Startsida Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande RĂ¥kade se att kunden var under 18 av misstag

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    henrik
    Deltagare

Hej!

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag rĂ¥kade av misstag upptäcka att en kund som gjort ett kortköp var under 18 pga hon hade angivit ett väldigt konstigt efternamn sĂ¥ jag kollade upp vad hon egentligen hette och rĂ¥kadade se att hon bara var 17 (och hennes efternamn var kraftigt felstavat). I normala fall kollar vi ju inte upp Ă¥lder pĂ¥ kortbetalare dĂ¥ det inte krävs pnr. I vĂ¥ra köpvilkor framgĂ¥r klart att man mĂ¥ste vara 18 Ă¥r och dem har hon accepterat vid order. Gör jag fel om jag skickar paketet ändĂ¥ dĂ¥ jag egentligen inte borde veta hur gammal hon är?

GregerA
    Deltagare

Du gör inget olagligt genom att sälja till henne, sĂ¥ länge det är hennes kort.
    Ă„r man över 16 har man rätt att disponera pengar man tjänat själv och fĂ¥tt i gĂ¥va utan mĂ¥lsmans tillstĂ¥nd.

Det enda du bryter mot är dina egna villkor (och Trygg e-handel om du är med där) – sĂ¥ du fĂ¥r väl ta in dig själv i ett rum och ta ett riktigt allvarligt samtal om din framtid i firman … :D

sebastianilsson
    Deltagare
    henrik
    Deltagare

@GregerA 13468 wrote:

Du gör inget olagligt genom att sälja till henne, sĂ¥ länge det är hennes kort.
    Ă„r man över 16 har man rätt att disponera pengar man tjänat själv och fĂ¥tt i gĂ¥va utan mĂ¥lsmans tillstĂ¥nd.

Det enda du bryter mot är dina egna villkor (och Trygg e-handel om du är med där) – sĂ¥ du fĂ¥r väl ta in dig själv i ett rum och ta ett riktigt allvarligt samtal om din framtid i firman … :D

Ja jag fĂ¥r väl ge mig själv en varning och en ordentlig avhyvling:)

Tack sebastian för länken

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.