Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Facebook – Rekommendationer
- Detta ämne har 20 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av
GhostSTHLM.
-
FörfattareInlägg
-
15 december, 2011 kl. 09:03 #96998
Per Nilsson
DeltagareHejsan!
För ett tag sedan undrade jag i en annan tråd hur man gjorde för att få till en rekommendationsruta på sin FB-sida. (Rekommendera den här platsen)
Jag har nu löst problemet.
Man måste göra om sin Facebook-sida så att den representerar ett lokalt företag.
Så här gör man:
Redigera information —> Ändra till ”Lokala företag och platser” —> Ändra till ”detaljhandel” (eller det som passar dig bäst).
Hör av er om ni undrar över något
//Per
15 december, 2011 kl. 09:05 #132405Tian
DeltagareTack, Per!
15 december, 2011 kl. 09:10 #132407Per Nilsson
Deltagare@Tian 30321 wrote:
Tack, Per!
Så lite så
Du borde kanske ändra din gilla-knapp på din hemsida så att den inte bara delar sidan utan även genererar gillare till din FB-sida.
Förstår du vad jag menar?
//Per
12 januari, 2012 kl. 15:02 #133991Tian
Deltagare!! DET var ju smart!…
Hur gör man dÃ¥ dÃ¥?…Satt nyligen och funderade pÃ¥ varför det inte sÃ¥g ut att vara lika mÃ¥nga som gillade oss hemsidan, som pÃ¥ facebook…
har jag gjort nÃ¥t fel, alltsÃ¥?…
12 januari, 2012 kl. 15:09 #133992Per Nilsson
Deltagare@Tian 32071 wrote:
!! DET var ju smart!…
Hur gör man dÃ¥ dÃ¥?…Satt nyligen och funderade pÃ¥ varför det inte sÃ¥g ut att vara lika mÃ¥nga som gillade oss hemsidan, som pÃ¥ facebook…
har jag gjort nÃ¥t fel, alltsÃ¥?…
På din framsida har du en gilla-knapp som bara är kopplad din sida. De som gillar den gillar alltså inte din Facebook-sida.
Den FB-knappen som du har här: http://www.alskadebarn.se/Lankar.htm är korrekt. Det är en sÃ¥dan du ska ha pÃ¥ framsidan för att fÃ¥ ”gillare” till din FB-grupp.
//Per
12 januari, 2012 kl. 15:10 #133995Tian
DeltagareÃ…hh, vad snabb du var!!!
Tusen, tusen tack!!DÃ¥ tar jag bort min andra trÃ¥d! (Om det gÃ¥r…)
12 januari, 2012 kl. 15:15 #133994Tian
DeltagareMen… Den länken tar mig ju bara till gruppen pÃ¥ Facebook… Kan man inte lägga in en ”gilla-knapp” direkt?…
Och alla de 616 som gillar pÃ¥ min förstasida, det gÃ¥r inte att fÃ¥ dem direkt till facebook, alltsÃ¥?…12 januari, 2012 kl. 15:19 #133996Per Nilsson
Deltagare@Tian 32076 wrote:
Men… Den länken tar mig ju bara till gruppen pÃ¥ Facebook… Kan man inte lägga in en ”gilla-knapp” direkt?…
Och alla de 616 som gillar pÃ¥ min förstasida, det gÃ¥r inte att fÃ¥ dem direkt till facebook, alltsÃ¥?…Nej, den gillaknappen som du har pÃ¥ förstasidan är bara för att gilla just förstasidan.
När jag trycker på den så gillar jag din förstasida och det är det som står i min logg. Jag går alltså inte med i din FB-grupp.
Här hittar du hur kodar knappen: http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/
Säg till om du behöver mer hjälp.
Edit:
Du har rätt angående knappen på länksidan, den länkar bara till FB-gruppen, man går inte med automatiskt genom att trycka på den.
12 januari, 2012 kl. 15:23 #133997Tian
DeltagareUj, shit, sÃ¥ rörigt det blev nu!…
AlltsÃ¥; (om du har tid..;o) Man vill ju att de som klickar ”gilla” skall bli fans.
ska jag dÃ¥ skriva URL to like : vÃ¥r facebookadress?…12 januari, 2012 kl. 15:29 #133998Per Nilsson
Deltagare@Tian 32078 wrote:
Uj, shit, sÃ¥ rörigt det blev nu!…
AlltsÃ¥; (om du har tid..;o) Man vill ju att de som klickar ”gilla” skall bli fans.
ska jag dÃ¥ skriva URL to like : vÃ¥r facebookadress?…Kod som visar ansikten:
Kod som inte visar ansikten:
Kod som visar ansikten + flöde (det du skriver i din FB-kanal)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.