Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Kritik på Kondomakuten

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94552
    ducedo
    Deltagare

    I september 2008 köpte jag domänen och efter att ha testat 3 olika butiker (Magento, WP-eCommerce och WP Shopp) så föll beslutet slutligen på WP Shopp tillsammans med Payson som betalning.

    Den 1 juni öppnar jag butiken officiellt men redan i fredags smygöppnade jag den för att åtgärda buggar och få kritik.

    Kondomakuten

    I nuläget saknar jag en logga men i övrigt så är den i mina ögon lanseringsklar och jag skulle därför uppskatta kritik från er. Är där något som bör ändras, läggas till eller helt enkelt tas bort?

    #110823
    sailorcap
    Deltagare

    Jag tycker din webshop ser fin ut. Det som jag skulle fixa lite mer är kanske att pusha lite mer. T.ex. släng in några annonser på förstasidan (t.ex. erbjudande). För att på så vis ge ett intryck om att det är en säljande sajt.

    #110825
    Mony
    Deltagare

    Ren och fin sida, kanske nästan för ren?
    Men det kanske kommer lite mera “roliga” saker som livar upp senare?

    Tydliga bilder, bra översikt, ett plus för infon om fraktfritt, snabbkassa osv på förstasidan.

    Bara en tanke: Behöver man inte söka på storlek oxo? :rolleyes:

    #110827
    Mikkk
    Deltagare

    @ducedo 6165 wrote:

    I september 2008 köpte jag domänen och efter att ha testat 3 olika butiker (Magento, WP-eCommerce och WP Shopp) så föll beslutet slutligen på WP Shopp tillsammans med Payson som betalning.

    Den 1 juni öppnar jag butiken officiellt men redan i fredags smygöppnade jag den för att åtgärda buggar och få kritik.

    Kondomakuten

    I nuläget saknar jag en logga men i övrigt så är den i mina ögon lanseringsklar och jag skulle därför uppskatta kritik från er. Är där något som bör ändras, läggas till eller helt enkelt tas bort?

    hotta till loggan förövrigt ser det bra ut inte rörig utan lätt att hitta på en safe grafisk profil med lite aggressivitet i och med att du använder rött

    #110829
    Mony
    Deltagare

    Fast när det gäller sex och samlevnad är rött den färg man ska ha. (IMHO)
    Jag gjorde den grafiska layouten för metro2000 för 5 (?) år sedan och de har fortfarande kvar den för den funkar!

    Det var dock många diskussioner om mitt färgval men jag stod på mig! Är det sex så ska det vara rött! ;)

    #110830
    Honken
    Deltagare

    Rent och snyggt, känns tryggt. Själv läser jag ALLTID “Om företaget”.
    Bra slogan – “Var rädd om din vän”, borde du kunna göra något mer av, kanske ha det som ett tillgägg till loggan. Det finns gått om utrymme bredvis “loggan”, där syns fraktfritt direkt, det lockar, dessutom frigör du plats för annat där den ligger idag.
    Personligen vill jag ha telefonnummer och e-postadress på förstasidan, så att enkelt kan kontakta butiken…annars – SNYGGT OCH TRYGGT…här har du en kund när du öppnar :)

    #110832
    GregerA
    Deltagare

    @Mony 6173 wrote:

    Är det sex så ska det vara rött! ;)

    Bordellrött finns det väl en nyans som heter … :D

    Sidan ser absolut snygg ut, men något steril kanske. Men det kanske löser sig när loggan kommer på plats.

    Skall du inte nämna något om att ni (i enmansföretaget) testar produkterna ofta o länge … ;)

    #110834
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Sidan är bra, enkel stilren och lätt att hitta och navigera. Relevant info och inte så mycket lulllull.

    Som kuriosa kan nämnas att vi har två sexshoppar som kunder och bägge har svart, rött som sina färger, så sex och rött verkar vara populärt:D

    #110838
    danielandersson
    Deltagare

    Texten i ena högerboxen (24 timmars leverans osv) är väldigt svårläst. kanske använda en bredare font?

    Nån ikon i varukorgen, så att den snabbare hittas/känns igen kanske?

    Annars ser det bra ut

    Förresten, är det inte ROSA som gäller för snuskerier?

    #110839
    Nicklas
    Deltagare

    Jag kunde inte hitta någon information om företaget bakom shoppen därmed hade jag aldrig handlat i den. Annars tycker jag att sidan ser bra ut.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.