Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Room99.se ny heminredningsbutik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 35 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94525
    sailorcap
    Deltagare

    Så, då var det NÄSTAN klart att öppna butiken. Blir nog runt 20e maj ser det ut som. Innan skarp lansering får ni gärna kika in och säga vad ni tycker. Då hinner jag fixa till eventuella allvarliga fel/brister/förbättringar.

    [url]Http://www.Room99.se[/url]

    #110595
    Parvelito
    Deltagare

    Har ont om tid, men efter 3min på din sida har jag följande att meddela:
    Fundera över om du inte skall låta loggan vara i en lite mer kontrasterande färg.

    Köp 3 tavlor, betala för 2 bör kanske bli klickbar för att läsa mer om huruvida det är den dyraste tavlan inte behöver betala för eller hur ni tänkt det.

    Likadant gäller leverans inom 24h, om man hänvisar till villkor, så låt den vara klickbar så man hamnar där.

    Både “Köp 3” och “leverans inom 24h” är rätt svårlästa med de mycket kraftigt böjda texterna.

    När man sedan läser dina villkor för fraktkostnader och leveranstider så kanske du skall fundera på om det är så glasklart för kunden att se vilka varor som kan levereras snabbt etc. Jag skulle också fundera på att öka tavelpriserna lite, men ha samma fraktkostnad oavsett vad man beställer. Det blir så mycket enklare då. Jag ser inte logiken i att en tavla skall kosta 99kr i frakt, och en stor vedkorg 59kr.

    #110596
    sailorcap
    Deltagare

    @Parvelito 5914 wrote:

    Har ont om tid, men efter 3min på din sida har jag följande att meddela:
    Fundera över om du inte skall låta loggan vara i en lite mer kontrasterande färg.

    Köp 3 tavlor, betala för 2 bör kanske bli klickbar för att läsa mer om huruvida det är den dyraste tavlan inte behöver betala för eller hur ni tänkt det.

    Likadant gäller leverans inom 24h, om man hänvisar till villkor, så låt den vara klickbar så man hamnar där.

    Både “Köp 3” och “leverans inom 24h” är rätt svårlästa med de mycket kraftigt böjda texterna.

    När man sedan läser dina villkor för fraktkostnader och leveranstider så kanske du skall fundera på om det är så glasklart för kunden att se vilka varor som kan levereras snabbt etc. Jag skulle också fundera på att öka tavelpriserna lite, men ha samma fraktkostnad oavsett vad man beställer. Det blir så mycket enklare då. Jag ser inte logiken i att en tavla skall kosta 99kr i frakt, och en stor vedkorg 59kr.

    Tack för dina tankar

    Ang. loggan. Ska kika på vad jag kan gör för att öka kontrasten där.

    Köp 3 betala för 2. samt leverans 24h: Jag ska se över det. Dessa knappar är tänkt att bytas titt som tätt beroende på erbjudande i butiken. Men ska försöka göra de mer lättlästa. Ska även göra de länkade.

    Ang. två fraktpriser. Jo visst håller jag med om att ett fraktpris känns bättre. Nu var det iofs inte riktigt så i det fallet du tog upp. En stor vedkorg kommer räknas som skrymmande och blir därför också 99kr. Anledningen är att vi skickar tavlor och skrymmande gods som styckegods vilket är jäkligt mkt dyrare än service point och DHL paket. Men visst, det går ju att höja priserna för att på så vis få ett fraktpris. Ska tänka på det. Det är alltid klurigt hur man ska prissätta.

    #110600
    Parvelito
    Deltagare

    Jag läste kanske lite slarvigt, men fick uppfattningen att det bara var tavlor som kostade 99kr, Hursom, låt inte kunden försöka förstå vad saker kostar i frakt, utan ett enhetligt pris är nog att föredra så långt det går.

    #110603
    sailorcap
    Deltagare

    Ja om du får det intrycket så är det mkt möjligt att även kunden få det. Så jag ser över det!

    Har börjat laborera med Loggan. La in en skugga på den för att ge mer konstrast.

    #110636
    Mony
    Deltagare

    Jag tittade på sidan precis och det blev superbra med skuggan. Dock skulle jag vilja ha lite mer nyans på bakgrunden så att själva shop-sidan framhävs. Detta är givetvis beroende på skärm och sånt men på min dator är det väldigt vitt alltsammans.

    Men du bör flytta startsida-knappen så den hamnar längst till vänster. Känns mycket konstigt att ha den mitt i menyraden.

    Sen skulle jag vilja ha en KÖP knapp brevid info direkt på översikterna. Man kanske sitter och klickar och kikar, diskuterar med familjen osv. Sen bestämmer man sig och klickar köp från översikten. Ha kvar KÖP-knappen från infosidorna så har kunden själv valmöjligheten.

