Startsida Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Ny, "billig" webbaserad inkassotjänst? Hittar inte länken

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Tomas
    Deltagare

Tror det var i förra veckan i nåt nyhetsbrev jag såg nåt om en webbaserad tjänst för inkasso lämplig för enstaka krav per år. Skulle vilja läsa lite mer om det, någon som tycker det låter bekant och kan länka mig vidare?

Ett annat alternativ är ju att sköta det själv, men just den biten lejer jag gärna bort. Kanske nån som har förslag på bra alternativ? Har tidigare anlitat Svea Inkasso, men tycker en årsavgift på 3000 känns onödig då de tjänar pengar på de fall de får av mig också.

fotofyndet
    Deltagare

Vi anlitar Svensk Betalningskontroll och tycker att det är prisvärt. De tar 250 kr vid upplägg, men då får du tillbaka inkassoavgiften som är 160 kr. Mellanskillnaden blir således 90 kr om kunden betalar. Sen har de lite olika varianter på betalning om man ska gå vidare sedan, men det kan de informera dig om själva. Ärendena lägger man upp via ett webgränssnitt.

Svensk Betalningskontroll

Fisken
    Deltagare

Kan du mena mfin SBBI? De har ju som slogan att de är Sveriges Billigaste och Bästa Inkasso iaf.

Jag har använt den tjänsten vid enstaka tillfälle och är mer än nöjd.

http://www.mfinsbbi.se

Hoppas det var den du menade

Häls.
    Erik

Prix
    Deltagare

@Fisken 33638 wrote:

Kan du mena mfin SBBI? De har ju som slogan att de är Sveriges Billigaste och Bästa Inkasso iaf.

Jag har använt den tjänsten vid enstaka tillfälle och är mer än nöjd.

Inkasso med SBBI – Bättre än gratis! Registrera inkassokrav gratis! –

Hoppas det var den du menade

Häls.
    Erik

Vilka kostnader utgår om kunden inte betalar kravet? Hittar inte det någonstans!

Fisken
    Deltagare

Tjänsten kostar 50 kr / ärende. Jag köper 10-pack via faktura, men jag köpte styckvis via Paysons kortbetalning innan.

Tigern
    Deltagare

@Fisken 33638 wrote:

http://www.mfinsbbi.se

Här har man verkligen förstått vikten av ett enkelt företagsnamn och då också ett domännamn som är både enkelt att komma ihåg, skriva och uttala… ;-)

GregerA
    Deltagare

Är du medlem i Lessmore så kan du använda Visma Inkasso utan några fasta avgifter. Vill minnas att det kostar 95:-/ärende.

Prix
    Deltagare

@GregerA 41732 wrote:

Är du medlem i Lessmore så kan du använda Visma Inkasso utan några fasta avgifter. Vill minnas att det kostar 95:-/ärende.

Har jag inte tänkt på! Ska kolla upp det, tack!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.