Plus Forum E-handelsforumet Logistik Paket över Öresundsbroen til Danmark

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94743

    Hej

    Vi är et dansk par, som bor i Sverige och vi har en webshop, som sälger en hel del til Danmark.
    For at vi är konkurrensdygtige på fragtpriser til Danmark, körer vi selv pakker och post til et postcenter i Köpenhamn.

    Vi betaler 60 DKK for PostDanmark pakker til Fyen och Jylland och 49 DKK for paket til hele Sjælland och Köpenhamn.
    For at kunne skicka med PostDanmark krävs det at man har en dansk returadresse och det har vi hos et fragtfirma och vi kan erbjuda det til jer ochså.

    Vi vill höre om der finns andre svenske webshops, som vill have paketter och breve med til Danmark och dermed spare mycket penge på alle forsendelser til Danmark.

    Vi tænker at der bliver en kostnad hvis ni vill være med, men hvis ni skickar en del paket och breve, så finns der mycket penge at spare.
    Vi vill köre til Danmark ca. 3 gange i veckan

    Skicka gerne et mail til mig på kim@billigtisverige.dk hvis ni är interesseret i at höre mere om dette.

    De bedste hilsner
    Kim Rasmussen

    #112700
    Parvelito
    Deltagare

    Jag betalar för brev från Sverige till hela Danmark, Norge, Finland och Island:

    Upp till 100gr: c:a SEK 7,50
    Upp till 250gr: c:a SEK 22,50
    Upp till 500gr: c:a SEK 30,00
    Upp till 1000gr: c:a SEK 37,50

    Skrymmande ingår.

    Hemligheten? Jag köper rabattfrimärken från svenska frimärkssamlare.

    #112701

    Hej

    Det är jo en bra pris, men vi skickar intet under 1 kg.
    Hur gör du över 1 kg och upp til 5 kg.?

    #112702
    Parvelito
    Deltagare

    Jag skickar inga tyngre paket utomlands :-)

    Jag kan inte så mycket om paketpriser generellt i Danmark, men om jag översätter priserna till svenska kronor, så kostar paketen där bra mycket mer än vad vi betalar i Sverige med DHL eller Schenker.

    Tillkommer sedan dansk moms som är svår att dra av från Sverige om man inte är momsreggad i Danmark så är det billigare att skicka med svenska Posten i alla fall.

    #112705

    Hej

    Ja, men problemet är jo at det koster mycket at skicka över broen och här är det at vi vil gå sammen och spare penge.

    Du betaler inte moms på dom här paketter, når du har firma i Sverige.
    Når du har et svensk momsregistreret firma får du faktura utan moms. Det gör du ochså når du handler med resten av EU.

    Dbh
    Kim

    #112789
    GregerA
    Deltagare

    Kan ju nämna att vi skickar med Schenker till DK. Paketen kostar från ca 72:- SEK, och då skickas de som Parcel t.v eftersom de inte har klart med Privpak över gränserna. Det fungerar ok.

    För mindre försändelser så kör vi brev.

    Så det lönar sig knappast att själv ta dem över bron.

    #112791

    Hej Greger

    Hur skickar ni så til private i Danmark?
    Eller det gör ni kanske inte?

    Skickar ni nogen brev som skrymmande, for här tycker jeg at der finns mycket penge at spare ved at få dom til Danmark och skicka dom derifrån.

    Mvh
    Kim

    #112795
    GregerA
    Deltagare

    Vi skickar Parcel även till privatkunderna. Schenker har gett oss tillåtelse att göra det.

    Skrymmande brev max 500g – sedan blir det paket.

    #112799

    Hej

    Vil du dela prisarne du har?
    Du får gerne skicka til mig på kim@billigtisverige.dk

    De bedste hilsner
    Kim Rasmussen

    #112800
    Croona
    Deltagare

    DANMARK
    1 kg 136,00
    3 kg 166,00
    5 kg 197,00
    7 kg 224,00
    9 kg 255,00
    12 kg 286,00
    15 kg 312,00

    Schenker.
    Nu skickar vi knappt något till Danmark, så priserna är säkert förhandlingsbara.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.