- Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av
Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
25 oktober, 2011 kl. 07:19 #96692
Skatan
DeltagareHjälpte en väns grabb att beställa några spel, men råkade slå in postnumret till kontoret och gatuadressen hem.
När paketet inte dök upp så pratade jag med lokala postkontoret och dom sa att normalt brukar brevbärarna alltid ha koll på adresser som är såpas nära så det inte skulle bli något problem.Nu har det gått 4-6 veckor och paketet borde gått tillbaka till avsändaren om de inte hittar postnumret. Jag börjar bli rätt irriterad för e-butiken är nonchalanta och gör inget förens dom eventuellt får tillbaka paketet i retur.
Visst, jag skrev fel adress – men det är dom som gjort beräkningarna i sin affärsmodell att ta risken och skicka paket utan spÃ¥rning – har jag fel?
25 oktober, 2011 kl. 08:16 #129108danielandersson
DeltagareJag tycker ju helt klart att det är ditt ansvar att skriva in adressen.
Skriver kunden in fel adress (eller glömmer c/o) så väntar vi i princip alltid på att få tillbaks paketet i retur innan vi skickar ut det igen.
25 oktober, 2011 kl. 08:47 #129111Katrin Lundgren
DeltagareJa du har fel anser jag, det är ditt ansvar som kund att kunna din egen adress, och att skriva den rätt. Skriver du fel sÃ¥ fÃ¥r du ta konsekvensen tycker jag, och egentligen tycker jag att ebutiken ocksÃ¥ har rätt att hantera det som ett outlöst paket och ta ut meravgifter av dig. Jag antar att det är vad du själv gör in dina butiker när kunden inte ”kan” sin adress?
25 oktober, 2011 kl. 09:18 #129115GregerA
DeltagareJag instämmer. Handlaren skall inte behöva kalkylera med kunder som inte vet var de bor.
Detta händer ibland hos oss också, och i de flesta fall kommer paketet till rätta. En del kunder säger att de gärna betalar för att vi skickar ut ett nytt paket bara de får returnera det andra om det skulle dyka upp.
25 oktober, 2011 kl. 09:24 #129119Jimmy Ostrom
DeltagareJag håller med dom andra, det är faktiskt kundens ansvar att fylla i rätt adress.
Men en helt annan sak, jag tycker du ska blogga mera, jag gillar din blogg mycket. Man vill ju veta om du bor kvar i Asien eller har du flyttat hem, hur gÃ¥r det för dina företag osv osv……….
25 oktober, 2011 kl. 09:37 #129120Parvelito
DeltagareJag har samma hÃ¥llning som övriga i trÃ¥den, dvs jag tycker det är kundens ansvar. Men, jag är inte säker pÃ¥ att jag har lagen eller konsumentverket i ryggen när jag tycker sÃ¥. Om kunden bara hävdar att ”Det här har inte kommit fram”, och avsändaren inte kan bevisa att det ät mottaget sÃ¥ makulerar samtliga fakturaföretag fakturorna, oavsett anledning. Som näringsidkare är man ansvarig för att kunden fÃ¥r sin vara. Det här kan vara värt att gÃ¥ till botten med.
26 oktober, 2011 kl. 02:26 #129180Skatan
DeltagareJag får väl läma walk over då och sätta mig lugnt i båten.
Jimmy: Blogga var inget för mig, men kanske börjar twittra, känns smidigare.
Är kvar i Shanghai, Kina. På onsdag sticker jag till Thailand 6 veckor för tungt julhandel slit
26 oktober, 2011 kl. 04:57 #129181Jimmy Ostrom
DeltagareHe he härligt att höra. Jepp Julhandel kan vara jobbig:rolleyes:
@Skatan 26706 wrote:
Är kvar i Shanghai, Kina. På onsdag sticker jag till Thailand 6 veckor för tungt julhandel slit
26 oktober, 2011 kl. 05:41 #129184Skatan
DeltagareSåg du också skulle flytta ditt till trejdepart logistik så du lär nog snart joina mig på beachen
26 oktober, 2011 kl. 05:58 #129187Jimmy Ostrom
DeltagareHe He ja tanken finns om man säger sÃ¥…….
@Skatan 26710 wrote:
Såg du också skulle flytta ditt till trejdepart logistik så du lär nog snart joina mig på beachen
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.