Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94723
    Parvelito
    Deltagare

    Hej!

    Är det någon som vet mer om SWEBS – hela Sveriges kpcenter p ntet! ???

    Ser vid en första anblick seriöst ut, men förstår inte vad de skall tjäna pengar på, än mindre hur de skall kunna marknadsföra sig. Och då kan man ana att syftet är något annat… Eller är det bara jag som är alldeles för misstänksam?

    #112511

    de tjänar pengar på att att de har typ 0:- i utgifter. Det är i allra högsta grad en bluff – det är inte mer än en butikskatalog med lite nyare design än alla andra. Om du går in i en “butik” så får du bara en lista med shoppar och sedan en länk till den vanliga shoppen.

    När man läser om det verkar det som att man ska gå runt och se produkterna på hyllan, men så är det alltså inte.

    #112527
    fredrik e
    Deltagare

    Debaser: på vilka grunder är vi (swebs) en bluff?
    Vi är tre kompisar som satt ihop swebs för att vi själva gillar
    att handla på nätet och vi ville göra det enklare och lite roligare
    att hitta webshoppar på en sajt som vi själva kommer att marknadsföra.

    Det är gratis att gå med nu och efter ett halvår kostar det 59:-/mån efter att vi kan bevisa att vi driver in trafik till swebs, så jag förstår ej varför vi skulle vara en bluff?! Vi är precis som abutiker.se och andra sajter fast med ett nyare upplägg.

    Vänligen
    Fredrik
    SWEBS

    #112528

    “I SWEBS köpcenter hittar du enkelt webshoppar och e-tjänster utan behöva sortera bland alla träffar en traditionell sökmotor genererar. Precis som i ett vanligt köpcenter hittar du aktiviteter, tävlingar med mera i SWEBS.
    Oavsett om du hinner klä dig, sminka dig eller raka dig — välkommen!”

    Vart är tävlingarna? Vart är “köpcentret”? Jag hittar ingenstans där man kan köpa någonting.

    Bluff skulle kunna vara fel ord, men det är iallafall inte vad startsidan påstår att det ska vara. Det innebär dock inte att det är en dålig sajt, det säger jag inte och har aldrig sagt.

    Varför jag valde ordet bluff var för att det verkade som att Parvelito inte besökt sajten och då meddelade jag att det inte var som man (inklusive mej själv) trodde.

    #112529
    Parvelito
    Deltagare

    Jo, jag har besökt sajten, och reggat min shop där till och med, men inser ju att om man inte har åtminstone 6-siffriga belopp att dra igång det hela med hjälp av tävlingar och skojsigheter som skapar trafik så kommer det inte att hända så mycket.

    Min fundering handlade mest om det var någon som kände till Swebs lite mer än det man kunde läsa sig till på hemsidan.

    #112530
    fredrik e
    Deltagare

    Debaser: Om du klickar på entrebilden på första sidan så kommer du in i köpcentrat… =)

    #112536
    fredrik e
    Deltagare

    Hejsan Parvelito

    Det är alltid nyttigt med åsikter och tankar, du skrev ” Och då kan man ana att syftet är något annat” vad tänkte du då på? Det är intressant för oss att veta hur vi uppfattas. Och på Debasers inlägg att dömma, så har han missat att man ska trycka på entre-bilden för att komma in i själva köpcentrat!

    Tacksam för era funderingar och åsikter.

    Vänligen
    Fredrik E
    SWEBS

    #112537
    Dan
    Deltagare

    Jag måste erkänna att jag första gången jag var inne på sidan också missade entre-bilden, jag tycker man borde komma in i tjänsten direkt.

    Sen hade det varit kul om det var mer än bara listning av butiker i kategorier. Exakt vad det skulle kunna vara vet jag dock inte exakt, men jag har själv funderat i lagervisualiseringar som innebär att jag utifrån min produkdatabas bygger upp ett virtuellt lager med rätt hyllor, antal ex av varje produkt ritar mitt lager och låter folk bläddra runt i det och klicka på en vara för att köpa den.

    Bara för att jag kan och det vore lite skoj. Vettigt… vetefan :)

    #112538
    fredrik e
    Deltagare

    Nu har vi lärt oss att vi ska göra vår “besök köpcenter” knapp tydligare, man lär sig något nytt varje dag!

    I betaversionen (som vi har nu) får man sitt egna lilla “skyltfönster” med info om webshoppen och sin logga i önskad kategori (som man kan uppdatera själv när man vill) men vi spånar redan på att göra det ännu bättre i version 2,0 , dock måste man börja någonstans.

    Bättre att lansera sin grej och sen förbättra efter hand….än att fila och fila tills död-dagar… =)

    #112540
    Parvelito
    Deltagare

    @fredrik e 8072 wrote:

    Det är alltid nyttigt med åsikter och tankar, du skrev ” Och då kan man ana att syftet är något annat” vad tänkte du då på? Det är intressant för oss att veta hur vi uppfattas. Och på Debasers inlägg att dömma, så har han missat att man ska trycka på entre-bilden för att komma in i själva köpcentrat!

    Jag ser en uppenbar lucka i er affärsmodell eftersom ni inte har några intäkter under ett halvår, men ändå skall driva trafik till webshopar. Därtill är ni helt nya och okända (en bild på er tre och en presentation på hemsidan hade gjort mig mycket tryggare). I det läget kan man fråga sig om det finns något annat syfte till det hela. Vad är för mig okänt. Kanske handlar det om att legitimera en ny “Kameradoktorn”, kanske handlar det om att bygga trafik till en sida som sedan marknadsför romska 13-åriga tjejer från Rumänien eller precis vad som helst.

    Jag tror inte man blir rik på den affärsmodell ni visar (men jag har haft fel förr), så det var därför jag frågade här. Det brukar alltid finnas någon här som känner någon som vet allt om er. Att du dök upp här och berättade mera ser jag som något positivt.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.