Startsida Forum Övrigt Off-topic MusikhjÀlpen!

Visar 9 inlÀgg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
    swed2011
    Deltagare

Jag har startat en insamling för MusikhjÀlpen. Pengarna går till skolgång för flickor i U-lÀnder.

Nu tÀnkte jag att vi på detta forum ( så många som möjligt ) ska vara med i denna insamling, och skÀnka 50 kr via sms.

Insamlingen som jag har skapat heter ”Ehandel.se” och finns hÀr

Eller dela insamlingen bland dina vÀnner på Facebook/twitter. Tack så mycket!

Joel
    Deltagare

Om folk frÃ¥n forumet ska börja bidra till din insamling sÃ¥ kanske du sjÀlv ska skÀnka en 50-lapp ur egen ficka först? 😎

Per Nilsson
    Deltagare

@Joel 30139 wrote:

Om folk frÃ¥n forumet ska börja bidra sÃ¥ kanske du sjÀlv ska skÀnka en 50-lapp ur egen ficka först? 😎

Håller med! 😎

Show me the money!

swed2011
    Deltagare

@Joel 30139 wrote:

Om folk frÃ¥n forumet ska börja bidra sÃ¥ kanske du sjÀlv ska skÀnka en 50-lapp ur egen ficka först? 😎

Givetvis kommer jag att göra det, men har ingen mobil dÀr jag Àr nu, kommer att skicka ett sms efter kl. 19.00 i kvÀll.

swed2011
    Deltagare

@Joel 30139 wrote:

Om folk frÃ¥n forumet ska börja bidra till din insamling sÃ¥ kanske du sjÀlv ska skÀnka en 50-lapp ur egen ficka först? 😎

Nu har jag gjort det! Nu Àr den din tur :)

Lastbryggan
    Deltagare

Jag anser att tiggeri av denna typ inte hör hemma på ett forum som detta.

Oavsett om det Àr för en god sak eller inte sÃ¥ skulle det aldrig falla mig in att ”skryta” i trÃ¥den om att jag har skÀnkt femtio spÀnn. Jag lÀgger mina donationer dÀr jag personligen anser att de kommer till mest nytta men jag skulle aldrig slÃ¥ mig för bröstet och tala om det för att fÃ¥ cred…

Å nej, jag Àr inte snÃ¥l utan delar gÀrna med mig, dessvÀrre Àr ofta stora organisationer som samlar in till vÀl behövande mÀnniskor korrupta och bara en liten del av det som samlas in kommer dit det Àr tÀnkt. Detta gör att jag med omsorg vÀljer var mina slantar skall landa.

swed2011
    Deltagare

@Lastbryggan 30157 wrote:

Jag anser att tiggeri av denna typ inte hör hemma på ett forum som detta.

Oavsett om det Àr för en god sak eller inte sÃ¥ skulle det aldrig falla mig in att ”skryta” i trÃ¥den om att jag har skÀnkt femtio spÀnn. Jag lÀgger mina donationer dÀr jag personligen anser att de kommer till mest nytta men jag skulle aldrig slÃ¥ mig för bröstet och tala om det för att fÃ¥ cred…

Å nej, jag Àr inte snÃ¥l utan delar gÀrna med mig, dessvÀrre Àr ofta stora organisationer som samlar in till vÀl behövande mÀnniskor korrupta och bara en liten del av det som samlas in kommer dit det Àr tÀnkt. Detta gör att jag med omsorg vÀljer var mina slantar skall landa.

Tiggeri skulle jag inte kalla det, och att jag skulle ”skryta” om att jag skÀnkt 50 kr kan jag inte heller hÃ¥lla med om.

Jag vill bara fÃ¥ fler att skÀnka, mÃ¥nga bÀckar smÃ¥…

Lastbryggan
    Deltagare

@swed2011 30158 wrote:

Tiggeri skulle jag inte kalla det, och att jag skulle ”skryta” om att jag skÀnkt 50 kr kan jag inte heller hÃ¥lla med om.

Jag vill bara fÃ¥ fler att skÀnka, mÃ¥nga bÀckar smÃ¥…

Jag ber om ursÀkt om du tog illa upp av mitt inlÀgg. Ibland Àr jag ganska spontan i mina kommentarer. Bara denna veckan har jag fÃ¥tt tvÃ¥ tiggar-brev och ett telefonsamtal frÃ¥n hjÀlporganisationer sÃ¥ jag Àr nog lite extra ”pÃ¥ hugget” idag. Jobbet som alla ideella organisationer Àr naturligtvis jÀttebra och jag Àr som jag skrev tidigare Ã¥rligen givmild ”nÀr jag sjÀlv fÃ¥r vÀlja” och inte blir uppmanad till det.

swed2011
    Deltagare

Det Àr ingen fara, kanske dumt av mig att posta den pÃ¥ forumet frÃ¥n början, jag kan ocksÃ¥ vara spontan & impulsiv i bland… hehe

Visar 9 inlÀgg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta Àmne.