Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Ny logga

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96212
    Caroline
    Deltagare

    Jag har tröttnat lite på min krumilur-logga. Kommer även i höst att öppna en fysisk butik och vill passa på att ändra min logga i samma veva. Enkelt är ju oftast snyggast egentligen och det är ju även lättare när man ska använda den i olika sammanhang. Problemet är att jag inte hinner leja bort arbetet till någon som är duktig på det eftersom jag måste lämna in till tryck av kassar i nästa vecka om de ska hinna bli klara tills jag öppnar.

    Har ni något tips? Kan det bli FÖR enkelt och tråkigt? Tips på var jag kan hitta bilder eller annat att använda?

    Har kladdat lite på en skärmdump…

    Tacksam för allt:)

    EDIT: Vid tredje gången gillt fick jag med rätt skärmdump :)

    #124460
    nobynator
    Deltagare

    Logo är nog det viktigaste och det ska man helt klart leja bort om man ej själv är bra på den planen. Så du begår ett stort misstag tycker jag.

    #124461
    Caroline
    Deltagare

    Tack för det tipset, men som sagt- tiden är för knapp. Jag är inte helt förtappad själv tro det eller ej, men just idag ligger jag nedbäddad i soffan med en jäkla förkylning och provar mig fram. Är ganska säker på att jag inte vill ha någon logga i den meningen att det ska vara en massa bilder eller krumilurer, egentligen vill jag ha ett snyggt enkelt typsnitt (som de flesta i min branch faktiskt har, Ginatricot, Vila, DAY Birger et Mikkelsen, Ellos m.fl m.fl.), ev. med någon snygg ram runt, om ni vet var man kan hitta en sådan?:o

    Nån annan som har någon idé?

    #124464
    Thomas THL
    Deltagare

    Jag gillar den, enkel och bra.

    #124467
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med, jag gillar den oxå.

    #124471
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    skulle nog provat thelogocompany, de brukar vara supersnabba och man kan få riktigt bra loggor, alltså om du inte får till ngt du blir nöjd med själv

    #124474
    Tissy
    Medlem

    tyckte den nya loggan var betydligt bättre då den var tydligare och mer lättläst.

    #124475
    Joel
    Deltagare

    Jag gillar den också! :)

    #124476
    Stampelstugan
    Deltagare

    Stämmer in i hyllningskören, jag gillar den. Enkel och stilren och passar sidan bra :)

    #124479
    Caroline
    Deltagare

    Å vad glad jag blir :) Tack hyllningskören och tack Kodmyran, de hade verkligen snygga loggor men som sagt vill jag ha något enklare så jag tror jag sparar några kronor och försöker få till den själv. :D

    Idag är jag lite piggare från förkylningen och har finjusterat och fixat lite mer, vore jättetacksam om ni vill kika igen och tala om ifall ni fortfarande gillar idén :)

    Har två nya varianter, en med och en utan “väskor och accessoarer” under.

    PS. De andra typsnitten i butiken kommer givetvis att ändras utifrån resultatet på logotypen så det inte blir 50 olika.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.