Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Facebook – Rekommendationer

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 21 totalt)
  • Författare
    Per Nilsson
    Deltagare

Hejsan!

För ett tag sedan undrade jag i en annan tråd hur man gjorde för att få till en rekommendationsruta på sin FB-sida. (Rekommendera den här platsen)

Jag har nu löst problemet.

Man måste göra om sin Facebook-sida så att den representerar ett lokalt företag.

Så här gör man:

Redigera information —> Ändra till ”Lokala företag och platser” —> Ändra till ”detaljhandel” (eller det som passar dig bäst).

Hör av er om ni undrar över något :)

//Per

Tian
    Deltagare

Tack, Per!

Per Nilsson
    Deltagare

@Tian 30321 wrote:

Tack, Per!

Så lite så :)

Du borde kanske ändra din gilla-knapp på din hemsida så att den inte bara delar sidan utan även genererar gillare till din FB-sida.

Förstår du vad jag menar? :)

//Per

Tian
    Deltagare

!! DET var ju smart!…
    Hur gör man dÃ¥ dÃ¥?…

Satt nyligen och funderade pÃ¥ varför det inte sÃ¥g ut att vara lika mÃ¥nga som gillade oss hemsidan, som pÃ¥ facebook…

har jag gjort nÃ¥t fel, alltsÃ¥?…

Per Nilsson
    Deltagare

@Tian 32071 wrote:

!! DET var ju smart!…
    Hur gör man dÃ¥ dÃ¥?…

Satt nyligen och funderade pÃ¥ varför det inte sÃ¥g ut att vara lika mÃ¥nga som gillade oss hemsidan, som pÃ¥ facebook…

har jag gjort nÃ¥t fel, alltsÃ¥?…

På din framsida har du en gilla-knapp som bara är kopplad din sida. De som gillar den gillar alltså inte din Facebook-sida.

Den FB-knappen som du har här: http://www.alskadebarn.se/Lankar.htm är korrekt. Det är en sÃ¥dan du ska ha pÃ¥ framsidan för att fÃ¥ ”gillare” till din FB-grupp.

//Per

Tian
    Deltagare

Ã…hh, vad snabb du var!!!
    Tusen, tusen tack!!

DÃ¥ tar jag bort min andra trÃ¥d! (Om det gÃ¥r…)

Tian
    Deltagare

Men… Den länken tar mig ju bara till gruppen pÃ¥ Facebook… Kan man inte lägga in en ”gilla-knapp” direkt?…
    Och alla de 616 som gillar pÃ¥ min förstasida, det gÃ¥r inte att fÃ¥ dem direkt till facebook, alltsÃ¥?…

Per Nilsson
    Deltagare

@Tian 32076 wrote:

Men… Den länken tar mig ju bara till gruppen pÃ¥ Facebook… Kan man inte lägga in en ”gilla-knapp” direkt?…
    Och alla de 616 som gillar pÃ¥ min förstasida, det gÃ¥r inte att fÃ¥ dem direkt till facebook, alltsÃ¥?…

Nej, den gillaknappen som du har på förstasidan är bara för att gilla just förstasidan.

När jag trycker på den så gillar jag din förstasida och det är det som står i min logg. Jag går alltså inte med i din FB-grupp.

Här hittar du hur kodar knappen: http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/

Säg till om du behöver mer hjälp.

Edit:

Du har rätt angående knappen på länksidan, den länkar bara till FB-gruppen, man går inte med automatiskt genom att trycka på den.

Tian
    Deltagare

Uj, shit, sÃ¥ rörigt det blev nu!…

AlltsÃ¥; (om du har tid..;o) Man vill ju att de som klickar ”gilla” skall bli fans.
    ska jag dÃ¥ skriva URL to like : vÃ¥r facebookadress?…

Per Nilsson
    Deltagare

@Tian 32078 wrote:

Uj, shit, sÃ¥ rörigt det blev nu!…

AlltsÃ¥; (om du har tid..;o) Man vill ju att de som klickar ”gilla” skall bli fans.
    ska jag dÃ¥ skriva URL to like : vÃ¥r facebookadress?…

Kod som visar ansikten:

Kod som inte visar ansikten:

Kod som visar ansikten + flöde (det du skriver i din FB-kanal)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 21 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.