Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kund ej nöjd med vara
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av
kalsonger.
-
FörfattareInlägg
-
5 oktober, 2011 kl. 08:31 #96575
Per Nilsson
DeltagareHejsan!
Har en kund som inte tyckte att kniven levde upp till förväntningarna. Kunden har använt kniven.
Vad är det som gäller med retur och återköp i det här läget? Jag vill ha en nöjd kund men samtidigt så vill jag inte förlora pengar.
Med vänlig hälsning
Per5 oktober, 2011 kl. 08:40 #128156Menkii
GästOm det inte är något fabriksfel på kniven så är det inte reklamationsrätt på den.
Det du kan göra är väl kompromissa? Ifall han tycker kniven är dålig skulle jag fråga varför den inte lever upp till förväntningar samt erbjuda att slipa den kostnadsfritt eller liknande.
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Oppet-kop/
http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt-vid-distanshandel/Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Ångerrätten gäller även om du har varit tvungen att förändra varan för att kunna undersöka de
5 oktober, 2011 kl. 09:40 #128160Per Nilsson
DeltagareDet löste sig till allas bästa
Jag tycker dock att det är viktigare att ha en nöjd kund och gott rykte än att snåla med pengarna.
En nöjd kund är en bra kund.
5 oktober, 2011 kl. 09:46 #128162GregerA
DeltagareSå bra att det inte skar sig …
Det är alltid surt när nån säger sig vara missnöjd på lite diffusa grunder. Det blir en massa extrajobb och som passionerad ehandlare så blir man emotionellt stressad också. Men lyckligtvis är det ganska få sådana incidenter i det stora hela.
5 oktober, 2011 kl. 18:47 #128190Per Nilsson
Deltagare@GregerA 25559 wrote:
Så bra att det inte skar sig …
Det är alltid surt när nån säger sig vara missnöjd på lite diffusa grunder. Det blir en massa extrajobb och som passionerad ehandlare så blir man emotionellt stressad också. Men lyckligtvis är det ganska få sådana incidenter i det stora hela.
Ja, det vart lite knivigt där en stund. Tur att man var vass nog att lösa det.
Håller med om att den emotionella stressen i sådana här lägen är rätt så jobbigt.
12 oktober, 2011 kl. 18:04 #128488kalsonger
DeltagareJa det är väldigt viktigt att kunden blir nöjd. Fast det får ju inte kosta hur mycket som helst. tuff avvägning. Bra att det gick bra för er.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.