Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Sms vid beställning
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av fotofyndet. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
10 april, 2011 kl. 22:08 #95880slowbro DeltagareHej! Är det någon här som använder sig av att få sms när en beställning är lagd? Isåfall ,vilket företag använder ni och vad kostar det ungefär:confused: 
 Tack på förhand!
 Mvh Slowbro10 april, 2011 kl. 23:09 #121586Parvelito DeltagareDet skulle ju pipa oavbrutet i telefonen dÃ¥, sÃ¥ sÃ¥dant kan man inte hÃ¥lla pÃ¥ med Skämt Ã¥sido, men jag tror att de flesta som hÃ¥llit pÃ¥ ett tag tycker att SMS vid beställning vore ämlans jobbigt. Rekommenderar en smartphone och mail i mobilen om du vill ha lite koll när du inte är vid datorn. 11 april, 2011 kl. 09:16 #121607Marks-Bleeds.se DeltagareHar själv tidigare använt sms för att bekräfta till kunden att orden är mottagen, skickad osv. DÃ¥ använde jag mosms (mosms.se tror jag) vilket blev ganska dyrt i längden. Dock var det ganska uppskattat av kunderna dÃ¥ dom fick Ã¥terkoppling att det hände nÃ¥got med deras beställning. SÃ¥ det var nog värt kostnaden ändÃ¥. Att skicka sms till sig själv när en order är lagd vet jag inte om jag skulle rekommendera dock. Som Parvelito säger sÃ¥ skulle även jag rekommendera mail i mobilen istället. Är det dock nÃ¥gon som är intresserad av att ha en sms lösning av nÃ¥got slag sÃ¥ hÃ¥ller faktiskt bolaget (en teleoperatör) där jag är anställd pÃ¥ (som produktansvarig) att utveckla just en sÃ¥dan lösning. Tanken är att vÃ¥ra kunder via en hemsida eller via API skall kunna skicka ut och ta emot sms. Dessutom kommer vi erbjuda en hel del roliga tilläggstjänster som nog kan vara intressanta. Jag tror även vi lyckas ganska bra i pris pÃ¥ den tjänsten Vill nÃ¥gon testa sÃ¥ kommer vi faktiskt inom kort söka ett antal pilotkunder. Skicka i sÃ¥ fall ett meddelande sÃ¥ kan jag se vad vi kan sy ihop. 11 april, 2011 kl. 09:21 #121609Joel DeltagareJag gillar Postens SMS-tjänst för varubrev, där kunden fÃ¥r ett SMS när varubrevet är inlämnat samt ett SMS när det kommit fram för utlämning (om det är för stort för brevlÃ¥dan). No more borttappade avier! 11 april, 2011 kl. 13:04 #121631slowbro DeltagareFör min del är det mest att nÃ¥gra av de anställda i den fysiska butiken är ganska gammelmodiga och har inte sÃ¥ bra koll pÃ¥ datorer, men sms till den privata telefonen kanske skulle vara nÃ¥got. Vi har just nu, temporärt, delat lager mellan e-butik och fysisk butik och behöver hÃ¥lla mer koll pÃ¥ beställningar frÃ¥n online shoppen, dÃ¥ jag inte kan vara aktiv hela tiden, sÃ¥ kunden inte blir negativt överraskad över att nÃ¥gonting är slut. 11 april, 2011 kl. 15:40 #121643fotofyndet Deltagare@slowbro 18314 wrote: För min del är det mest att nÃ¥gra av de anställda i den fysiska butiken är ganska gammelmodiga och har inte sÃ¥ bra koll pÃ¥ datorer, men sms till den privata telefonen kanske skulle vara nÃ¥got. Vi har just nu, temporärt, delat lager mellan e-butik och fysisk butik och behöver hÃ¥lla mer koll pÃ¥ beställningar frÃ¥n online shoppen, dÃ¥ jag inte kan vara aktiv hela tiden, sÃ¥ kunden inte blir negativt överraskad över att nÃ¥gonting är slut. Ett alternativ kan ju vara att du skickar en kopia av orderbekräftelsen till din egen mail och har en ringsignal i mailprogrammet när ett mail uppfyller vissa kriterier. SÃ¥ kör jag, funkar perfekt. Outlook är igÃ¥ng jämt och kollar varannan minut, om ett mail kommer till konto x, frÃ¥n en viss adress och innehÃ¥ller ett nyckelord sÃ¥ ringer det till. 13 april, 2011 kl. 14:03 #121767laser Deltagare@fotofyndet 18326 wrote: Ett alternativ kan ju vara att du skickar en kopia av orderbekräftelsen till din egen mail och har en ringsignal i mailprogrammet när ett mail uppfyller vissa kriterier. SÃ¥ kör jag, funkar perfekt. Outlook är igÃ¥ng jämt och kollar varannan minut, om ett mail kommer till konto x, frÃ¥n en viss adress och innehÃ¥ller ett nyckelord sÃ¥ ringer det till. Var ju ett klockrent tips. Ska ställa in den direkt, det är i regler man gör detta? 14 april, 2011 kl. 05:08 #121788fotofyndet Deltagare@laser 18465 wrote: Var ju ett klockrent tips. Ska ställa in den direkt, det är i regler man gör detta? Ja ”Regler och aviseringar” heter det väl tror jag. Det finns en steg-för-steg-guide där som man kan gÃ¥ igenom. Till vem, frÃ¥n vem, undantag och vad göra är väl det som ska ställas in. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				

 Skämt åsido, men jag tror att de flesta som hållit på ett tag tycker att SMS vid beställning vore ämlans jobbigt.
 Skämt åsido, men jag tror att de flesta som hållit på ett tag tycker att SMS vid beställning vore ämlans jobbigt.


 
															