utländska kontakter.

    annars överskådlig och fin med de olika flikarna. gillar att du också har miljötänket i din idé.

    Lycka till!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.