Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Beställ nu och få din order skickad inom…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 32 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96388
    Jimmy
    Deltagare

    Hej på er,
    Vi får många frågor i stil med “om jag lägger min order nu, hinner ni skicka den idag” och “hinner jag få min beställning innan helgen”.
    Så jag funderar på att lägga till en nedräkning som visar när nästa leverans skickas.
    Jag har sett liknande funktion hos iPhonebutiken.se, faceplate.se och babyshop.se. Finns det fler?
    Vad tror ni om denna typ av funktion? Ni som har denna funktion, har det minskat frågor om leveranstid?

    #127237
    fotofyndet
    Deltagare

    Vi införde en sån för ett år sen ungefär och det har helt klart minskat frågorna om leveranstid till nästan 0. Klart värt tiden det tog att göra den, och det var ändå rätt lång tid då det var den första “modul” som jag kodade själv från början.

    #127238
    Joel
    Deltagare

    Jag är också sjukt sugen på att lägga upp detta! (då det utan tvekan är den absolut vanligaste frågan till vår kundtjänst)

    Jag kan dock inte bestämma mig för vart på sidan man skall ha det så att det är väl synligt, men ändå inte i vägen…

    En annan idé kan vara att lägga det på orderbekräftelsesidan eller i kassan. Men av erfarenhet så har de flesta som ringer och frågar inte lagt sin beställning ännu.

    #127239
    Joel B
    Deltagare

    Joel
    Kika på Tonerlagret.se

    De har utan tvekan den bästa lösningen för den som saknar utrymme (dessutom den snyggaste jag sett hitills)! Kanske något för dig? Jag ser att du har utrymme till höger om din varukorg ;-)

    Bästa hälsningar
    Joel

    #127240
    Joel
    Deltagare

    Hej Joel!

    Tack för tipset, jag ska kika på deras lösning och se om vi kan få till något bra :)

    #127243
    Jimmy
    Deltagare

    @Joel B 24557 wrote:

    Joel
    Kika på Tonerlagret.se

    De har utan tvekan den bästa lösningen för den som saknar utrymme (dessutom den snyggaste jag sett hitills)! Kanske något för dig? Jag ser att du har utrymme till höger om din varukorg ;-)

    Bästa hälsningar
    Joel

    Jag tycker också att det är lite svårt var man ska placera den. Jag håller med om att Tonerlagret har löst det riktigt bra.
    Vi funderar på att lägga den i högst upp i vänsterkolumnen (bifogat en bild). Hur tycker ni att det blir?

    #127246
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Förutom att den inte syns i Explorer 9 (ialla falla i min dumburk).

    @Jimmy 24561 wrote:

    . Jag håller med om att Tonerlagret har löst det riktigt bra.

    #127247
    Joel
    Deltagare

    Jag stör mig lite på att det ligger utanför den vanliga layouten också, men det kanske bara är jag :)

    #127270
    Emil
    Deltagare

    @Jimmy Öström 24565 wrote:

    Förutom att den inte syns i Explorer 9 (ialla falla i min dumburk).

    Jag ser inte heller nåt men jag får anta att han har löst det bra:)
    Jag har bara kikat med firefox.

    #127272
    bloggus
    Deltagare

    Då får jag fråga er som har dessa funktioner. Sätter ni upp tiden varje dag, inför nästa leverans eller har ni kod som tar hänsyn till veckoslut, helger m.m.?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 32 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.