Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Någon som använder Payer?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95846

    Går i tankarna att byta ut payson efter att de gett ett skambud när jag försökte pruta lite. Fick säkert något standard svar 2.5kr/2.5%, den sänkningen känns som det kan kvitta.

    Nåväl, har kollat lite på payer men det finns förvånansvärt lite information från folk som använder dem, antingen är det ingen som använder de eller så är det så bra så ingen skriver om dem :) (För vem skriver om något om det är bra?) :)

    Vad jag kan förstå så kostar payer start: 100kr /mån och 5kr för varje transaktion.

    Hur kan det vara möjligt?

    Tacksam för information!

    #121379
    nobynator
    Deltagare

    Även jag är intresserad utav Payer alt. payex för o byta ut payson då även jag fått samma pris 2.5/2.5 och det gör i princip ingen skillnad.

    #121381
    Joel
    Deltagare

    Vi använder Payer och är mycket nöjda.

    Personlig och snabb service, enkelt admin, enkel installation och bra priser (efter lite prutande).

    #121383

    @Joel 18024 wrote:

    Vi använder Payer och är mycket nöjda.

    Personlig och snabb service, enkelt admin, enkel installation och bra priser (efter lite prutande).

    aha, nu såg jag att man var tvungen att ha separat inlösenavtal :D tänkte väl att det inte var så billigt.

    Vad har du fått för pris om man får fråga?

    #121384
    Joel
    Deltagare

    Jo precis, Payer marknadsförde sig tidigare (det var delvis därför vi valde dem) som ett av få alternativ där du inte behövde eget inlösenavtal, men nu kräver dom det.

    Enligt god affärssed är det inget jag vill gå ut med offentligt men prova ställa frågan via PM istället ;)

    #121385
    Parvelito
    Deltagare

    Fast om man läser Payers information noggrant så kan man tolka det som att varje misslyckat försök av en kund att kortbetala kostar 3kr (Authoize).

    #121386
    nobynator
    Deltagare

    Japp 5kr är rätt lagom!

    #121387
    Joel
    Deltagare

    @Parvelito 18028 wrote:

    Fast om man läser Payers information noggrant så kan man tolka det som att varje misslyckat försök av en kund att kortbetala kostar 3kr (Authoize).

    Det kan nog stämma, kollar upp det i morgon…

    #121388

    Nu är det ju inte så billig längre, jag var helt säker på att det var en komplet lösning likt payson men det var det ju inte. (Dags att Dan tar bort payer från kompletta lösningar på jämförelse siten)

    om jag tecknar avtal med euroline och payer kostar det mig alltså 2kr till euroline per transaktion och 5kr till payer per transaktion.

    exempel: kund köper för: (månadskostnaden inräknad, 2kr per order om man har 50 ordrar med betalkort per månad)

    sälj 50kr kostnad 9 kr = 18 procent
    sälj 100kr kostnad 9kr = 9 procent
    sälj 200kr kostnad 9kr = 4,5%
    sälj 400kr kostnad 9kr =2.25%
    sälj 800kr kostnad 9kr =1.125%

    Jämför med payson:

    sälj 50kr kostnad 4,5 kr = 9 procent
    sälj 100kr kostnad 6kr = 6 procent
    sälj 200kr kostnad 9kr = 4,5%
    sälj 400kr kostnad 15kr =3,75%
    sälj 800kr kostnad 27kr =3.4%

    Om jag inte helt har räknat fel så är payson billigare än payer upp till 200kr per transaktion, ganska intressant.

    Ja, jag vet inte hur vi ska göra i butiken, blir bara snurrig av alla prisjämförelser :)

    #121389
    Dan
    Deltagare

    Nekade köp kostar hos payer och de hade ett snitt på typ 18% nekade/misslyvkade. Det som är “bra” är att det kostar mindre per trans än de lyckade. Vår pristjänst har inte denna info än dock men det är på todolistan

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.