Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på vaggur.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96338
    tomped
    Deltagare

    Hej!

    Jag har själv än så länge inte varit den flitigaste skribenten på detta fantastiska forum, men däremot en mycket nyfiken läsare. Har fått svar på otroligt mycket här i befintliga trådar och är överraskad av att så många ställer upp och svarar på alla olika slags frågor.

    Jag är ny i branschen, men med en förhoppning om att “detta bara är början”. Min webbutik är nu i stort sett klar och den ligger online (Paysonfaktura är den enda “funktion” som inte är aktiverad”). Man blir – som många har nämnt tidigare – en aning hemmablind och feedback skulle därför uppskattas väldigt mycket. All form av respons tas tacksamt emot!

    Vaggur – http://vaggur.se

    Fortsatt trevlig helg!

    #125572
    Lastbryggan
    Deltagare

    Första spontana reflektion, shoppen är väldigt vit/färglös med undantag av det stooora bildspelet på förstasidan.

    Jag köper absolut att sidan skall vara “modernt vit” och det passar bra med produkterna du säljer. Men jag skulle nog vilja se lite mer färg. När till och med köpknapparna är vita är det för mycket…

    Annars tycker jag att det är snyggt och sobert och funkar utmärkt med sortimentet.

    Extra plus till att du har både produktbild och miljöbild till produkterna.

    En liten detalj stör mig dock, varför inte bjuda på det stackars batteriet till klockorna som inte ingår? Vänd det till nåt positivt i stil med att “Vi bjuder på batterier till alla klockor”, kostar inte så mycket men kan ge en positiv “vilja beställa-effekt”.

    #125573
    Richie72
    Deltagare

    Jag tycker sidan är snygg och tydlig men håller med Lastbryggan om köpknapparna. “Lägg i varukorg” bör ju vara grön eller orange så den syns tydligt och lockar till köp.

    Sen tycker jag frakten på 69 kr känns lite dyr men det kan ju vara individuellt. Däremot att man behöver skapa konto för att handla och att det ska ta 5 steg till köp tror jag är en gigantisk miss.

    Mina 3 förslag blir
    1. Fixa till köp/lägg i varukorg knapparna
    2. Tänk över fraktpris och lägg med batterier som Lastbryggan skriver
    3. För att skapa förtroende, fundera på Trygg E-handel eller Ehandelcerfierad eller vad det andra alternativet heter. Skapar trygghet för en ny shop.

    Lycka till

    /R

    #125574
    Lastbryggan
    Deltagare

    Sen tycker jag frakten på 69 kr känns lite dyr men det kan ju vara individuellt. Däremot att man behöver skapa konto för att handla och att det ska ta 5 steg till köp tror jag är en gigantisk miss.

    Så långt var inte jag inne i min snabbkoll av shoppen men som du nämner så är 5 steg och tvång på registrering riktigt tokigt.

    Snabbkassa eller max två steg är att rekommendera.
    69kr i frakt tycker jag är ok med tanke på att klockorna är ganska stora.

    #125576
    precis en san
    Deltagare

    Jag tycker sidan känns enkel och ren, gillar designen. Håller dock med övriga om att köpknappen bör ha ex röd färg och att stegen för köp bör kortas ner. Kommer du att utöka sortimentet? Känns som lite få varor.

    #125581
    basse1985
    Deltagare

    Ta genast bort “powered by prestashop”!

    Håller för övrigt med ovanstående inlägg. Mer färg på “köp” och “lägg till”.

    Ändra gärna den grå infotexten under varje produkt till någon annan färg. Mer kontraster! Så blir det lättare för folk att läsa.
    Ljusgrått på vitt är dåligt.
    Svart på vitt är Bra!
    Blått på Gult är Bra!
    Mer kontraster alltså.

    #125584
    myon
    Deltagare

    Vet inte vart du har fått produktbilderna ifrån men de är i mitt tycke lite märkliga.
    De är snygga men verkar inte vara av rätt proportioner.:confused:

    Tar man tex. den tvådelade tavlan “Gran Rosa” visar bilden de två tavlorna hängandes ovan en säng, dubbelsäng dessutom.
    I texten står det att tavlorna är 35cm breda och med två tavlor blir bredden 70 cm plus ev. avstånd mellan dem.
    På bilden täcker de nästan dubbelsängens hela bredd vilket skulle betyda att sängen, dubbelsängen, är endast ca. 75 cm bred.
    Har jag läst fel nånstans eller är det tryckfel?
    Samma sak finner man på nästan alla miljöbilder.
    Den tredelade klockan “Anillo Brotes” ( som jag tycker är snygg) hänger ovanför en tvåsitssoffa. 3 x 35 cm ger att soffan är ca 110cm bred och en dryg halvmeter hög.

    Kan tänka mig en viss besvikelse bland kunderna när de får klockorna när de är betydligt mindre än på miljöbilderna. Det står visserligen mått i beskrivningen men ändå.

    #125585
    Richie72
    Deltagare

    Ja du lär få rätt mycket returer och arga kunder med dessa bilder.
    En annan grej ur SEO perspektiv, Här har du en produkt http://vaggur.se/product.php?id_product=26

    Bättre är att det är vaggur.se/vaggklocka_stor.php så får du med sökordet i filnamnet.

    #125587
    tomped
    Deltagare

    Tusen tack för feedback och alla tips så långt!

    Jag har nu putsat till knapparna för köp / lägg i varukorg och ändrat layouten för kassan. Hur upplever ni denna form av kassa / snabbkassa?

    Jag har själv också funderat på det här med batterierna och era reaktioner bekräftar att jag självklart ska låta dessa ingå vid köp. Jag har även ändrat färg på infotext, vilket förhoppningsvis ger ett tydligare intryck.

    Certifiering för Trygg E-handel ligger med på “att-göra-listan” och likaså förbättrade produktbilder. Jag får befintliga produktbilder från min leverantör, som även tillhandahåller väggklockor som är 50×50 cm och jag antar att det är dessa som visas på de flesta miljöbilder. Jag får helt enkelt umgås med Photoshop en eftermiddag inom kort så jag slipper arga kunder :-)

    “Powered by Prestashop” är i detta nu också borttaget.

    SEO är något jag ska sätta mig in i så fort som möjligt och vad jag har förstått så ska Prestashop ha stöd för SEO URL-omskrivning, vilket säkert kan vara till hjälp när jag ska ändra filnamnen för kategorierna / produkterna.

    Sortimentet är knapert nu i starten, men detta kommer breddas inom kort.

    Vad tycker ni om loggan? Hastigheten i butiken?

    #125589
    basse1985
    Deltagare

    Jag tycker att sidan ser riktigt bra ut. Den flyter på fint och jag älskar snabbkassan.

    Har du använt en färdig modul som du ändrat i eller har du gjort allt detta själv?
    Är det en modul får du gärna tipsa mig om den:)

    Edit : Ändra även så att de inte står “cms.php?id_cms=4” i om oss url:en. Det är dålig SEO.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.