Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Magkänslan
- Detta ämne har 8 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast fÜr 13 ür, 9 münader sedan av
Yvelis.
-
FÜrfattareInlägg
-
16 januari, 2012 kl. 12:33 #97175
annnil
DeltagareVi hade fütt tvü lite stÜrre beställningar och jag fick direkt en konstig magkänsla. FÜrutom att de var stÜrre (vilket ju inte isig är särskilt skumt) sü kunde jag inte sätta fingret pü det och min kollega fÜrstod inte alls.
De hade valt faktura och eftersom vi kÜr i egen regi sü gjorde jag kreditupplysningar. Mycket riktigt sü badade de i anmärkningar.
Magkänslan har alltid rätt, tyvärr(ErbjĂśd dem visserligen andra betalsätt men magkänslan säger mig pĂĽ nĂĽgot sätt att vi inte kommer att se nĂĽgra pengar…)
16 januari, 2012 kl. 12:35 #134273Per Nilsson
Deltagare@annnil 32380 wrote:
Vi hade fütt tvü lite stÜrre beställningar och jag fick direkt en konstig magkänsla. FÜrutom att de var stÜrre (vilket ju inte isig är särskilt skumt) sü kunde jag inte sätta fingret pü det och min kollega fÜrstod inte alls.
De hade valt faktura och eftersom vi kÜr i egen regi sü gjorde jag kreditupplysningar. Mycket riktigt sü badade de i anmärkningar.
Magkänslan har alltid rätt, tyvärr(ErbjĂśd dem visserligen andra betalsätt men magkänslan säger mig pĂĽ nĂĽgot sätt att vi inte kommer att se nĂĽgra pengar…)
Be om fĂśrskottsbetalning. Om du skickar via postfĂśrskott fĂĽr du med stĂśrsta sannolikhet tillbaka allt.
16 januari, 2012 kl. 15:07 #134294Thomas THL
Deltagare@annnil 32380 wrote:
Vi hade fütt tvü lite stÜrre beställningar och jag fick direkt en konstig magkänsla. FÜrutom att de var stÜrre (vilket ju inte isig är särskilt skumt) sü kunde jag inte sätta fingret pü det och min kollega fÜrstod inte alls.
Du kommer inte hĂśra nĂĽgot mer ifrĂĽn dem.
FĂĽr fĂśrfrĂĽgningar titt som tätt pĂĽ verktygssats.se frĂĽn fĂśretagare som vill ha faktura, jag skickar tillbaka ett vänligt ”använd funktionen faktura direkt i butiken” men jag ser aldrig nĂĽgra ordrar. De drar väl vidare till nästa ställe och fĂśrsĂśker.
/Thomas
16 januari, 2012 kl. 16:58 #134302NO LINGO
DeltagareLita pü magkänslan. Har man hüllit pü ett tag lär man sig att känna igen de som inte är kreditvärdiga och de som är rena skojare. Och man ska lita pü sin magkänsla. Har blivit rejält blüst tvü günger, 2007 pü 50 tkr och 2008 pü 35 tkr och efter det sü bestämde jag mig fÜr att vara konskekvent mot alla kunder oavsett orderns storlek. Jag idag kan nästan känna lukten av skojarna redan när jag Üppnar inkorgen (hoppas jag)
18 januari, 2012 kl. 08:28 #134456annnil
DeltagareFick en till südan beställning idag.. Hyfsad stor (i vüra mütt) och personen har flera anmärkningar, utmätning etc.
Ăr det sĂĽ pass vanligt?
18 januari, 2012 kl. 08:33 #134457Parvelito
DeltagareJa, det är vanligt. Man fĂĽr kallt räkna med att behĂśva ta kreditupplysning pĂĽ alla ordrar som vill betala mot faktura. Det gĂĽr i stĂśtar, och kommer det ut nĂĽgonstans att nĂĽgon slarvar med att ta en kreditupplysning sĂĽ sprider sig det snabbt och man fĂĽr massor med sĂĽdana ”kunder” pĂĽ kort tid.
18 januari, 2012 kl. 14:43 #134478Knivbutik.se
DeltagareVerkar nästan som att det är ligor som testar alla nyÜppnade shoppar. När jag precis startat fÜr drygt 2 ür sedan sü fick jag neka 18 av de 20 fÜrsta fakturakunderna p.g.a anmärkningar.
18 januari, 2012 kl. 15:11 #134480fotofyndet
DeltagareDet är rätt skÜnt med modulen vi kÜr som tar en automatisk upplysning och slussar tillbaka kunden till betalsidan om det blir nej. Sedan är det vissa som betalar pü annat sätt, münga väljer pf och nügra av dessa hämtas inte ut.
18 januari, 2012 kl. 15:11 #134481Yvelis
Deltagare@Knivbutik.se 32608 wrote:
Verkar nästan som att det är ligor som testar alla nyÜppnade shoppar. När jag precis startat fÜr drygt 2 ür sedan sü fick jag neka 18 av de 20 fÜrsta fakturakunderna p.g.a anmärkningar.
Jag har en nyÜppnad shop och jag har mängder med nekade fakturakÜp, och dü använder jag ändü Payson Faktura.
-
FÜrfattareInlägg
- Du müste vara inloggad fÜr att svara pü detta ämne.