Startsida Forum E-handelsforumet Logistik DHL servicepoint-aviseringen krÄnglar

Visar 8 inlÀgg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
  • #96459
    Ankis
    Deltagare

    Hej
    Sista veckorna har nĂ„gra kunder hört av sig om var paketen Ă€r, inte mĂ„nga men Ă€ndĂ„. Paketen Ă€r framme pĂ„ utlĂ€mningsstĂ€llet, men dhl har inte aviserat ???? 😡
    Det stÄr aviserat pÄ dhl multishiping, men kunden sÀger att de inte fÄtt nÄgon.
    Har fler haft dessa problem sista veckorna?

    Jag ska givetvis frÄga dhl vad detta kan bero pÄ.

    #126798
    bloggus
    Deltagare

    Nej, det har fungerat utan problem.

    #126800
    Parvelito
    Deltagare

    Det har fungerat ungefÀr som vanligt. DHL:s mail har en tendens att fastna i spamfiltren ibland, sÄ dÀrför brukar vi maila ut ett eget mail med kollinummer nÀr vi skickar ivÀg paketet sÄ kan de flesta kunderna sjÀlva hÄlla koll pÄ sitt paket om aviseringen inte kommer.

    #126802
    iwona
    GĂ€st

    Jag hade faktisk igÄr en kund som eftersökte sitt paket.
    Det stĂ„r aviserat pĂ„ DHL multishiping men om kunden hade fĂ„tt SMS eller inte kan jag inte svara. NĂ€r jag hade stĂ€llt frĂ„gan till kunden om avisering hade inte fĂ„tt svar – sĂ„ jag misstĂ€nker att kunden hade missat SMS sjĂ€lv eller nĂ„got liknande.
    Det har hÀnt mig att aviserings-SMS kommer inte till mig nÀr min mobil Àr avstÀngt / urladdat.

    #126806
    Lubic
    Deltagare

    Just aviseringarna (SMS) hos DHL var en av anledningarna till att vi bytte till Posten.
    Skillnaden för oss var att DHL inte skickar brevavisering om man har valt SMS. Posten skickar tvÄ SMS och sedan en brevavisering, vilket gör att fÀrre kunder missar att hÀmta ut sina paket. Vi hade ganska mÄnga returer med DHL dÀr kunderna hade missat sina aviseringar/inte fÄtt dem. Förhoppningsvis börjar DHL ocksÄ med dessa brevaviseringar nÀr kunderna har fÄtt SMS och inte har hÀmtat ut sitt paket pÄ en vecka eller liknande.

    #126809
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    TÀnk pÄ att de flesta sms system fungerar som sÄ att om telefonen varit avstÀngd nÀr SMS et skickades ut sÄ sparas SMS et i telefonsystemet bara en viss tid, max brukar vara i 48 timmar och har dÄ din telefon varit avstÀngd lÀngre Àn detta finns risken att SMSet inte finns kvar och att du alltsÄ inte fÄr det. Det orsakar en hel del sms som inte kommer fram

    #124895
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag har vid ett tillfÀlle krÀvt en spec lista pÄ dom telefonummer som jag mailat in till DHL.

    DÀr var det XX som det inte hade gÄtt ut SMS till och dÄ sa jag att detta ska vi dÄ fÄ ett mail om.

    @Ankis 24071 wrote:

    Hej
    Sista veckorna har nĂ„gra kunder hört av sig om var paketen Ă€r, inte mĂ„nga men Ă€ndĂ„. Paketen Ă€r framme pĂ„ utlĂ€mningsstĂ€llet, men dhl har inte aviserat ???? 😡
    Det stÄr aviserat pÄ dhl multishiping, men kunden sÀger att de inte fÄtt nÄgon.
    Har fler haft dessa problem sista veckorna?

    Jag ska givetvis frÄga dhl vad detta kan bero pÄ.

    #126838
    Magnus
    Deltagare

    Jag skickar alltid ett extra mejl med sÀndnings-nr och lÀnk till servicepoint.
    TyvÀrr finns det kunder som hör av sig nÀr man har skickat faktura till dem pga outlöst paket.

    De pÄstÄr sig inte ha fÄtt sms-meddelande eller mejl frÄn mig.
    Ofta Àr det deras dotter som har bestÀllt varan och de Àr dÄ sura över att fÄ en avgift att betala nÀr de inte har hÀmtat ut paketet.

    Vet inte riktigt hur man ska hantera det problemet.
    FöreslÄr dÄ att dela pÄ frakt-avgiften, de flesta gÄr dÄ med pÄ det.
    En del vÀgrar betala, dÄ Àr det svÄrt att krÀva in detta eftersom de bestrider att de har fÄtt sms och mejl pÄ sÀndnings-nr.

Visar 8 inlÀgg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.