Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Ipad, Pro eller Air?
- Detta ämne har 27 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av Caroline. 
- 
		FörfattareInlägg
- 

28 oktober, 2011 kl. 11:20 #96720Caroline DeltagareDet börjar bli dags för tillökning i datorfamiljen:) De modeller jag funderar pÃ¥ är Ipad eller nÃ¥gon av macböckerna. Tanken är att jag ska ha den när jag jobbar i butiken, kunna justera lagersaldo och fixa lite grejer med webbshopen, lägga upp bilder, blogga, betala fakturor, skriva ut fraktsedlar osv. Nu kÃ¥nkar jag runt med min gamla 17 tummare vilket känns lite onödigt. Ã… andra sidan är jag rädd att Ipad är för liten. Har aldrig prövat nÃ¥gon heller sÃ¥ först var jag egentligen mest inne pÃ¥ en macbook… Hemma har jag en imac och jag sköter i princip all bildbehandling via den. Dessutom är jag en riktig ”skrivare”, you know: knatterknatterknatter … Vad tror ni Appel-fans, klarar jag mig med en Ipad? 28 oktober, 2011 kl. 11:51 #129366Tomas DeltagareKöpte en iPad (pÃ¥ members.com till 36% rabatt) lite med tanken att det skulle kunna vara en liten arbetsdator ibland. Men nej, har visserligen köpt ett externt tangentbord till den, men nÃ¥n dator är det inte. Mycket bra som surfplatta, filmvisning i bilen, sjökortsplotter i bÃ¥ten mm sÃ¥ visst fyller den mÃ¥nga funktioner och är värd sitt pris, men om jag skulle ha den till arbete skulle jag hellre satsa pÃ¥ en liten macbook air eller vad de heter. 28 oktober, 2011 kl. 11:56 #129368Caroline Deltagare@Tomas 26912 wrote: Köpte en iPad (pÃ¥ members.com till 36% rabatt) lite med tanken att det skulle kunna vara en liten arbetsdator ibland. Men nej, har visserligen köpt ett externt tangentbord till den, men nÃ¥n dator är det inte. Mycket bra som surfplatta, filmvisning i bilen, sjökortsplotter i bÃ¥ten mm sÃ¥ visst fyller den mÃ¥nga funktioner och är värd sitt pris, men om jag skulle ha den till arbete skulle jag hellre satsa pÃ¥ en liten macbook air eller vad de heter. Tack för ditt svar Tomas! Det var väl lite det jag kände kunde vara risken ocksÃ¥… 28 oktober, 2011 kl. 13:02 #129375Skogstrollet DeltagareHÃ¥ller med Thomas. Tycker inte Macbook och iPad kan jämföras egentligen. iPad är (iaf hos mig) en underhÃ¥llningsmaskin/barnvakt medan Macbooken är ett mobilt arbetsredskap. Kan inte ens föreställa mig att använda iPad till skriva ut fraktsedlar, jobba med butiken eller skriva dokument osv om det finns tillgÃ¥ng till en Mac i närheten. Till plotter, fjärrkontroll, slösurfande, filmtittning i sängen, timekiller pÃ¥ wc, barnunderhÃ¥llare i bilen och liknande är iPaden desto smidigare 28 oktober, 2011 kl. 13:07 #129376Caroline DeltagareBra, nu är det slutfunderat! DÃ¥ fÃ¥r det bli som jag tänkte frÃ¥n början, en macbook.. lutar Ã¥t Pro. 28 oktober, 2011 kl. 13:12 #129377danielandersson DeltagareOm du inte behöver grafikkortet eller varenda MHz du kan fÃ¥ ut ur datorn, varför en Pro? Air räcker gott Ã¥ väl till typ.. allt? Förutom att spela Battlefield och liknande 28 oktober, 2011 kl. 14:08 #129380Caroline Deltagare@lunarmys 26924 wrote: Om du inte behöver grafikkortet eller varenda MHz du kan fÃ¥ ut ur datorn, varför en Pro? Air räcker gott Ã¥ väl till typ.. allt? Förutom att spela Battlefield och liknande Ja, vem vet Jag har inte jämfört dem ordentligt än men en Pro känns mer liksom..rejäl:D 28 oktober, 2011 kl. 15:52 #129384danielandersson Deltagare@Caroline 26928 wrote: Ja, vem vet Jag har inte jämfört dem ordentligt än men en Pro känns mer liksom..rejäl:D Är det det du är ute efter sÃ¥ är Pro the shit, men annars funkar Air för typ allt annat 28 oktober, 2011 kl. 16:01 #129385Joel DeltagareJag älskar min Air!  28 oktober, 2011 kl. 16:14 #129386puttedge DeltagareMin air e underbar med. En macbook pro är ju rena tegelstenen när man e van vid en air 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

…
…