Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Zebra-skrivare utskrift vid start
- Detta ämne har 25 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 7 månader sedan av bloggus. 
- 
		FörfattareInlägg
- 

8 mars, 2011 kl. 09:14 #95690bloggus Deltagare…. vartenda gÃ¥ng den startar upp skriver den ut en tom etikett. Kan man ta bort det pÃ¥ nÃ¥got sätt? Ganska meningslöst och en etikett mindre …  8 mars, 2011 kl. 13:03 #120143 8 mars, 2011 kl. 13:03 #120143Jimmy Ostrom DeltagareJa detta känns inte rätt, jag har oxÃ¥ en Zebra skrivare men har inte detta problem. Jag vet dock inte hur man gör men jag har inte detta problemet. @bloggus 16610 wrote: …. vartenda gÃ¥ng den startar upp skriver den ut en tom etikett. Kan man ta bort det pÃ¥ nÃ¥got sätt? Ganska meningslöst och en etikett mindre …  8 mars, 2011 kl. 14:30 #120144 8 mars, 2011 kl. 14:30 #120144bloggus DeltagareJa, hittar inget i inställningar heller. 8 mars, 2011 kl. 15:10 #120146Jimmy Ostrom DeltagareAnvänder du Unifaun sÃ¥ ring dom, dom brukar kunna hjälpa till med inställningarna. @bloggus 16631 wrote: Ja, hittar inget i inställningar heller. 8 mars, 2011 kl. 15:14 #120148bloggus DeltagareNej, använder DHL Multishipping. 8 mars, 2011 kl. 15:16 #120149Jimmy Ostrom DeltagareOkej men ring dom och hör med dom, jag har haft via Multishipping tidigare och dom är inte helt bakom flötet :rolleyes: @bloggus 16635 wrote: Nej, använder DHL Multishipping. 8 mars, 2011 kl. 15:53 #120151Parvelito DeltagareSpontant sÃ¥ lÃ¥ter det som att du har nÃ¥got pÃ¥ datorn som ligger och ger ifrÃ¥n sig nÃ¥got som Zebran plockar upp vid starten. Mest troligt en dassigt kodad USB-drivrutin till nÃ¥got. Har du installerat den med Zebras egen programvara, eller kört Plug´n´Pray? Blir det likadant om du ansluter den till en annan dator? 8 mars, 2011 kl. 16:46 #120153pyhobby Deltagare”Ja, hittar inget i inställningar heller.” Nu beror det lite pÃ¥ vad ”inget” betyder, antingen sÃ¥ har du inte hittat nÃ¥gra skrivarinställningar alls eller sÃ¥ har du inte hittat nÃ¥gonting som verkar galet. Om det är det förstnämnda sÃ¥ gÃ¥ in under inställningar i multishipping. DÃ¥ hittar du skrivarinställningarna längst ner pÃ¥ sidan, där har du ett fält som heter ”Antal tomma etiketter”. När vi började använda multishipping var detta inställt till 1 och vi hade dÃ¥ samma bekymmer som dig. Lycka till i problemlösarjakten! 8 mars, 2011 kl. 17:43 #120154bloggus DeltagareHar inte med multishipping att göra. Det spottar inte ut en etikett vid utskrifter, utan bara när man startar upp den. För varje gÃ¥ng man sätter pÃ¥ den kommer en etikett ut i onödan. Har du installerat den med Zebras egen programvara, eller kört Plug´n´Pray? Zebras egna Utilities och drivrutiner. Blir det likadant om du ansluter den till en annan dator? Den behöver inte ens vara ansluten till datan och ändÃ¥ spottar ur sig en etikett vid start. Nu beror det lite pÃ¥ vad ”inget” betyder, antingen sÃ¥ har du inte hittat nÃ¥gra skrivarinställningar alls eller sÃ¥ har du inte hittat nÃ¥gonting som verkar galet. Klart jag har hittat inställningarna, men inget i de tyder pÃ¥ att den skall starta med att spotta ut en etikett. 8 mars, 2011 kl. 17:51 #120155Nicklas DeltagareZebras drivrutiner är skit, jag har kört Seagull drivers till zebrorna de senaste Ã¥ren. 
 Windows Printer Drivers listed for thermal printers, bar code printers and label printers
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.