    När jag är inne på infosidan på en produkt och ska klicka KÖP, poppar infon bakom DELA upp, vilket är otroligt störigt. Antagligen kommer musen över den av misstag när jag ska klicka på KÖP-knappen. Ta bort detta eller flytta DELA knappen.

    När man står på infosidan och klickar på + för att få en större bild så händer ingenting på en del saker och på tex väggklockan poppar en lika stor bild upp. Inte bra. Antingen har du STORA bilder bakom eller så tar du bort +knappen. (Dina bilder är väldigt tydliga så som de är under info, så i mitt tycke kan du ta bort +knappen.)

    På villkor kanske man ska lägga till Force Majour ifallifall?

    Annars är sidan väldigt snygg och översiktlig. Jag gillar FRAKT-infon högst upp samt stor och tydlig varukorg. Den lilla animeringen när man lägger något i varukorgen är perfekt. Ger feedback direkt men ändå inte störig. Sidan går snabbt att ladda och färgerna är behagliga för ögat. Du har också en behaglig luftighet mellan dina objekt vilket gör sidan lättöverskådlig. Thumbnailsen är klara och tydliga.

    #110637
    sailorcap
    Deltagare

    @Mony 5956 wrote:

    Jag tittade på sidan precis och det blev superbra med skuggan. Dock skulle jag vilja ha lite mer nyans på bakgrunden så att själva shop-sidan framhävs. Detta är givetvis beroende på skärm och sånt men på min dator är det väldigt vitt alltsammans.

    Men du bör flytta startsida-knappen så den hamnar längst till vänster. Känns mycket konstigt att ha den mitt i menyraden.

    Sen skulle jag vilja ha en KÖP knapp brevid info direkt på översikterna. Man kanske sitter och klickar och kikar, diskuterar med familjen osv. Sen bestämmer man sig och klickar köp från översikten. Ha kvar KÖP-knappen från infosidorna så har kunden själv valmöjligheten.

    När jag är inne på infosidan på en produkt och ska klicka KÖP, poppar infon bakom DELA upp, vilket är otroligt störigt. Antagligen kommer musen över den av misstag när jag ska klicka på KÖP-knappen. Ta bort detta eller flytta DELA knappen.

    När man står på infosidan och klickar på + för att få en större bild så händer ingenting på en del saker och på tex väggklockan poppar en lika stor bild upp. Inte bra. Antingen har du STORA bilder bakom eller så tar du bort +knappen. (Dina bilder är väldigt tydliga så som de är under info, så i mitt tycke kan du ta bort +knappen.)

    På villkor kanske man ska lägga till Force Majour ifallifall?

    Annars är sidan väldigt snygg och översiktlig. Jag gillar FRAKT-infon högst upp samt stor och tydlig varukorg. Den lilla animeringen när man lägger något i varukorgen är perfekt. Ger feedback direkt men ändå inte störig. Sidan går snabbt att ladda och färgerna är behagliga för ögat. Du har också en behaglig luftighet mellan dina objekt vilket gör sidan lättöverskådlig. Thumbnailsen är klara och tydliga.

    Tack för din feedback!

    Ang. den vita bakgrundsfärgen. Menade du då enbart för headern?

    Det där med startsideknappen. Jo, visst håller jag med dig om att den i de flesta fall sitter till väster. Personligen så klickar jag alltid på loggan istället när jag besökare websajter om jag vill komma till startsidan. Av den anledningen har jag funderat på att ta bort “startsida”-knappen. Jag tror nog att det är viktigare att ha produktkategorin tydlig och på en bättre strategisk plats.

    Ang. köpknappen. Jo, det är ju egentligen bäst att ha den som du säger. Det lilla problemet är att jag på en del produkter har valmöjligheter. Dessa valmöjligheter (t.ex. färg/storlek) väljer man när man är inne på produkten. I min webshop kan jag välja vilken av valalternativen som ska vara primär och synas i listningen. Jag har valt den billigaste valmöjligheten om pris skiljer. Men det tåls att tänkas på. Vad säger ni andra? Ska jag ha köpknapp i listningen? Trots valalternativen. Majoriteten är dock utan valmöjligheter.

    Det där med “Dela”-problemet är intressant att du nämner. Jag har själv inte det problemet men ska undersöka det mer.

    Ska fixa till en Force Majour

    #110638
    Mony
    Deltagare

    kant.jpg

    #110639
    sailorcap
    Deltagare

    Nu hänger jag med :D

    ska experimentera lite och se vad man kan få till…

    Några andra som har en åsikt om den frågan? :)

    #110642
    sailorcap
    Deltagare

    har kikat lite på hur det skulle var att ta en annan bakgrundsfärg ute i marginalerna. Jag har dock väldigt svårt att se att det skulle bli bra, eller rättare sagt få det så luftigt och ljust. Visserligen säkert en smakfråga :)

    Genom att inte använda någon speciell färg som dominerar på sidan kan besökaren mer opåverkat skapa sin egen bild.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 35 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.