Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › En enda produkt?
- Detta ämne har 13 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av
NO LINGO.
-
FörfattareInlägg
-
8 december, 2011 kl. 19:44 #96946
Murmelin
DeltagareFunderar på vilka alternativ det finns för följande scenario.
En enda produkt, som enbart säljs under ca 3 månader per år. Därefter finns inte produkten tillgänglig överhuvudtaget. Kostnad ca 3000:-. Kunderna är olika företag, många återkommande från år till år. Hittills har allt körts manuellt, men funderar över om en ehandelslösning skulle kunna funka.
8 december, 2011 kl. 21:21 #131950Jimmy Ostrom
DeltagareMenar du att ca 3000 kronor är vad det får kosta?
@Murmelin 29778 wrote:
Funderar på vilka alternativ det finns för följande scenario.
En enda produkt, som enbart säljs under ca 3 månader per år. Därefter finns inte produkten tillgänglig överhuvudtaget. Kostnad ca 3000:-. Kunderna är olika företag, många återkommande från år till år. Hittills har allt körts manuellt, men funderar över om en ehandelslösning skulle kunna funka.
9 december, 2011 kl. 10:21 #131965Murmelin
DeltagareSorry, att jag var otydlig.
Jag menar att ”produkten” har ett pris pÃ¥ ca 3.000:-.9 december, 2011 kl. 10:28 #131967Jimmy Ostrom
DeltagareOkej jag är med.
Jag skulle tittat på Kodmyrans lösning:
http://www.kodmyran.se/shop4sale/valj_butik.php
Börjar du tex med deras baslösning på 395 kronor i månaden men sen känner att du vill ha fler shoppar så hade jag hoppat upp till deras grundlösning (995 kronor i månaden) och sen köpt till en multishop för 495 kronor extra i månaden.
Här kan du lätt föra över bokföringen till din bank eller annat.
@Murmelin 29804 wrote:
Sorry, att jag var otydlig.
Jag menar att ”produkten” har ett pris pÃ¥ ca 3.000:-.9 december, 2011 kl. 16:02 #132008Murmelin
DeltagareTack för svaret!
Sen tillkommer kostnader för kortbetalning för Kodmyrans lösning också, eller hur?
Det här är till en ideell förening som en gÃ¥ng om Ã¥ret arrangerar ett evenemang som dom säljer biljetter till. Finns det nÃ¥gon lösning där man bara ligger uppe typ 3 mÃ¥nader om Ã¥ret? Det känns lite surt att ha mÃ¥nadskostnader för shop och kortbetalning under de 9 mÃ¥nader om Ã¥ret dÃ¥ man inte säljer nÃ¥got och det inte gÃ¥r att göra nÃ¥gra köp (ingen ”produkt” i butiken).
Eller finns det några andra alternativ? Jag har blivit ansvarig för att hitta olika lösningar och hur mycket de olika varianterna kostar per år och på 5 år.
9 december, 2011 kl. 16:14 #132010pete
Deltagaremen då är det kanske bättre att bara lägga upp en liten egenbygd sida där du kan ta emot betalning via paysoin/paypal/faktura?
9 december, 2011 kl. 17:52 #132016Parvelito
DeltagarePrecis, meka ihop något med WP eller kanske OpenCart och kör Payson på det.
9 december, 2011 kl. 19:11 #132037Murmelin
DeltagareJa, jag har funderat på det. WP e-commerce har jag byggt webshoppar i förut. Grejen är väl mer Payson. Tar inte dom typ 5% per transaktion? Eller har dom ändrat det?
9 december, 2011 kl. 20:14 #132046Parvelito
DeltagarePayson tar 3kr + 3%, vilket på ett köp om 3000kr blir hiskeliga 93kr. Å andra sidan så är betalväxel + inlösare inte heller gratis, och de vill gärna ha startavgift, 24-måndersavtal samt månadsavgift.
Kanske kan faktura i egen regi vara något för er? Man gör sitt köp, får en faktura som PDF med OCR, betalar till bankgiro.
9 december, 2011 kl. 20:34 #132047pete
DeltagareOm du har byggt butiker förut sÃ¥ borde du veta att en ideell förening befinner sig lite i ett ”ingemansland” när det gäller ehandel. Att fÃ¥ upp en snabb shop är inga problem, det är betallösningarna som klämmer. Du kommer nog att fÃ¥ leva med stränga avgifter, lika mycket som oss andra. Som grön inom ehandel har jag precis fÃ¥tt lära mig detta. Det hade varit mycket smidigare om det hade funnits enklare lösning för detta. Det är ingen raketforskning direkt, klarnas affärsidé tar 5 sekunder att fatta och dom badar i miljarder nuförtiden. Det är bara toppen av isberget. Ett hett tips är att lyssna pÃ¥ NEK’s föreläsning, finns länkad pÃ¥ framsidan. Lite veteraner som delar sin syn pÃ¥ ämnet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.