Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Kritik på kryddlandet.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94661
    jockesoft
    Deltagare

    Hejsan,

    Efter att ha läst runt på detta forum ett tag så känner jag att det är dags att själv be om lite feedback på vår webbshop kryddlandet.se. Jag och min fru tog över denna shop i Mars och har under dessa månader hunnit göra om en hel del, t.ex byta till zen cart från wikinggruppens webbshop.

    All kritik uppskattas då vi är nya inom e-handel vi har bara de senaste tre månaderna som erfarenhet och efter att ha läst en hel del på detta forum så är det tydligt att det finns väldigt mycket att lära :)

    Mvh
    Joakim

    #112019
    sailorcap
    Deltagare

    Hej!

    Trevliga produkter!

    Jag tycker sajten har lite dålig designkoppling till det ni säljer. Loggan säger inte så mkt om kryddor och sånt. Hade det inte vart en bra idé att illustrera med en pepparkvarn, en chilifrukt, eller ngt liknande? Samt att ev. ha några bilder med koppling till det ni säljer i headern.

    Får man fråga vad som gjorde att ni bytta från wikinggruppen till den nya plattformen?
    Kör själv wikinggruppen och är nöjd än så länge men har å andra sidan inte kört några andra plattformar.

    #112021
    Parvelito
    Deltagare

    Jag är ingen bra grafiker, men gillade det jag såg i den aspekten.

    Däremot tror jag ni har en del att göra vad gäller att sälja mera och öka snittordrar.

    Jag skulle rekommendera att ni tog in fler pepparkvarnar så att man kan hitta något som matchar köket. Jag tror ni skulle vinna mycket på att sälja fler multipack och storpack av t.ex. kryddströare och billiga kryddor. En för 9kr ser lite “pluttigt” ut, kanske 3 för 25 eller 10 för 79kr säljer mera?

    Grillpaketen såg lite små ut. Har man köpt en super duper grill för 15 papp så har man råd att köpa en kartong med grillkryddor och såser för en femhundring som räcker hela sommaren. Det brukar i alla fall den totala notan hamna på för en grillande familj.

    Och så såg jag en detalj. På bilden med tacokryddan sitter det en etikett som säger att man skall hälla en liter vatten i köttfärsen. Nog för att soppa är gott, men då bör man slå i buljong och kanske lite mer än bara köttfärs och kryddor… :-)

    //Berra, fd Kokgruppchef

    #112027
    jockesoft
    Deltagare

    Tack så mycket för kritiken.


    @sailorcap
    , grafiken valde vi för att använda den befintliga som vi tog över detta för att bytet till en ny webbshop ej skulle märkas för mycket. Vi kommer sannolikt när vi ser att försäljningen fortsätter öka att se över hela lösningen som vi använder inklusive den grafiska biten.

    Paketet som vi hade hos wikinggruppen var inte det senaste och vi var inte alls nöjda, mail som inte kom fram, kundkrogar som plötsligt tömdes mm, samt att jag är utvecklare och vill ha mer kontroll själv och möjlighet att ändra saker, att behöva maila wikinggruppen för att plocka bort en länk är inte hållbart för mig :)


    @Parvelito
    : Vi håller på att införa olika storlekar på våra lösa kryddor, det är inte helt klart på alla ännu, att införa 3st för 25 kr kan vara intressant men jag behöver nog lära mig mer om zencart för att lista ut hur jag lägger in det :confused:

    Gällande grillpaketen, dessa införde vi för någon månad sedan och har väl inte direkt varit en storsäljare, borde kanske prova med ännu större paket för att se om intresse finns :)

    Skall absolut se om vi kan ta hem fler kvarnar av olika slag för att utöka det sortimentet.

    Märkte stavfelet på etiketten när vi skulle göra tacos, det är rättat men bilden har jag glömt uppdatera, skall ju naturligtvis vara 1 dl :)

    Mvh
    Joakim

    #112034
    Honken
    Deltagare

    När jag öppnar sidan ser jag en massa text och en jordglob ???
    Jag blev INTE sugen på att gå vidare…lite bilder på grillande människor med glada barn.
    Den bruna färgen i butiken kanske skall liknas vid brunsås, men jag blir deprimerad :-(
    Produktbilderna är inte särskilt roliga, vet inte hur kul en tepåse eller en kryddpåse kan bli, men detta duger inte…hemskt ledsen att behöva säga detta.
    Skaffa ett ljustält så du kan fota utan blixt, det blir väldiga reflexioner i plasten, kanske du kan ha lite “rekvisita” runt påsarna för att göra det mer intressant.
    En helt ny design behöver nödvändigtvis inte vara negativt, speciellt inte om det blir till det bättre. Sen vet jag att det finns begränsningar i Zen Cart angående designen, men tror det behövs en lite gladare och färgmässigt mer uppiggande design till dessa produkter.
    Jag håller med föregående om att loggan inte säger något om verksamheten, det är ju ändå något av det första men ser när man öppnar sidan.

    #112035
    Mony
    Deltagare

    Det är väldigt mycket text på första sidan. Min blick fastnar inte på någonting och som ovan skriver så går designen inte så mycket åt kryddhållet.

    Jag googlade snabbt på kryddor och bilder. Bara där poppar massor av härliga och inspirerande bilder upp. Kan ni inte fota ett gäng egna bilder och sen lägga dem som en liten flashanimation på förstasidan?

    Jag hade även ändrat färgerna på sidan. Grönt, gult, rött och orange är färger jag kopplar ihop med kryddor, inte brunt.

    Jag skulle även vilja att texten brevid produkterna kortades ner lite. Skriv en kort säljtext och lägg resten av texten under info.

    #112045
    jockesoft
    Deltagare

    Ok, ingen skall be om ursäkt när ni kommer med konstruktiv kritik, jag kan ta det och jag vill förbättra sidan :)

    Förstasidan har jag själv funderat mycket på eftersom jag själv inte är nöjd med den. En fråga, skall man ha nån text öht på förstasidan eller “räcker” det med ett bildspel?

    Texten kan ju flyttas till lämplig undersida typ Nyheter eller liknande.

    Färger och design i övrigt får vänta en stund, jag kan inte designa nånting själv utan jag måste anlita någon till att göra det och när detta görs så vill jag se till att ha en webbshop med i stort en modernare design typ magento eller prestashop.

    Mvh
    Joakim

    #112051
    sailorcap
    Deltagare

    Text är ju alltid bra ur SEO synpunkt.

    #112056
    Honken
    Deltagare

    Det behövs inte så mycket för det skall bli lite roligare…
    …jag blir åtminståne lite mer sugen på att tända upp grillen nu :)

    kryddlandet.png

    #112059
    sailorcap
    Deltagare

    NU, blev jag sugen på att grilla :D

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.