Plus Forum Övrigt Om Ehandel.se Lite förändringar och info

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94951
    Dan
    Deltagare

    Design

    Som ni kanske märkt är nu forumet “integrerat” i designen. Innan låg det mest och slängde ensamt på en egen sida.

    Nu är tanken att sidan ska kännas mer enhetlig och att annonsörer får mer exponeringar på banners även i forumet.

    Tanken är också en uppfräschning av design i höst, men jag måste hitta lite tid att avsätta till det.

    Statistiken

    Samtidigt märkte jag att spårningen på hela ehandel.se i Google Analytics legat nere förutom på forumsdelen, vilket gjort att vår statistik blivit mycket sämre än den egentligen är de senaste 4 veckorna.

    Detta är såklart inte så viktigt men om någon följer oss på SIS-index och blev lite bekymrade över trafikutvecklingen så kan jag lugna er med att det helt enkelt varit felmätt ett tag nu. :)

    Bloggarna

    Alla bloggar ska ha fått information om att vi byter bloggplattformen för att göra det enklare och smidigare för fler att börja blogga. Rent tekniskt byter vi från enskilda wordpress-installationer till WordPress Multisite. En konvertering och import sker i helgen.

    Serverbyte

    Vi kommer byta från vårt nuvarande webbhotell till en VPS hos Glesys också detta i helgen förhoppningsvis om jag hinner allt. Detta bör minska laddtiderna betydligt.

    #114379
    danielandersson
    Deltagare

    Men.. kan vi inte få tillbaks den gamla fonten? Den kändes enklare att läsa..

    #114381
    Dan
    Deltagare

    Hmm, ja jag kanske har klantat mig lite. Ska undersöka!

    #114382
    Dan
    Deltagare

    Hmm hittar inget fel här. Fonten i inlägg är den samma väl? Det är isf på forumets huvudsida det är ändrat?

    #114385
    danielandersson
    Deltagare

    Nej, det är inte samma. Tidigare var det väl en fixed width-font? Den som används nu är mycket tunnare än tidigare..

    #114394
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    ser bra ut tycker jag.

    #114395
    Dan
    Deltagare

    Nu bör den vara återställd? Skitjobbigt var det kan jag påpeka hehe :)

    #114396
    danielandersson
    Deltagare

    Ah, bättre. Tack!

    #114457
    Dan
    Deltagare

    Testar posta till nya databasen. Funkar det bättre för er nu också?

    #114467
    Joel
    Deltagare

    Nu flyter det på riktigt bra tycker jag! :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.