Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Stora problem med APSIS!
- Detta ämne har 24 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Jimmy Ostrom. 
- 
		FörfattareInlägg
- 

7 december, 2011 kl. 19:08 #96939Jimmy Ostrom DeltagareHej alla glada, Jag har problem med e-post marknadsförings företag som är http://www.apsis.se. Jag har mitt nyhetsbrev hos dessa (är uppsagt) och sedan har vi haft kundundersökningar hos dom som kostade typ ca 10 000 kronor om Ã¥ret. Men vi kom snabbt pÃ¥ att detta var det inte värt sÃ¥ vi sa upp detta innan sommaren. Nu till problemet, jag har inte detta mailet kvar pÃ¥ uppsägningen utan först i Augusti har jag alla mailkontakter med vÃ¥r säljare. Där stÃ¥r det att han vidarebefodrat detta till ekonomi avdelningen (fick maila han extra för jag fick aldrig en bekräftelse att detta var fixat). SÃ¥ här i Augusti trodde jag allt var grönt ljus. Ingen mer faktura, gott. Nu kommer vi till det mindre roliga. Jag sa i förra veckan upp mitt konto hos http://www.apsis.se och dÃ¥ helöt plötsligt fick jag ett mail av dom att vi hade en ”öppen faktura” hos dom pÃ¥ strax över 10 000 kronor. Jag har varit i kontakt med dom och dom vägrar att plocka bort denna. SÃ¥ helt plötsligt efter att jag sa upp mitt konto hos dom kommer denna fakturan fram som typ skulle varit betald i slutet av Augusti eller början av september (har ingen faktura sÃ¥ jag vet inte:)). AlltsÃ¥ jag blir sÃ¥ trött, detta är inte första gÃ¥ngen jag har problem med Apsis, när jag tecknade avtal med dom sÃ¥ infomerade min säljare att vi betalar X antal kronor per mÃ¥nad, men när det väl kom till kritan var det en faktura pÃ¥ ett helt Ã¥r i förskott. Jag skulle redan här bett dom fara men det gjorde jag inte. Finns det nÃ¥got jag kan göra, brÃ¥ka kan jag sÃ¥klart göra men imed att jag själv inte har första mailet om uppsägning till säljaren sÃ¥ känner jag själv att jag är en rökt kalkon:rolleyes: Vad ska jag göra, känns sÃ¥där roligt att pynta 10 000 kronor pÃ¥ nÃ¥got som jag inte har eller kommer utnyttja. 7 december, 2011 kl. 19:53 #131894Richie72 DeltagareTufft om du inte hittar nÃ¥got bevis för uppsägningen. Jag brukar numera skicka uppsägningar skriftligt och skriva pÃ¥ uppsägning ”denna uppsägning är mottagen per _____ _________ 
 ansvarig pÃ¥ företaget”Sedan skickar jag tvÃ¥ stycken och ber dem returnera ett pÃ¥skrivet. (sen scannar jag även in det sÃ¥ om nÃ¥gon säger nÃ¥got sÃ¥ kan jag bara maila en kopia. Men visst, jag är lite skadad Tyvärr inget tips pÃ¥ hur du ska göra nu. Förutom att leta efter mailet. 7 december, 2011 kl. 20:05 #131895Prix DeltagareOm det inte finns nÃ¥got man kan göra sÃ¥ hade jag gÃ¥tt in med blixtar och dunder. Folk eller företag som inte gör rätt för sig är bland det värsta jag vet! 8 december, 2011 kl. 08:51 #131920Jimmy Ostrom DeltagareJag hÃ¥ller med, pissföretag kan man klara sig utan. Det som mest retar mig är att jag inte struntade i dom frÃ¥n början och att jag inte spararat mailet (byte till G-mail efter detta sÃ¥ dÃ¥ kom inte alla mailen med tyvärr verkar det som). Jag ska skicka över kontrakt och annat till en god vän som kan det mesta i livet som ska kolla pÃ¥ det. Fortsättning följer:rolleyes: 12 december, 2011 kl. 06:35 #132141Jimmy Ostrom DeltagareKan göra en liten uppdatering. Trots mail till Apsis med en frÃ¥ga sÃ¥ svara dessa uppenbarligen inte längre pÃ¥ mina mail. Känns ju riktigt bra av ett företag man trott vara bäst i Sverige:rolleyes: Jag har bestridit deras faktura idag och kommer göra detta hela vägen tills vi möts i tingsrätten, inte för att jag har tid med sÃ¥dant här trams men jag gör detta för jag är SÃ… trött pÃ¥ pissföretag sÃ¥ jag kan kräkas!! 12 december, 2011 kl. 06:36 #132142Jimmy Ostrom DeltagareJag kommer göra detta i framtiden, helt rätt! @Richie72 29721 wrote: Tufft om du inte hittar nÃ¥got bevis för uppsägningen. Jag brukar numera skicka uppsägningar skriftligt och skriva pÃ¥ uppsägning ”denna uppsägning är mottagen per _____ _________ 
 ansvarig pÃ¥ företaget”Sedan skickar jag tvÃ¥ stycken och ber dem returnera ett pÃ¥skrivet. (sen scannar jag även in det sÃ¥ om nÃ¥gon säger nÃ¥got sÃ¥ kan jag bara maila en kopia. Men visst, jag är lite skadad 12 december, 2011 kl. 07:42 #132144danielandersson Deltagare@Jimmy Öström 30013 wrote: Jag har bestridit deras faktura idag och kommer göra detta hela vägen tills vi möts i tingsrätten, inte för att jag har tid med sÃ¥dant här trams men jag gör detta för jag är SÃ… trött pÃ¥ pissföretag sÃ¥ jag kan kräkas!! You go boy! 12 december, 2011 kl. 09:06 #132153Richie72 Deltagare@Jimmy Öström 30013 wrote: Jag har bestridit deras faktura idag och kommer göra detta hela vägen tills vi möts i tingsrätten, inte för att jag har tid med sÃ¥dant här trams men jag gör detta för jag är SÃ… trött pÃ¥ pissföretag sÃ¥ jag kan kräkas!! Rock on! Jag har faktiskt ocksÃ¥ haft en liten tvist med dem fast när jag hade ett annat bolag. Jag fick hjälp av en jurist, and he kicked ass:D Men det var en liten grej. 13 december, 2011 kl. 15:23 #132244Jimmy Ostrom DeltagareFick svar idag pÃ¥ att vi bestridit fakturan och dom skriver att fakturan fortfarande stÃ¥r kvar dÃ¥ dom nu hävdar att det är 60 dagar innan kontrakten gÃ¥r ut som man ska säga upp kontrakten (tidigare hävdade dom 30 dagar). Men det spelar ingen roll, vi sa typ upp det 4 mÃ¥nader innan. Men sÃ¥ här kommer det sÃ¥klart pÃ¥gÃ¥ tills vi kramas i tingsrätten:). 13 december, 2011 kl. 15:37 #132247Richie72 DeltagareHar du kontaktat en jurist? Han/hon kan berätta vilka chanser du har. Ibland är det bättre att bita i det sura äpplet och ta smällen direkt. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.