Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Pressmeddelande
- Detta ämne har 37 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Caroline.
-
FörfattareInlägg
-
10 augusti, 2010 kl. 08:52 #94792
Caroline
DeltagareHej!
Jag kommer att skicka ut pressmeddelande till utvalda (rätt många) tidningar och bloggare. Hur ska jag göra för att det inte ska hamna i deras skräppost? Har det någon betydelse om man gör massutskick eller ska man undvika det??
/C
10 augusti, 2010 kl. 09:07 #113074timmy
DeltagareJust ur skäppostsynpunkt sÃ¥ vet jag inte om det är nÃ¥gon skillnad men det är skillnad för mottagaren som kommer se att du skickat till ”rätt mÃ¥nga”. Jag hade i sÃ¥ fall skickat separata brev till varje mottagare och inte angett alla mottagare i ett brev. Har du tittat pÃ¥ mynewsdesk.se? Verkar vara ett bra sätt att ge ut pressreleaser. Finns säkert mÃ¥nga som har erfarenhet av den sidan här.
10 augusti, 2010 kl. 09:32 #113077Christoffer Tyrefors
Deltagaremynewsdesk är grymt bra, men nÃ¥r inte ut till sÃ¥ mÃ¥nga bloggare sÃ¥ de borde du maila själv. Antal mottagare är absolut en parameter som bedöms gällande spam, men jag skulle inte vara jätteorolig om det inte är oerhörda mängder bloggare…
Använd läskvitto så kan du ju fortsätta spamma dem som inte läser till de läser.
10 augusti, 2010 kl. 13:28 #113085Caroline
Deltagarejapp, jag har kollat pÃ¥ mynewsdesk och kommer att använda det ocksÃ¥. Tanken med dessa utskick är att ge vissa en extra ”knuff” sÃ¥ de inte rÃ¥kar missa min fina butik
Tack för råden!
12 augusti, 2010 kl. 08:59 #113139Mony
DeltagareLite dum fråga: men vad skriver man i ett pressmeddelande?
Att man startat sin butik?
12 augusti, 2010 kl. 12:45 #113149Richie72
DeltagareGå in på mynewsdesk så kan du se vad folk skriver.
13 augusti, 2010 kl. 12:44 #113180Christoffer Tyrefors
Deltagareman får ju skriva vad som helst, men hitta på någon twist / något nytt / något intressant så får du andra att vilja använda det i sina medier. du bör ju ha hur mycket som helst med tanke på din naturligt-föräldraskap-blogg; du vill påverka samhället osv osv det brukar väl skapa intresse
14 augusti, 2010 kl. 18:42 #113217osueco
DeltagareNewsdesk är bra. Det hÃ¥ller jag med om men vad är gränsen mellan att spamma bloggare eller skicka pressreleaser till journalister som ”vill” fÃ¥ dem?
16 augusti, 2010 kl. 14:01 #113244dojan
DeltagareAlla företag och organisationer som har nÃ¥got spännande att berätta kan med fördel ladda upp sina ”stories” pÃ¥ MyNewsdesk.com. Tjänsten bevakas av 10.000-tal journalister och 100.000 tals andra intressenter.
Ambitionen har varit att försöka skapa en oberoende plattform för förmedling av pressinformation och liknande på såväl mottagares som avsändarnas villkor.
Självklart når man inte allt och alla via Mynewsdesk. Men det är ett bra göra sin information tillgänglig så att alla intresserade enkelt kan hitta den. Förmedlingen via MyNewsdesk är också synkad med många andra kanaler vilket innebär att du enkelt och effektivt även når ut där. Ex i social media som YouTube, Twitter, m fl.
18 augusti, 2010 kl. 08:44 #113296Caroline
DeltagareJag undrar också lite som Osueco.. var går gränsen för spam egentligen??
En annan frÃ¥ga gällande bilder.. Vad gäller för att använda andras bilder? Säg att man hittar en snygg bild pÃ¥ en produkt man säljer, men den är tagen av nÃ¥gon annan, (fotograf, bloggare, journalist, privatperson, ur ett tidningsreportage etc) och man vill använda den bilden pÃ¥ exempelvis en ”inspirationssida” i sin butik- Är det tillÃ¥tet om man gör källhänvisning? Bloggare ”snor” ju bilder hela tiden..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.