Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Prestashop 1.3 + Skriva ut fraktsedlar?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97126
    nobynator
    Deltagare

    Alla ni som använder Prestashop, har ni någon modul eller eget script där ni enkelt trycker på en knapp och får skrivaren att spotta ut en fraktsedel/etikett?

    Idag är jag tvungen att skriva ut en packsedel eller köra för hand (kopiera klistra) och varken det ena eller andra är speciellt effektivt. Saknar en sådan funktion i Prestashop som löser detta smidigt men kan tänka mig att jag möjligtvis missat någon modul eller så?

    #133799
    nobynator
    Deltagare

    Detta var verkligen tunt, så alla med Prestashop kör klipp och klistra? :confused:

    #133800
    Tomas
    Deltagare

    @nobynator 31856 wrote:

    Detta var verkligen tunt, så alla med Prestashop kör klipp och klistra? :confused:

    Själv kör jag Prestashop kopplat till Specter som i sin tur är kopplat till Unifaun för sådana utskrifter. Inget klipp & klistra.

    #133801
    Per Nilsson
    Deltagare

    @nobynator 31856 wrote:

    Detta var verkligen tunt, så alla med Prestashop kör klipp och klistra? :confused:

    Jag kör klipp och klistra på adresserna. Det underlättar dock att ha två olika webbläsarfönster uppe.

    Flöde:

    ctrl + c
    alt + tab
    ctrl + v
    alt + tab

    dag ut och dag in :)

    #133802
    fotofyndet
    Deltagare

    Vi kör OsC och har gjort ett eget script som hämtar adresserna till alla som ska ha brev. Till Pacsoft har vi dock inte tyckt att det är någon idé eftersom vi inte (ännu) har tilläggstjänsten Orderkoppling hos Pacsoft. Den kostade sist jag kollade i storleksordningen 2000 kr i anslutning och 2500 kr om året. Så även om du hittar en modul till Presta så är du inte hemma.

    #133827
    nobynator
    Deltagare

    @Per Nilsson 31858 wrote:

    Jag kör klipp och klistra på adresserna. Det underlättar dock att ha två olika webbläsarfönster uppe.

    Flöde:

    ctrl + c
    alt + tab
    ctrl + v
    alt + tab

    dag ut och dag in :)

    Detta kör jag i princip oxå och det tar lång tid samtidigt som det inte är speciellt effektivt eftersom man även måste skriva ner produkterna till varje adress etikett om inte skriva ut en packsedel och därefter försöka knyta ihop den med adress etiketten… JOBBIGT!

    @fotofyndet 31859 wrote:

    Vi kör OsC och har gjort ett eget script som hämtar adresserna till alla som ska ha brev. Till Pacsoft har vi dock inte tyckt att det är någon idé eftersom vi inte (ännu) har tilläggstjänsten Orderkoppling hos Pacsoft. Den kostade sist jag kollade i storleksordningen 2000 kr i anslutning och 2500 kr om året. Så även om du hittar en modul till Presta så är du inte hemma.

    Okej, jag skulle helst vilja ha någon koppling så att min jag trycker på en knapp i själva Ordern och så spottar min skrivare ut ett blad som har packsedel med adressetikett. Frågan är vem som kan göra något sådant script?

    #133828
    MickeB
    Deltagare

    @nobynator 31856 wrote:

    Detta var verkligen tunt, så alla med Prestashop kör klipp och klistra? :confused:

    Vi kör med egenskrivna skript för att få ut kvitto/packsedel samt importfil till pacsoft. Men tyvärr är de alldeles för quick and dirty med en massa hårdkodade parametrar som bara passar oss för att någon annan ska ha glädje av dem (dessutom kan de bara köras i MS-miljö) – annars hade jag gärna delat med mig.

    Får hoppas att de löst denna bit bättre i 1.5.

    #133830
    fotofyndet
    Deltagare

    Jag anlitade ett företag i Gävle som heter Perfica sist jag fick hjälp med något sådant. Duktiga på php och sql. Kontaktuppgifter finns på http://www.perfica.se

    #133845
    nobynator
    Deltagare

    @fotofyndet 31892 wrote:

    Jag anlitade ett företag i Gävle som heter Perfica sist jag fick hjälp med något sådant. Duktiga på php och sql. Kontaktuppgifter finns på http://www.perfica.se

    Tack, ska kolla närmare.

    #133903
    basse1985
    Deltagare

    Uppdatera gärna tråden om du kommit fram till något!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.