Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Finns det intresse för fotokurs för e-handlare?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 53 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97161

    Hejsan!

    Först och främst vill jag säga hej till alla eftersom jag är ny här.

    Jag har en fråga ang. produktfoto. Hur gör ni idag? Tar ni bilder själva eller anlitar ni någon fotograf? Eller kanske rent av får bilder av leverantören av varorna ni säljer?
    Finns det något intresse för fotokurser som riktar sig speciellt till e-handlare? Alltså med inriktning på produktfoto?

    Dela gärna med er av funderingar och erfarenheter:).

    /Lotta

    #134064
    Per Nilsson
    Deltagare

    De flesta bilderna får vi ifrån leverantörerna. De få som jag tar själv tar jag just själv.

    Jag har detta till hjälp: http://www.netonnet.se/art/foto/fotostudio/utrustning-fotostudio/knig-photostudiomini/114659.3353/

    När det gäller frågan om en fotokurs så är det i alla fall för en fråga om hur mycket det kostar och vad får jag för mina pengar.

    #134065

    Misstänkte nästan att leverantörerna hade en del bilder som de skickade med:).
    Fiffig grej det där från netonnet, jag har provat den och var positivt överraskad av resultatet från en relativt billig produkt. Kan ju dock vara lite svårare för dem som säljer större grejor eller t.ex. kläder som blir snyggast om dem faktiskt sitter på en skyltdocka/riktigt modell.

    Tack för svaret och tummen upp till dig för en snygg e-handel:).

    #134070
    ErikHuss
    Deltagare

    Hej!

    Har också testat det där fotokitet. Det var precis för litet för våra största produkter. Så jag googlade lite och hittade en sida som visar hur man bygger en egen liten fotobox.

    En stor kartong + vitt skynke + tejp + ett stort a3 ark blev till en bra fotobox. Samt ett par riktigt starka lampor som jag hittade på Kjell & Co :)

    Det finns säkert ett intresse för en fotokurs, enklast vore det om det kom i form av en nätkurs eftersom vi ehandlare finns där :D

    Lycka till!

    #134073
    Anton A
    Deltagare

    @Per Nilsson 32155 wrote:

    De flesta bilderna får vi ifrån leverantörerna. De få som jag tar själv tar jag just själv.

    Jag har detta till hjälp: http://www.netonnet.se/art/foto/fotostudio/utrustning-fotostudio/knig-photostudiomini/114659.3353/

    När det gäller frågan om en fotokurs så är det i alla fall för en fråga om hur mycket det kostar och vad får jag för mina pengar.

    Fungerar kitet bra? Tror du att jag enkelt kan ta bra bilder på iPhoneskal med vit bakgrund? :)

    #134074
    Per Nilsson
    Deltagare

    @skinza.se 32166 wrote:

    Fungerar kitet bra? Tror du att jag enkelt kan ta bra bilder på iPhoneskal med vit bakgrund? :)

    Jag är så usel på foto så för mig vart det pannkaka :)

    Om man har lite grundläggande fotokunskaper så är det inga problem.

    #134076
    Tian
    Medlem

    Jag tar alla foton själv.
    Men så gör jag typ allt själv också. Mycket för att alla göromålsbitar är så himla kul.

    #134078
    Magnus
    Deltagare

    En hel del tips finns på http://www.ljustalt.se
    Det är en faktasida som visar hur man använder produkter som jag säljer på tvspelsweb.se

    #134079
    Anton A
    Deltagare

    @Per Nilsson 32167 wrote:

    Jag är så usel på foto så för mig vart det pannkaka :)

    Om man har lite grundläggande fotokunskaper så är det inga problem.

    kan du kanske länka till en bild som du tagit med kitet? :)
    Behöver man redigera bilden efteråt? :)

    #134080
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Magnus 32171 wrote:

    En hel del tips finns på http://www.ljustalt.se
    Det är en faktasida som visar hur man använder produkter som jag säljer på tvspelsweb.se

    För mig är det helt okej att ni gör egenreklam om syftet är att hjälpa andra e-handlare så du får jättegärna länka till din sida om du har några bra prylar där som kan hjälpa oss fotohandikappade e-handlare att ta bättre bilder. :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 53 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.