Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Direktbetalning
- Detta ämne har 25 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 4 månader sedan av dstrombe. 
- 
		FörfattareInlägg
- 

8 juni, 2010 kl. 19:05 #94573Peralten GästHej på er, ny här på forumet.Sätter upp en butik för div elartiklar (en till !) Är just nu inne i fasen där olika betalningsätt skall krökas till. Och där har jag fått lite huvudbry map kostnaderna för dessa tjänster (direktbetalning)! Har pratat med de 4:as gäng Handelsbanken,Swedbank,Nordea samt SEB, har till i dag fått svar från 3 av dom (ej Nordea, på gång säger dom). SEB Ansl*=500:- Månad=200:- Trans 4:-/st(ingen årsavgift ? ) 
 Handelsbanken Ã…rsavgift 3025:- Trans 3:-/st
 Swedbank gav sämst (mÃ¥n+anls. avgift ej klar) Trans 2,50:- / st +0,5% per trans 😡Till saken hör att Swedbank är min ordinarie bank. Kan man förhandla dessa priser? Jag förstÃ¥r att om affärärna börjar rulla pÃ¥ kan man prata med dom, men som start, är dessa avtal OK? Skulle uppskatta era Ã¥sikter om detta //Hälsningar Per A 8 juni, 2010 kl. 19:15 #111466Parvelito DeltagareNÃ¥gonstans där hamnar priserna när man är ny. GÃ¥r sÃ¥ klart att förhandla vid volym, men eftersom det är 4 olika banker är det tungrott, och det blir sällan nÃ¥gon större volym hos var och en om man inte heter SJ eller nÃ¥got annat stort. Har du funderat pÃ¥ att använda Payson istället? Kostar förvisso 3kr + 3% men inga anslutningsavgifter eller mÃ¥nads/Ã¥rsavgifter. Har du höga snittköp sÃ¥ blir det rätt sÃ¥ dyrt, men hamnar köpen pÃ¥ en hundring eller tvÃ¥ behövs det rätt sÃ¥ mÃ¥nga transaktioner innan Payson är dyrare än bankernas gemensamma avgifter tillsammans. 8 juni, 2010 kl. 19:49 #111469GregerA DeltagarePrecis som Parvelito säger sÃ¥ krävs det en del volym för att vara intressant som kund. Till den kostnad du har för banken kommer ocksÃ¥ en kostnad hos din PSP. SÃ¥ Payson är absolut att rekommendera att börja med. När du sedan märker att beloppen ökar sÃ¥ kan du ju växla över och köra pÃ¥ egna avtal istället. Vi kör själv med Paynova, men de verkar inte sÃ¥ intresserade av nya smÃ¥kunder numera, sÃ¥ Payson är nog enklare att välja. Moneybookers verkar ocksÃ¥ vara pÃ¥ väg att stödja alla bankerna. 8 juni, 2010 kl. 20:02 #111470Peralten GästHmmm…Payson.. skall kolla upp detta, tror iofs att snittordern hamnar runt 1000-2000:-(hoppas kan man ju)en sak slÃ¥r en när man hÃ¥ller pÃ¥ att sätta ihop en e-butik, det väldigt mÃ¥nga som vill ”mjölka” pÃ¥ vägen att säga. Har ni nÃ¥gon uppfattning av hur kunderna betalar mellan direktbetalning,faktura, Kreditkort? Tänkte inte använda mej av postförskott, känns krÃ¥ngligt med kunder som inte hämtar ut paketet, eller gör jag ett misstag där? 8 juni, 2010 kl. 20:09 #111471GregerA DeltagareDet varierar lite mellan olika branscher och demografisk sammansättning av kundgruppen, men direktbetalning ligger sällan pÃ¥ mer än 10-15%. Faktura och kort stÃ¥r nog tillsammans för ca 75% hos de flesta, men fördelningen dem emellan kan variera ganska mycket. 8 juni, 2010 kl. 20:27 #111473Peralten GästJa det känns ju som ett ganska ”dyrt” betalsätt det här med direktbetalning. Greger..hur gör du med postförskotten? Jag tror sÃ¥ här, ju högre postförskottsbelopp ju större risk att inte kunden hämtar ut det..stämmer det tror du. Man sitter ena dan och beställer för säg 2000:- , mycket pengar veckan efter när allt annat som skall betalas och ochsÃ¥ pockar pÃ¥!//Per A 8 juni, 2010 kl. 20:40 #111474GregerA DeltagareVi har ca 10% pÃ¥ postförskott, men jag tror inte vi skulle förlorat sÃ¥ mÃ¥nga affärer om vi inte erbjudit det. Det är bara nÃ¥n slags falsk trygghet som folk inbillar sig, och en del tycker väl att det är bättre än faktura för dÃ¥ kan de inte glömma att betala. Men det blir en o annan retur som man svär över. Dock har vi fÃ¥ returer jämfört med andra, sÃ¥ det beror mycket pÃ¥ vad man säljer. FörvÃ¥nansvärt mycket postförskott är pÃ¥ smÃ¥belopp där frakten är dyrare än varan. Jag fÃ¥r se, kanske tar vi bort postförskotten inom nÃ¥t Ã¥r. Vi erbjuder även möjligheten att betala i förskott, ca 3-4% utnyttjar det. Tyvärr är det mycket manuell hantering med det, sÃ¥ det skulle jag definitivt vilja slippa. 8 juni, 2010 kl. 20:44 #111475Peralten GästJa.. det verkar som man kan klara sig utan postförskott, som du säger, beror pÃ¥ vad man säljer/kundkategori. Som sagt mycket att tänka pÃ¥…//Per 8 juni, 2010 kl. 20:56 #111476Croona DeltagareJag skulle uppskatta att vi har 45% kort, 45% faktura och 10% förskott. Postförskott känns sÃ¥ 90-tal:) De som vill se varan innan de betalar fÃ¥r ta faktura, det är ju oftast billigare än postförskott dessutom. 9 juni, 2010 kl. 07:19 #111492GregerA DeltagareJag flyttade diskussionen om Postförskott till en egen trÃ¥d. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

)
)