Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Lägger ni automatiskt på för emballagevikt

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94727
    jockesoft
    Deltagare

    Jag är lite nyfiken på hur ni andra hanterar emballagevikten när totalvikten för en beställning räknas ut, just nu så har jag att alla varors bruttovikt räknas samman till en totalvikt och så får kunden betala frakt baserat på den vikten.

    Problemet med detta är ju att när allting skall packas i en kartong eller liknande så tillkommer en del vikt och den finns inte med i beräkningen i systemet, detta gör att en kund ibland får betala en lägre frakt än vad det kostar oss efter att vi packat beställningen.

    Så, är det någon här som automatiskt lägger på vikt för emballage så att totalvikten stämmer när kunden skall betala för frakten? Eller är detta en sak som jag bara skall strunta i och acceptera att ibland får vi betala mer än kunden för frakten?

    Mvh
    Jocke

    #112541
    Parvelito
    Deltagare

    De få viktintervall jag har är inställda med lägre vikter än de verkliga viktgränserna. De är inställda på 0,08kg istället för 0,10kg, 0,22kg istället för 0,25kg och 0,45kg istället för 0,5kg. Däröver har jag sedan samma frakt oavsett vad det väger.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.