Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Tillverkningsindustri
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av
fotofyndet.
-
FörfattareInlägg
-
4 november, 2011 kl. 07:12 #96756
jonrut
DeltagareHej!
Jag är ny på detta forum och har idag ingen ehandelsverksamhet. Jag har planer på att utöka mitt nuvarande bolag med ehandel. Vi arbetar med förbrukningsvaror till industri och sjöfart. Är det någon som har erfarenhet av detta kundsegment?
Jag skulle gärna vilja veta om ehandel först och främst är något som passar bäst för konsument eller om det kan vara en god idé även för oss? Tips och råd mottages tacksamt!/JR
4 november, 2011 kl. 07:27 #129762fotofyndet
DeltagareHej och välkommen till forumet
Jag tror absolut att det kan vara bra för dig med e-handel, trots att jag inte har någon erfarenhet av just ditt kundsegment. Om jag bara tittar på hur vi själva handlar till vårt företag så köper vi i princip allt på nätet, förbrukningsartiklar som papper, emballage, etc, vi beställer varorna på nätet. Idag är det så djupt rotat i folk att behöver man något så googlar man. Ligger ni bra till på de varor ni säljer så tror jag att möjligheten är stor att ni utökar kundkretsen. Konsten är nog bara att under tiden ni bygger upp e-handelsverksamheten inte tappa fokus på att serva befintliga kunder på ett bra sätt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.