Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Fƶretagande › Skaffa bonuspoƤng via Eurobonus/Amex?
- Detta Ƥmne har 14 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast fƶr 13 Ƅr, 5 mƄnader sedan av
MrTrib.
-
FƶrfattareInlƤgg
-
30 december, 2011 kl. 10:09 #97073
ErikHuss
DeltagareHej alla hƤrliga Ehandlare,
Hoppas ni har en grym fƶrsƤljning nu i mellandagarna!
Jag har funderat lite ett tag nu pƄ att skaffa ett fƶretagskort som ger bonuspoƤng vid flyg/hotell(bra vid inkƶpsresor) eftersom vi betalar mƄnga av vƄra leverantƶrer & marknadsfƶring med kort(facebook ads & google adwords).
Vad jag fƶrstƄtt sƄ har American Express nƄgon sorts minsta omsƤttningskrav pƄ 1 miljon/Ƅr. Vi kommer inte riktigt upp i de summorna i Ƅr.
Men jag funderade om Sas eller nƄgon bank hade nƄgot liknande kort som kan vara anvƤndbart men dƤr man slipper minsta omsƤttningskrav?
VƤntar ivrigt pƄ svar!
30 december, 2011 kl. 19:18 #133313banane
DeltagareHar aldrig hƶrt att Amex skulle ha minsta omsƤttning pĆ„ 1 miljon / Ć„r… Jag har det med ett kombinerat SAS-Eurobonuskort iaf och jag har knappt brƤnnt 1 krona pĆ„ det men man fick 30 000 poƤng nƤr man registrerade det
30 december, 2011 kl. 20:05 #133314Skatan
DeltagareJag har sedan flera Ƅr SAS eurobonus MasterCard, och nu ocksƄ Finnair MasterCard dƄ jag flyger mycket mer Finnair.
Funkar bra och personligen tycker jag mest prisvƤrt att anvƤnda sina intjƤnade poƤng Ƥr uppgradering av ekonomi till businessklass biljett.
1 januari, 2012 kl. 18:08 #133335ErikHuss
DeltagareHaha konstigt, kanske nƄgot jag fƄtt fƶr mig det dƤr med 1 miljon
Jag har ocksƄ funderat pƄ ett SAS eurobonus kombinerat med ett Amex. Men det kƤnns lite jobbigt att alla affƤrer inte tar emot amex, sƄ dƤrfƶr funderar jag pƄ att ta en mastercard variant.
Ćr det dƤrfƶr du inte anvƤndt det banane?
1 januari, 2012 kl. 18:34 #133337Skatan
DeltagareNja, jag skulle nog skaffat bƄde Amex o MasterCard om det inte vore fƶr jag nƤstan flyger uteslutande med Finnair, som bara har MasterCard.
Jag handlar fƶr sƄpas mycket per Ƅr sƄ jag slipper Ƅrsavgiften. Vad som stƶr mig, och som skulle gett dom mycket mer affƤrer Ƥr att dom lƤgger pƄ valutapƄlƤgg, 2% vilket inte Ica MasterCard gƶr. SƄ dƤrfƶr anvƤnder jag Ica fƶr alla mina kontant o utlƤgg som Ƥr utan fƶr Sverige.
2 januari, 2012 kl. 16:32 #133364banane
DeltagareErikHuss: Nej jag tog det bara fƶr man fick sjysst bonus nƤr man tecknade det
Har andra kort jag anvƤnder2 januari, 2012 kl. 16:51 #133365Dan
Deltagare- Amex Business krƤver 10 mille omsƤttning per Ƅr i bolaget. 10% pƄ kƶp=>EBB
- Amex small business Ƥr ett privat kort med privat risk. 10% pƄ kƶp=>EBB
- Amex SAS eurobonus krƤver 350k i Ƅrsinkomst och Ƥr ocksƄ privat. 20% pƄ kƶp=>EBB
2 januari, 2012 kl. 17:23 #133371NO LINGO
DeltagareAmex kan ta sig i r*ven… Spelar ingen roll om jag sĆ„ fick betalt fƶr att anvƤnda deras skitkort. Kommer aldrig att stƶdja ett sĆ„ genomuruselt fƶretag. Jag rekommenderar alla entreprenƶrer att vƤlja Eurocard istƤllet. Eller vad som helst bara inte Amex. Men det Ƥr jag det
2 januari, 2012 kl. 17:51 #133376Richie72
Deltagare@Dan 31377 wrote:
- Amex Business krƤver 10 mille omsƤttning per Ƅr i bolaget. 10% pƄ kƶp=>EBB
- Amex small business Ƥr ett privat kort med privat risk. 10% pƄ kƶp=>EBB
- Amex SAS eurobonus krƤver 350k i Ƅrsinkomst och Ƥr ocksƄ privat. 20% pƄ kƶp=>EBB
Vad Ƥr EBB? Sorry fƶr min okunskap.
2 januari, 2012 kl. 17:52 #133377Per Nilsson
Deltagare@Richie72 31388 wrote:
Vad Ƥr EBB? Sorry fƶr min okunskap.
EurobonuspoƤng tror jag. Det stƄr EBB pƄ mitt EB-kort iaf.
-
FƶrfattareInlƤgg
- Du mƄste vara inloggad fƶr att svara pƄ detta Ƥmne.